Obwodnica śródmiejska - stan prac

Inwestycje i inne przedsięwzięcia na terenie Nowego Dworu Maz.

Re: Obwodnica śródmiejska - stan prac

Postprzez ukasz » 03 Sie 2011, 15:50

Ja światła widziałbym:
- na ul. Wojska Polskiego, skrzyżowania z Gen. Thommee, Morawicza, Leśnej
- na ul. Okunin, skrzyżowania z Leśną, Chemików
- na ul. Warszawskiej, skrzyżowania z Zakroczymską/Mazowiecką, Gen. Thommee
- na ul. Paderewskiego, skrzyżowanie z Inżynierską
- po wybudowaniu obwodnicy zrobiłbym Warszawską jednokierunkową w stronę Modlina, światła na skrzyżowaniu Modlińskiej z Legionów, Nałęcza, Paderewskiego, Boh. Modlina.

Być może tych świateł za dużo i na obecną chwilę aż tylu nie potrzeba, ale myślę że jest to lepszy pomysł niż kolejne ronda. Ruch w mieście w najbliższym czasie zwiększy się i niedługo wjazd na główne ulice stanie się niewykonalny. Dlaczego światła? Po pierwsze istnieje możliwości dostosowania ich częstotliwości zmieniania, po drugie światła chwilowo blokują ruch, co pozwoliłoby na wyjazd samochodom z bocznych uliczek, na których ich nie ma, po trzecie - myślę, że są bezpieczniejsze niż ronda zarówno dla aut jak i pieszych...
****tchórzliwie pomrukujący forumowicz****
ukasz
Dobroczyńca
Dobroczyńca
 
Posty: 1129
Rejestracja: 25 Lut 2011, 13:28

Re: Obwodnica śródmiejska - stan prac

Postprzez nowodworzanin18 » 03 Sie 2011, 16:09

Ok, a jak planujesz wtedy rozwiązanie sprawy ruchu na obwodnicy ul. Wojska Polskiego? Światła na Leśnej, przy Dębince i Łęcznej konieczne.
A co wyjazdem na ul. Thomme? Bo ciężko mi sobie wyobrazić w szczycie jeszcze bardziej zapchane to skrzyżowanie. Chyba, że byłaby kasa w województwie na węzeł wielopoziomowy a szczególnie pas do skrętu w lewo na post na Wiśle poprowadzony bezkolizyjnie pod ul. Thomme.


Leśna-Wojska Polskiego: Zasada ronda półturbinowego. Czyli uprzywilejowany ruch prawostronny. Pisałem o tym wcześniej. Wraz z pasami rozpędowymi. Co do skrzyżowania DK85 i Obwodnicy - rondo jest tam awykonalne, więc światła, ale trzystopniowe.

Ja światła widziałbym:
- na ul. Wojska Polskiego, skrzyżowania z Gen. Thommee, Morawicza, Leśnej
- na ul. Okunin, skrzyżowania z Leśną, Chemików
- na ul. Warszawskiej, skrzyżowania z Zakroczymską/Mazowiecką, Gen. Thommee
- na ul. Paderewskiego, skrzyżowanie z Inżynierską
- po wybudowaniu obwodnicy zrobiłbym Warszawską jednokierunkową w stronę Modlina, światła na skrzyżowaniu Modlińskiej z Legionów, Nałęcza, Paderewskiego, Boh. Modlina.

Być może tych świateł za dużo i na obecną chwilę aż tylu nie potrzeba, ale myślę że jest to lepszy pomysł niż kolejne ronda. Ruch w mieście w najbliższym czasie zwiększy się i niedługo wjazd na główne ulice stanie się niewykonalny. Dlaczego światła? Po pierwsze istnieje możliwości dostosowania ich częstotliwości zmieniania, po drugie światła chwilowo blokują ruch, co pozwoliłoby na wyjazd samochodom z bocznych uliczek, na których ich nie ma, po trzecie - myślę, że są bezpieczniejsze niż ronda zarówno dla aut jak i pieszych...

Światła Światła Światła... za dużo, za drogo, nie ma sensu aż tak. Wojska Polskiego-Leśna to rondo. Thomme - niestety, tutaj muszą być światłą. Na Okuninie nie wydaje mi się by przy Chemików były one potrzebne. Z Leśną... w przypadku przemianowania pierwszeństwa na Leśną to tutaj również półturbina. Paderewskiego z Inżynierską...będzie rondo. Ronda są złe. Ale półturbina już nie jest zła. Za niedługo taka półturbina powstanie przy Arkadii. Ciekawa sprawa.
nowodworzanin18
 

Re: Obwodnica śródmiejska - stan prac

Postprzez tk28 » 03 Sie 2011, 16:13

k.nowak32 napisał(a):A co wyjazdem na ul. Thomme? Bo ciężko mi sobie wyobrazić w szczycie jeszcze bardziej zapchane to skrzyżowanie. Chyba, że byłaby kasa w województwie na węzeł wielopoziomowy a szczególnie pas do skrętu w lewo na post na Wiśle poprowadzony bezkolizyjnie pod ul. Thomme.

