Strona 6 z 24

Re: Postępy budownictwa w NDM.

PostWysłany: 28 Lis 2016, 17:21
przez tk28
@k.nowak32 - Na Modlińskiej będzie to samo co było na Warszawskiej ale teraz ruch będzie bardziej rozłożony niż wcześniej więc nie powinno być aż tak źle. Sygnalizacja świetlna powoduje korki a na takich krótkich odcinkach to byłaby tragedia. Co do pieszych to uważam, że miasto jest dla ludzi a nie dla samochodów.

Re: Postępy budownictwa w NDM.

PostWysłany: 28 Lis 2016, 18:07
przez k.nowak32
BURBUL napisał(a):Co do pieszych , to także przykład z Anglii . Tam pieszy zbliżający się do przejścia ma pierwszeństwo i nikogo to nie dziwi. No może mnie dziwiło na początku :lol:

U nas pieszy ma pierwszeństwo dopiero jak uda mu się wejść na przejście... i tylko w teorii ;) Polecam przetestować na Modlińskiej, ile czekacie przed przejściem do czasu aż ktoś Wam ustąpi? :)

W praktyce jako użytkownik stwierdzam, że dopiero po zainstalowaniu sygnalizacji świetlnej na ul. Leśnej można tam w miarę bezpiecznie przejść, wcześniej piesi nie mieli żadnych szans, bardzo rzadko zdarzali się kierowcy którzy ustąpili pieszym. Może w naszym kraju trzeba jednoznacznych nakazów i zakazów, np. w postaci czerwonego światła?

@tk28 - moim zdaniem Modlińska będzie zasadniczo różnić się od obecnej Warszawskiej:
1) będzie obsługiwała dużo większe potoki samochodów niż Warszawska. Tak naprawdę zamiast dwóch ulic przelotowych pozostanie jedna (Warszawska będzie w praktyce ślepą ulicą). Teraz ruch rozdziela się na dwa główne potoki tranzytowe: a) na Pólko i dalej na Wieliszew jadą starą Warszawską b) na Osiedle Młodych i Warszawę - obecną Modlińską. Docelowo całość pojedzie Modlińską.
2) Jednocześnie większy jest ruch prostopadły, ponieważ po prostu większa część miasta jest oddzielona nową trasą.
3) Ruch stale rośnie - chociażby otwarcie CH Hit bez doprowadzenia tam komunikacji miejskiej generuje duży ruch kołowy;
4) PRĘDKOŚĆ - nowa ulica jest tak wyprofilowana że wprost zachęca do rozpędzania się (bardzo długi prosty odcinek), brak elementów mających na celu uspokojenie ruchu.

Jedyne co pomoże w naturalny sposób w uspokojeniu ruchu to chyba właśnie korki, które już obecnie sięgają skrzyżowania ze Słowackiego (mówię o kierunku w stronę Osiedla Młodych w godzinach 16-17). A jak dojdzie ruch na Pólko i cały tranzyt to będą na pewno częstsze i dłuższe.

Re: Postępy budownictwa w NDM.

PostWysłany: 29 Lis 2016, 10:13
przez Marcin.Skr
U nas pieszy ma pierwszeństwo dopiero jak uda mu się wejść na przejście... i tylko w teorii


Dokładnie! Wczoraj wracam z pracy, przechodzę przy aptece na Boh. Modlina na pasach. Szczęśliwie zatrzymałem się w pół drogi, bo gościu w dobrej klasy VW przejechał sobie jak gdyby nigdy nic... Trochę żałuję, że nie wymusiłem na nim zatrzymania, ale nogi ciężko się leczy.

Re: Postępy budownictwa w NDM.

PostWysłany: 29 Lis 2016, 14:00
przez BURBUL
Podtrzymuję swoje. Należy wprowadzić przepis , że pieszy zbliżający się do przejścia dla pieszych, ma bezwzględne pierwszeństwo i zacząć zdecydowanie " golić chamów drogowych " . Nie jestem sympatykiem PIS-u , ale ewentualne zyski niech przeznaczy na pomoc ofiarom wypadków drogowych, czy oświetlenie przejść dla pieszych :shock: . No ale jak zwykle w tym kraju rozpocznie się dyskusja z kategorii , nad sensem używania świateł dziennych. A właśnie te światła nie służą wyłącznie kierowcom , ale powodują , że pieszy też lepiej widzi nadjeżdżający pojazd , i nie " wlezie " ( wtargnie ) pod niego.

Re: Postępy budownictwa w NDM.

