Pociągnę temat liczby mieszkańców
Z Zakroczymiem, Czosnowem, Pomiechówkiem będzie ponad 50 tyś, tylko NDM nie ma dobrej komunikacji. Taki Ciechanów jest bardziej skupiony, ma z 10 miejskich linii autobusowych + podmiejskie, a u nas prawie nic nie łączy tych mniejszych miejscowości z NDM. Są tylko PKS-y, ale one za rzadko jeżdżą i są niewygodne (nieraz pewnie widziałeś ludzi z torbami próbujący kupić bilet w autobusie)... U nas nawet samo miasto nie jest dobrze skomunikowane - ludzie z Okunina czy Modlina Górki pojadą na zakupy samochodem (linia miejska jeździ zbyt rzadko, nikomu nie chce się czekać pod sklepem z siatami przez godzinę).
Wracając do tematu marketów - byłyby bardziej opłacalne gdyby była komunikacja miejska, w obecnej chwili do grona klientów, którzy utrzymają sklep nie można zaliczyć mieszkańców pobliskich miejscowości a jedynie tych, którzy mieszkają w okolicy marketu. Stąd też moje zdziwienie odnośnie budowy Markpolu - z jednej strony osiedla jest PoloMarket, z drugiej strony Kaufland. Mieszkańcy bloków bliżej skrzyżowania ze światłami będą mieli podobną drogę do Kauflandu i Markpolu... Mieszkańcy na drugim krańcu będą dalej chodzili do PoloMarketu, bo jest bliżej... Dodatkowo mieszkańcy "zza Narwii" będą mieli bliżej do wielu innych marketów, więc raczej nie wybiorą Marcpola