Ciężka sprawa, nawet gdyby była na to kasa to wyjazd z ul. Wojska Polskiego na ul. Thomme zbudowany jest na forcie "Nad Wisłą", którego pozostałości zgłoszone są do wpisu do rejestru zabytków więc już istnieje jakaś ochrona i pewnie nie można tam nic budować. Zastanawiam się czy kiedykolwiek powstanie tam chociażby rondo.

ukasz napisał(a):... istnieje możliwości dostosowania ich częstotliwości zmieniania, po drugie światła chwilowo blokują ruch, co pozwoliłoby na wyjazd samochodom z bocznych uliczek, na których ich nie ma, po trzecie - myślę, że są bezpieczniejsze niż ronda zarówno dla aut jak i pieszych...

Znam takie światła z miasta zbliżonego wielkością do NDM, że zmieniają się jak przechodzień jest dokładnie na środku ulicy a z drugiej połowy musi już wiać. Mimo interwencji mieszkańców ten stan trwa już ponad 10 lat :!: Światła często są dostosowywane do ruchu samochodów a o przechodniach się zapomina.
tk28
Dobroczyńca
Dobroczyńca
 
Posty: 1749
Rejestracja: 10 Lis 2010, 15:06
Miejscowość: NDM
Płeć: mężczyzna

Re: Obwodnica śródmiejska - stan prac

Postprzez k.nowak32 » 03 Sie 2011, 16:34

Światła Światła Światła... za dużo, za drogo, nie ma sensu aż tak. Wojska Polskiego-Leśna to rondo. Thomme - niestety, tutaj muszą być światłą. Na Okuninie nie wydaje mi się by przy Chemików były one potrzebne. Z Leśną... w przypadku przemianowania pierwszeństwa na Leśną to tutaj również półturbina. Paderewskiego z Inżynierską...będzie rondo. Ronda są złe. Ale półturbina już nie jest zła. Za niedługo taka półturbina powstanie przy Arkadii. Ciekawa sprawa.


Leśna / Wojska Polskiego. Moim zdaniem tu zdecydowanie światła. Tylko połączone w jeden zsynchronizowany zespół sygnalizacji z przejściem przy Os. Dębinka.
Nie wiem jak się sprawdza półturbina dla bezpieczeństwa pieszych, ale ronda nie są zbyt bezpieczne. Wystarczy spróbować przejść przez ul. Thomme przy rondzie. Kierowcy uważają przed rondem, a jak się dostana na rondo i zjeżdzają to przyśpieszają i zapominają, że za rondem jest przejście, na którym może akurat ktoś przechodzi. Jeśli znów się zatrzymują (jest trochę dobrze wychowanych kierowców) to blokują ruch na rondzie.
Sterowanie światłami sprawdza się nieźle takie jak na skrzyżowaniu przy BP. Gdy nic nie pojawi się na podporządkowanej drodze - na głównej nie wstrzymuje się ruchu. Gdy się coś albo ktoś pojawi i system go zauważy (albo poprzez pętlę indukcyjną, albo przez przycisk dla pieszych) to w zależności od aktualnego natężenia ruchu na Wojska Polskiego albo natychmiast, albo po chwili uruchamia cykl zmiany świateł.
Światła nie są znacznie droższe od innych rozwiązań związanych z przebudową skrzyżowań, za to w dużej mierze ze skrzyżowań jednopoziomowych robią tak jakby wirtualne skrzyżowania bezkolizyjne. No i piesi mają spokój. U nas nie ma tak szerokich ulic, żeby nie zdążyć w ciągu 10-15 sekund przejść przez nie, a nawet gdyby trzeba było postać na środku na wysepce to moim zdaniem lepsze i bezpieczniejsze niż przebieganie na ruchliwej ulicy między samochodami.
k.nowak32
Maxi Użytkownik
Maxi Użytkownik
 