PostWysłany: 29 Lis 2016, 16:34
przez tk28
Ul. Boh. Modlina jest na tyle szeroka, chodniki również, że na przejściach przy aptece i przy skrzyżowaniu z ul. Spacerową powinny powstać azyle dla pieszych. Przy skrzyżowaniu ze Spacerową piesi na pasach dosłownie uciekają przed samochodami.

Re: Postępy budownictwa w NDM.

PostWysłany: 30 Lis 2016, 09:36
przez otomato
Po uszach idiotów – jak najbardziej
Najpierw trzeba jednak sprawić, żeby te przejścia były widoczne
Mieszkaniec NDM rozkład przejść ma mniej więcej zakodowany, ale osoba z zewnątrz musi je dostrzec

Re: Postępy budownictwa w NDM.

PostWysłany: 01 Gru 2016, 06:43
przez andrzej1974
w "Faktach" władze się chwalą małymi remontami w mieście


Zdjęcie-0001.jpg


Zdjęcie-0002.jpg

Re: Postępy budownictwa w NDM.

PostWysłany: 04 Gru 2016, 15:18
przez andrzej1974
Zdjęcie-0001.jpg


Zdjęcie-0002.jpg


Zdjęcie-0003.jpg


Zdjęcie-0004.jpg

Re: Postępy budownictwa w NDM.

PostWysłany: 05 Gru 2016, 16:42
przez andrzej1974
Zdjęcie-0001.jpg


Zdjęcie-0002.jpg


Zdjęcie-0003.jpg


Zdjęcie-0004.jpg


Zdjęcie-0005.jpg


Zdjęcie-0006.jpg


Zdjęcie-0007.jpg

Re: Postępy budownictwa w NDM.

PostWysłany: 06 Gru 2016, 17:46
przez andrzej1974
Modlińska, godzina 17.00, asfaltowanie


Zdjęcie-0001.jpg


Zdjęcie-0002.jpg

Re: Postępy budownictwa w NDM.

PostWysłany: 12 Gru 2016, 10:13
przez andrzej1974
Zdjęcie-0001.jpg


Zdjęcie-0002.jpg


Zdjęcie-0003.jpg


Zdjęcie-0004.jpg


Zdjęcie-0005.jpg


Zdjęcie-0006.jpg


Zdjęcie-0007.jpg


Zdjęcie-0008.jpg


Zdjęcie-0009.jpg


Zdjęcie-0010.jpg

Re: Postępy budownictwa w NDM.

PostWysłany: 12 Gru 2016, 10:47
przez k.nowak32
A gdzie zginęła ścieżka rowerowa???

Re: Postępy budownictwa w NDM.

PostWysłany: 13 Gru 2016, 13:03
przez KacperPawelczyk
Jest, widać obejście rowerowe na dwóch pierwszych zdjęciach.

Co do tego śmiesznego skrzyżowania z prawoskrętem - wypadeczki czuję, wypadeczki...

Re: Postępy budownictwa w NDM.

PostWysłany: 15 Gru 2016, 10:38
przez tk28
Ścieżki rowerowej nie ma, kończy się przy rondzie od strony Apartamentów Centrum. Pierwotnie miała być na całej ul. Modlińskiej i łączyć się z planowaną ścieżką rowerową wzdłuż ul. Boh. Modlina, wspominały o tym w swoim czasie władze miasta. O ścieżce rowerowej na DW 631 mówi także SISKOM:

"Projekt przewiduje rozbudowę drogi wojewódzkiej w ciągu ulic Bohaterów Modlina i Okunin w Nowym Dworze Mazowieckim. Droga przebiega przez teren zabudowany. W ramach inwestycji przewiduje się utrzymanie istniejących parametrów technicznych drogi.
Wstępnie przewidziano następujący kształt inwestycji:
- klasa drogi - Z (zbiorcza),
- szerokość jezdni od 7 do 9 m,
- uzupełnienie dróg rowerowych, chodników, zatok autobusowych, azyle dla pieszych,
- budowa lub przebudowa odwodnienia."


Dlaczego zatem nie ma ścieżki rowerowej na całej długości ul. Modlińskiej skoro była taka możliwość :?:

Re: Postępy budownictwa w NDM.

PostWysłany: 15 Gru 2016, 20:21
przez andrzej1974
trochę ciemno :lol: :(

Zdjęcie-0001.jpg


Zdjęcie-0002.jpg


Zdjęcie-0012.jpg


Zdjęcie-0003.jpg


Zdjęcie-0006.jpg


Zdjęcie-0009.jpg


Zdjęcie-0011.jpg