BURBUL napisał(a):Co do pieszych , to także przykład z Anglii . Tam pieszy zbliżający się do przejścia ma pierwszeństwo i nikogo to nie dziwi. No może mnie dziwiło na początku
U nas pieszy ma pierwszeństwo dopiero jak uda mu się wejść na przejście... i tylko w teorii
Polecam przetestować na Modlińskiej, ile czekacie przed przejściem do czasu aż ktoś Wam ustąpi?
W praktyce jako użytkownik stwierdzam, że dopiero po zainstalowaniu sygnalizacji świetlnej na ul. Leśnej można tam w miarę bezpiecznie przejść, wcześniej piesi nie mieli żadnych szans, bardzo rzadko zdarzali się kierowcy którzy ustąpili pieszym. Może w naszym kraju trzeba jednoznacznych nakazów i zakazów, np. w postaci czerwonego światła?
@tk28 - moim zdaniem Modlińska będzie zasadniczo różnić się od obecnej Warszawskiej:
1) będzie obsługiwała dużo większe potoki samochodów niż Warszawska. Tak naprawdę zamiast dwóch ulic przelotowych pozostanie jedna (Warszawska będzie w praktyce ślepą ulicą). Teraz ruch rozdziela się na dwa główne potoki tranzytowe: a) na Pólko i dalej na Wieliszew jadą starą Warszawską b) na Osiedle Młodych i Warszawę - obecną Modlińską. Docelowo całość pojedzie Modlińską.
2) Jednocześnie większy jest ruch prostopadły, ponieważ po prostu większa część miasta jest oddzielona nową trasą.
3) Ruch stale rośnie - chociażby otwarcie CH Hit bez doprowadzenia tam komunikacji miejskiej generuje duży ruch kołowy;
4) PRĘDKOŚĆ - nowa ulica jest tak wyprofilowana że wprost zachęca do rozpędzania się (bardzo długi prosty odcinek), brak elementów mających na celu uspokojenie ruchu.
Jedyne co pomoże w naturalny sposób w uspokojeniu ruchu to chyba właśnie korki, które już obecnie sięgają skrzyżowania ze Słowackiego (mówię o kierunku w stronę Osiedla Młodych w godzinach 16-17). A jak dojdzie ruch na Pólko i cały tranzyt to będą na pewno częstsze i dłuższe.