Posty: 690
Rejestracja: 21 Lut 2011, 09:51

Re: Obwodnica śródmiejska - stan prac

Postprzez nowodworzanin18 » 03 Sie 2011, 17:45

Image

Półturbina na ulicy Leśnej/Wojska Polskiego. Na szybko tworzone, aczkolwiek sądzę że jest to dla was czytelne i łatwe do pojęcia. Z tego niestety trzeba nauczyć się korzystać, ale podobne rozwiązanie jest użyte np. na obwodnicy Sochaczewa gdzie DK2 krzyżuje się z DK50. Jeżeli chodzi o pieszych, przejścia dla pieszych w tym samym miejscu co obecnie, lecz skasowałbym te od strony Dębinki, przejścia z wysepkami oraz pulsującymi zółtymi światłami. Nie widzę tutaj problemów czy niedopatrzeń dla pieszych.
nowodworzanin18
 

Re: Obwodnica śródmiejska - stan prac

Postprzez rather » 03 Sie 2011, 17:58

Rondo jest zawsze bezpieczniejsze, bo wymusza zdecydowane zmniejszenie prędkości. Wymusza również na idiotach, na których nie działa nic innego. Zdarzają się co prawda kolesie, którzy rondo przed mostem na Narwi próbują przejechać bez hamowania, ale lądują od razu na słupie i chyba są skutecznie i na stałe eliminowani z dalszego korzystania z infrastruktury drogowej. A światła niestety powodują pokusę "przeskoczenia na późnym żółtym" co skutkuje dużymi prędkościami.

Pytanie zatem czy lepszych jest 10 pieszych pukniętych lekko podczas zjazdu z ronda z prędkością 15km/h, czy 5 skoszonych na światłach z prędkością 70km/h? Z tych 10 z ronda może jeden będzie lekko ranny, a z 5 ze świateł nie przeżyje żaden.
A ponadto uważam, że Straż Miejska powinna zostać zlikwidowana!
dietetyk Legionowo
Awatar użytkownika
rather
Administrator
Administrator
 
Posty: 5959
Rejestracja: 01 Paź 2010, 12:10
Miejscowość: Osiedle Młodych
Płeć: mężczyzna

Re: Obwodnica śródmiejska - stan prac

Postprzez PaffDadi » 03 Sie 2011, 18:26

@nowodworzanin18
Jak już będę szukał kursu czytania ze zrozumieniem popytam o kurs pisania żeby zrozumiano ;)

Ja nie znam hamonogramu prac więc nie wiem na jakich odcinkach i jakie prace będą prowadzone w związku z tą inwestycją, ale jak sądzę sformułowaniem "od dupy strony" skomentowałeś plany, z którymi się zapoznałeś? Śmiem podejrzewać, że przetarg określał również termin zakończenia prac, więc ich kolejność i intensywność jest jakby nieistotna. Inną sprawą oczywiście jest dotrzymywanie tych terminów, co w przypadku wielu inwestycji na terenie miasta pozostawiało delikatnie mówiąc wiele do życzenia.

Za Wikipedią cytuję:
Obwodnica – droga prowadząca wokół miasta, dzielnicy, centrum lub śródmieścia umożliwiająca pojazdom ominięcie pewnego obszaru miejskiego i odciążenie jego ulic z tranzytowego ruchu międzymiastowego, międzydzielnicowego lub międzyosiedlowego.

Obwodnice dzielą się na 3 rodzaje:
- śródmiejskie – omijające ścisłe centrum miasta
- miejskie – przechodzące obrzeżami miasta i służące do sprawnego ruchu międzydzielnicowego i aglomeracyjnego
- pozamiejskie – przechodzące poza miejską aglomeracją i służące dla tranzytu dalekobieżnego. Koniec cytatu.

Czytając ze zrozumieniem powyższą definicję stwierdzam, że budowana obwodnica ma ominąć ścisłe centrum miasta, wyprowadzić ruch tranzytowy z wiecznie zakorkowanej ulicy Warszawskiej a pozostawienie tam jedynie ruchu lokalnego. Piszesz o miejscach parkingowych, pasach do skrętu - tym samym dalej ta ulica byłaby jednopasmowa w całokształcie zakorkowana, tyle że w jedną stronę, fakt. Ułatwieniem dla pieszych będzie to, że pojazdów w centrum będzie po prostu mniej, chociaż najlepszym byłyby po prostu światła.

Szybszy przelot przez miasto? - i właśnie o to chodzi, żeby przez środek miasta nikt nie przelatywał, niech sobie latają bokiem, kto musi.

I nie sądzę, że obwodnica przebiegać będzie peryferiami zabitymi dechami, tylko rejonem miasta, gdzie jest zdecydowanie mniej sklepów, punktów usługowych, urzędów i instytucji.
W internecie osoba podająca się za mężczyznę jest mężczyzną, wirtualna kobieta również jest w rzeczywistości mężczyzną, a dziecko... dziecko to agent FBI.
Awatar użytkownika
PaffDadi
Dobroczyńca
Dobroczyńca
 
Posty: 225
Rejestracja: 25 Gru 2010, 18:46

Re: Obwodnica śródmiejska - stan prac

Postprzez k.nowak32 » 03 Sie 2011, 19:21

nowodworzanin18 napisał(a):Półturbina na ulicy Leśnej/Wojska Polskiego. Na szybko tworzone, aczkolwiek sądzę że jest to dla was czytelne i łatwe do pojęcia. Z tego niestety trzeba nauczyć się korzystać, ale podobne rozwiązanie jest użyte np. na obwodnicy Sochaczewa gdzie DK2 krzyżuje się z DK50. Jeżeli chodzi o pieszych, przejścia dla pieszych w tym samym miejscu co obecnie, lecz skasowałbym te od strony Dębinki, przejścia z wysepkami oraz pulsującymi zółtymi światłami. Nie widzę tutaj problemów czy niedopatrzeń dla pieszych.


Dzięki za szkic :)

Coś w tym jest, ale płynny przejazd dla jadących prosto kusi do rozwijania większych prędkości.
Kasowanie świateł przy Dębince to też zły pomysł. Coś mi się wydaje, tak na oko, że tam już teraz więcej ludzi przechodzi niż przy Leśnej, a Osiedla "Dębowe Parki" z pewnością jeszcze zwiększą tam ruch pieszych. Tutaj moim zdaniem idealne będą dwuetapowe światła.
A co do przejeżdżania na żółtym to jest to niegroźne dla pieszych, bo są duże rezerwy w zmianach cykli, a na tych, którzy przejeżdżają na czerwonym świetle to nic nie pomoże, oni i na rondzie potrafią 70-80km/h przejechać.
W Modlinie na rondzie jak się jedzie prosto ul. Thomme możesz spokojnie przejechać z taką prędkością, bo jedzie się prawie po linii prostej. Jeśli nie wierzycie to zapraszam na to przejście i spróbujcie przejść. Co chwilę któreś auto z piskiem hamuje, bo w ostatniej chwili zauważa pieszego.
k.nowak32
Maxi Użytkownik
Maxi Użytkownik
 
Posty: 690
Rejestracja: 21 Lut 2011, 09:51

Re: Obwodnica śródmiejska - stan prac

Postprzez nowodworzanin18 » 03 Sie 2011, 20:03

Ja nie znam hamonogramu prac więc nie wiem na jakich odcinkach i jakie prace będą prowadzone w związku z tą inwestycją, ale jak sądzę sformułowaniem "od dupy strony" skomentowałeś plany, z którymi się zapoznałeś? Śmiem podejrzewać, że przetarg określał również termin zakończenia prac, więc ich kolejność i intensywność jest jakby nieistotna. Inną sprawą oczywiście jest dotrzymywanie tych terminów, co w przypadku wielu inwestycji na terenie miasta pozostawiało delikatnie mówiąc wiele do życzenia.

Może masz i rację, aczkolwiek jakbym ja miał projektować harmonogram prac i przebudowy, zacząłbym inaczej, ażeby mieć więcej czasu i ewentualnie wcześniej uwinął się z robotą.

Za Wikipedią cytuję:
Obwodnica – droga prowadząca wokół miasta, dzielnicy, centrum lub śródmieścia umożliwiająca pojazdom ominięcie pewnego obszaru miejskiego i odciążenie jego ulic z tranzytowego ruchu międzymiastowego, międzydzielnicowego lub międzyosiedlowego.

Obwodnice dzielą się na 3 rodzaje:
- śródmiejskie – omijające ścisłe centrum miasta
- miejskie – przechodzące obrzeżami miasta i służące do sprawnego ruchu międzydzielnicowego i aglomeracyjnego
- pozamiejskie – przechodzące poza miejską aglomeracją i służące dla tranzytu dalekobieżnego. Koniec cytatu.

Czytając ze zrozumieniem powyższą definicję stwierdzam, że budowana obwodnica ma ominąć ścisłe centrum miasta, wyprowadzić ruch tranzytowy z wiecznie zakorkowanej ulicy Warszawskiej a pozostawienie tam jedynie ruchu lokalnego. Piszesz o miejscach parkingowych, pasach do skrętu - tym samym dalej ta ulica byłaby jednopasmowa w całokształcie zakorkowana, tyle że w jedną stronę, fakt. Ułatwieniem dla pieszych będzie to, że pojazdów w centrum będzie po prostu mniej, chociaż najlepszym byłyby po prostu światła.

Szybszy przelot przez miasto? - i właśnie o to chodzi, żeby przez środek miasta nikt nie przelatywał, niech sobie latają bokiem, kto musi.

I nie sądzę, że obwodnica przebiegać będzie peryferiami zabitymi dechami, tylko rejonem miasta, gdzie jest zdecydowanie mniej sklepów, punktów usługowych, urzędów i instytucji.


Jak dla mnie jest to wyprowadzanie ruchu z centrum w jeszcze większe centrum. Nikt nie zadał sobie pytania dlaczego Warszawska jest zawsze zakorkowana. Wystarczy nią przejechać kilka razy by zauważyć że ona stoi przez pojazdy które chcą skręcać w lewo, a kierowcy z naprzeciwka ich nie puszczają. Tworzy się wtedy zjawisko kongestii ruchu, które powoduje fakt, że wydajność drogi maleje, co dalej, trasa przekracza punkt krytyczny i pojawia się korek. A budowa kolejnej takiej ulicy sprawy nie ułatwi, owszem, rozładuje to ruch, ale w 20%, może w 25%. A możnaby rozładować ten ruch o 50%, a nawet i 75%.

Tak jak mnie uczyli w szkolę, rżnę w tym wypadku z notatek z przedmiotu zwanego "Infrastrukturą Transportową"...

Zjawisko kongestii ruchu na drogach jednojezniowych dwukierunkowych z dużą ilością skrzyżowań z drogami tego samego typu powoduje wzrost występowania tegoż zjawiska. Jeżeli drogi nie posiadają odpowiednich pasów kierunkowych, zjawisko to może spowodować zator drogowy. Zjawisko kongestii w takim przypadku można minimalizować poprzez zmniejszenie potoku ruchu, bądź rozładowywanie potoku pojazdów zmieniających kierunek jazdy. Im mniej przeszkód po drodze, tym potok podróżuje z większą prędkością średnią i maksimum prędkości osiągane jest dla potoków ruchu nie napotykających na swojej trasie kolizji drogowych (zjawisko to występuje na trasach ze skrzyżowaniami bezkolizyjnymi - autostrada, droga szybkiego ruchu.

Tak więc jeżeli analizować to co naumieli mnie na studiach, to wprowadzenie pasów skręcających byłoby najlepszym wyjściem. Dlatego utrzymuje, iż ulica Warszawska i "Obwodnica Śródmiejska" powinny być jednokierunkowe. Na plus możemy także pokazać fakt, że są to ulice położone od siebie w małej odległości. Przy odpowiednim poszerzeniu dalszej trasy np. ul. Okunin, możemy uzyskać fajną trasę miejską. Poza tym pamiętajmy że pasy skręcające nie muszą być tylko i wyłącznie pasami skręcającymi, ale mogą prowadzić również na wprost. Na trasach jednokierunkowych jest taki patent prawie zawsze stosowany gdy droga jednokierunkowa krzyżuje się z drogą jednokierunkową.

Coś w tym jest, ale płynny przejazd dla jadących prosto kusi do rozwijania większych prędkości.
Kasowanie świateł przy Dębince to też zły pomysł. Coś mi się wydaje, tak na oko, że tam już teraz więcej ludzi przechodzi niż przy Leśnej, a Osiedla "Dębowe Parki" z pewnością jeszcze zwiększą tam ruch pieszych. Tutaj moim zdaniem idealne będą dwuetapowe światła.
A co do przejeżdżania na żółtym to jest to niegroźne dla pieszych, bo są duże rezerwy w zmianach cykli, a na tych, którzy przejeżdżają na czerwonym świetle to nic nie pomoże, oni i na rondzie potrafią 70-80km/h przejechać.
W Modlinie na rondzie jak się jedzie prosto ul. Thomme możesz spokojnie przejechać z taką prędkością, bo jedzie się prawie po linii prostej. Jeśli nie wierzycie to zapraszam na to przejście i spróbujcie przejść. Co chwilę któreś auto z piskiem hamuje, bo w ostatniej chwili zauważa pieszego.


Turbina pod tym względem jest jeszcze bardziej niebezpieczna. Dlatego stosuje się tutaj ostre łuki jezdni turbinowej (tej omijającej rondo) ażeby w ten sposób wyhamować i wytracić prędkość pojazdów. Światła na skrzyżowaniu WP-Morawicza powinny zostać obowiązkowo, ale pasy i strzałki skrętu w prawo wprowadziłbym na nowo. Dwuetapowe światła są kolizyjne, sprawdzają się na małych skrzyżowaniach, sądzę że trzyetapówki są praktyczniejsze, ale tylko przy "przytulającym" się typie skrzyżowania (każdy przytula się do swojego krawężnika, a nie do prawej strony jezdni). Jeśli chodzi o Modlińskie rondo, projektanta powiesiłbym za dupsko. Teoretycznie na przejściu dla pieszych nie można wyprzedzać, zjeżdzając z mostu w stronę Bliskiej mamy wg. namalowanych pasów przyzwolenie na to. CHORE. Innym faktem jest to, że pasy są z deka za blisko ronda.
nowodworzanin18
 

Re: Obwodnica śródmiejska - stan prac

Postprzez ukasz » 03 Sie 2011, 22:08

Co do zakorkowanej Warszawskiej - problemem są nie tylko auta skręcające w lewo, ale też skrzyżowanie z Gen Thommee, a jeszcze dalej Modlińskie rondo. Nie wiem kiedy widzicie tą zakorkowaną Warszawską, ale ja widzę ją ok godz 17 i korek jest do samego Modlina - i to jest jeden z powodów dla których nie lubię rond. Jest jeszcze kilka rzeczy przez które rondom mówię stanowcze nie! Jako pieszy nie czuję się bezpiecznie, bo nigdy nie wiadomo, czy dany kierowca zjeżdżając z ronda mnie zauważy. Jako kierowca nie lubię, ponieważ zjeżdżający z ronda nie używają kierunkowskazów i człowiek nie wie czy może na nie wjechać, czy nie. Wydaje mi się, że rondo turbinowe jest bardziej niebezpieczne niż zwykłe.

Odnośnie świateł - wiadomo, które ulice w mieście są najbardziej ruchliwe, więc światła można zsynchronizować na zasadzie "zielonej fali". Na skrzyżowaniach z mniejszymi ulicami można też zamontować czujniki, które zmieniają światło na zielone po dojechaniu pojazdu.

Ktoś pisał, że nie ma problemu z wjazdem na Boh. Molina z Chemików. Niech ten ktoś w czasie roku szkolnego spróbuje z Chemików skręcić w lewo ok. godz. 7-8 rano lub ok 16-17. Rodzice zawożą dzieci do szkół (przecież są tam aż 3), do tego sąd, sanepid itd. Auta od strony Okunina jeżdżą na pewno zbyt szybko i zza zakrętu nie zawsze dobrze je widać. Teraz przez wyłącznie z ruchu ul. Paderewskiego będzie jeszcze gorzej, bo jeszcze więcej aut będzie pędziło prosto. Do tego dojazd do Lidla i garażów przy Inżynierskiej zostanie tylko od strony Chemików. Tak więc skręt w lewo z Chemików nie będzie na pewno łatwy...
****tchórzliwie pomrukujący forumowicz****
ukasz
Dobroczyńca
Dobroczyńca
 
Posty: 1129
Rejestracja: 25 Lut 2011, 13:28

Re: Obwodnica śródmiejska - stan prac

Postprzez cekalto » 03 Sie 2011, 22:50

tk28 napisał(a):
ukasz napisał(a):który mieszkał w domku jednorodzinnym na terenie za żółtym blokiem przy wlocie do miasta przy ul. Warszawskiej

A mógłbyś naznaczyć na mapie google ten domek i dać tutaj link bo kompletnie nie kojarzę, o który może chodzić :?: Ja wiem, że podobno ma być rozbierany TEN.

rather napisał(a):Wzmożony ruch TIRów wynika z tego, że ich nikt nie ściga, to sobie jeżdżą. Po co mają nadkładać 50 kilometrów jeśli mogą śmignąć przez miasto? A że drogi będą już kompletnie dziurawe? A kogo to obchodzi... :(

A kto ma ich ścigać, tylko sobie nagrody i dyplomy wręczają za nic. Wieczorem myślałem, że na Boh. Modlina odbywa się rajd Formuły 1 tak sobie dogadzali na motorach bez żadnej wyobraźni. Cóż, niech korzystają bo jak ruszy ta obwodnica to już się nie rozpędzą na Boh. Modlina bo podobno ma być rondo zamiast skweru naprzeciw meblowego.

Jak mają ścigać tiry jeżdzące przez miasto jak dla przykładu , jadący do zgłoszenia radiowóz miał kolizję z autem osobowym gdzie policjant został ranny ? . Zjechały się być może wszystkie radiowozy z powiatu .(relacja swiadka tego zdarzenia w Nowodworski24)
A tak przy okazji tego zdarzenia kto w tym czasie patrolował rejony z których one przyjechały ?
Awatar użytkownika
cekalto
Aktywny Użytkownik
Aktywny Użytkownik
 
Posty: 109
Rejestracja: 11 Mar 2011, 12:47

Re: Obwodnica śródmiejska - stan prac

Postprzez k.nowak32 » 04 Sie 2011, 06:39

Turbina pod tym względem jest jeszcze bardziej niebezpieczna. Dlatego stosuje się tutaj ostre łuki jezdni turbinowej (tej omijającej rondo) ażeby w ten sposób wyhamować i wytracić prędkość pojazdów. Światła na skrzyżowaniu WP-Morawicza powinny zostać obowiązkowo, ale pasy i strzałki skrętu w prawo wprowadziłbym na nowo. Dwuetapowe światła są kolizyjne, sprawdzają się na małych skrzyżowaniach, sądzę że trzyetapówki są praktyczniejsze, ale tylko przy "przytulającym" się typie skrzyżowania (każdy przytula się do swojego krawężnika, a nie do prawej strony jezdni). Jeśli chodzi o Modlińskie rondo, projektanta powiesiłbym za dupsko. Teoretycznie na przejściu dla pieszych nie można wyprzedzać, zjeżdzając z mostu w stronę Bliskiej mamy wg. namalowanych pasów przyzwolenie na to. CHORE. Innym faktem jest to, że pasy są z deka za blisko ronda.


Mówiąc o dwuetapowych pewnie się wyraziłem niefachowo. Miałem na myśli umieszczenie dodatkowych sygnalizatorów przy przejściu "przy Dębince" jako część sygnalizacji skrzyżowania WP/Leśna.
k.nowak32
Maxi Użytkownik
Maxi Użytkownik
 
Posty: 690
Rejestracja: 21 Lut 2011, 09:51

Re: Obwodnica śródmiejska - stan prac

Postprzez nowodworzanin18 » 04 Sie 2011, 11:26

Co do zakorkowanej Warszawskiej - problemem są nie tylko auta skręcające w lewo, ale też skrzyżowanie z Gen Thommee, a jeszcze dalej Modlińskie rondo. Nie wiem kiedy widzicie tą zakorkowaną Warszawską, ale ja widzę ją ok godz 17 i korek jest do samego Modlina - i to jest jeden z powodów dla których nie lubię rond. Jest jeszcze kilka rzeczy przez które rondom mówię stanowcze nie! Jako pieszy nie czuję się bezpiecznie, bo nigdy nie wiadomo, czy dany kierowca zjeżdżając z ronda mnie zauważy. Jako kierowca nie lubię, ponieważ zjeżdżający z ronda nie używają kierunkowskazów i człowiek nie wie czy może na nie wjechać, czy nie. Wydaje mi się, że rondo turbinowe jest bardziej niebezpieczne niż zwykłe.


Niach niach niach, racja. Ale nie do końca. Co korkuje skrzyżowanie Warszawska/Thomme? Skręcający na most czy Ci w lewo? Raczej Ci w lewo. Na obwodnicy wystarczyło przedłużyć pasy i jest już łatwiej. Ale przy takim układzie dróg niestety zatory zawsze będą. Wyjazd z miasta to inna kwestia niż poruszanie się w mieście. Wyjazd z miasta to o wiele cięższa sprawa, brak rozpędowych, brak świateł, brak normalnej organizacji powoduje sytuacje jaką powoduje.


Odnośnie świateł - wiadomo, które ulice w mieście są najbardziej ruchliwe, więc światła można zsynchronizować na zasadzie "zielonej fali". Na skrzyżowaniach z mniejszymi ulicami można też zamontować czujniki, które zmieniają światło na zielone po dojechaniu pojazdu.

Ktoś pisał, że nie ma problemu z wjazdem na Boh. Molina z Chemików. Niech ten ktoś w czasie roku szkolnego spróbuje z Chemików skręcić w lewo ok. godz. 7-8 rano lub ok 16-17. Rodzice zawożą dzieci do szkół (przecież są tam aż 3), do tego sąd, sanepid itd. Auta od strony Okunina jeżdżą na pewno zbyt szybko i zza zakrętu nie zawsze dobrze je widać. Teraz przez wyłącznie z ruchu ul. Paderewskiego będzie jeszcze gorzej, bo jeszcze więcej aut będzie pędziło prosto. Do tego dojazd do Lidla i garażów przy Inżynierskiej zostanie tylko od strony Chemików. Tak więc skręt w lewo z Chemików nie będzie na pewno łatwy...


Zielona fala tutaj nie rozwiąże problemu. Zakorkuje uliczki boczne, a Ci którzy trafią na czerwone będą stali na nich cały czas. Nie jestem zwolennikiem zielonej fali tylko czujników cyklowych (dojeżdżasz na światła z prędkością 60km/h i światło robi się zielone, jedziesz szybciej, stoisz... - stosowane jest to w Moskwie)

Jeżeli chodzi o wyjazd z Chemików. Znowu brak pasów lewoskręcających, brak rozpędowego na Boh. Modlina. I się stoi. Polecam objazd Górką. Te skrzyżowanie jest dla mnie kolejnym źle zorganizowanym. A łuk w tamtym miejscu robi swoje. Racja.

Jak mają ścigać tiry jeżdzące przez miasto jak dla przykładu , jadący do zgłoszenia radiowóz miał kolizję z autem osobowym gdzie policjant został ranny ? . Zjechały się być może wszystkie radiowozy z powiatu .(relacja swiadka tego zdarzenia w Nowodworski24)
A tak przy okazji tego zdarzenia kto w tym czasie patrolował rejony z których one przyjechały ?


Wczoraj sam miałbym kolizje z radiowozem. Na osiedlu na ul. WP jak wiadomo są równorzędne. Ale co tam, policjanci zapierniczali dobrą 100km/h bez sygnałów, nie ustępując pierwszeńśtwa. Myślałem ażeby specjalnie wyjechać (wkońcu bylaby ich wina) ale szkoda mi było siebei i nowego samochodu.

Mówiąc o dwuetapowych pewnie się wyraziłem niefachowo. Miałem na myśli umieszczenie dodatkowych sygnalizatorów przy przejściu "przy Dębince" jako część sygnalizacji skrzyżowania WP/Leśna.


Obawiam się że ta odległość byłaby za duża, aczkolwiek możnaby to zrobić. Chociaż tam jest takie ukształtowanie terenu że możnaby zrobić przejście podziemne pod ulicą.

Coś dziś ciężko myślę ;/
nowodworzanin18
 

Re: Obwodnica śródmiejska - stan prac

Postprzez cekalto » 04 Sie 2011, 13:45

Niach niach niach, racja. Ale nie do końca. Co korkuje skrzyżowanie Warszawska/Thomme? Skręcający na most czy Ci w lewo? Raczej Ci w lewo. Na obwodnicy wystarczyło przedłużyć pasy i jest już łatwiej. Ale przy takim układzie dróg niestety zatory zawsze będą. Wyjazd z miasta to inna kwestia niż poruszanie się w mieście. Wyjazd z miasta to o wiele cięższa sprawa, brak rozpędowych, brak świateł, brak normalnej organizacji powoduje sytuacje jaką powoduje.

[quote]

Nie zgadzam sie wyjazd z Warszawskiej totalnie dławi się przez rondo za mostem ale swego czasu radni z twierdzy zrobili sobie dobrze i mamy co mamy . druga sprawa jaki problem wydłużyć ze 100m wylot 2 pasów na Warszawskiej ?
Jak by ktoś pomyślał to zamiast ronda przy moscie zainstalowałby światła w cyklach np. 1 do 5 ustawienia można dostosować do natężenia ruchu( godziny szczytu)a w godzinach nocnych pulsujące żółte .
Awatar użytkownika
cekalto
Aktywny Użytkownik
Aktywny Użytkownik
 
Posty: 109
Rejestracja: 11 Mar 2011, 12:47

Re: Obwodnica śródmiejska - stan prac

Postprzez ukasz » 04 Sie 2011, 19:20

cekalto napisał(a):Jak by ktoś pomyślał to zamiast ronda przy moscie zainstalowałby światła w cyklach np. 1 do 5 ustawienia można dostosować do natężenia ruchu( godziny szczytu)a w godzinach nocnych pulsujące żółte .


Właśnie o to chodzi. Ronda za bardzo spowalniają ruch i przez to tworzy się korek. Jak przejedziesz przez rondo w Modlinie to dalej, w którą stronę byś nie jechał jest pusto.

Na Warszawskiej tworzy się korek przez skręcających w lewo dlatego, że wjeżdżających do miasta od strony Modlina też jest dużo i blokują możliwość wyjazdu. Myślę, że wydłużanie pasów niewiele tu zmieni. Jeśli nie światła, to idealnym rozwiązaniem byłby wiadukt nad skrzyżowaniem Warszawska/Thomme, który pozwoliłby na bezkolizyjną jazdę prosto od Kazunia do Modlina. Taki wiadukt nie byłby też problemem dla TIRów, które ostatniej zimy miały problem z wjazdem pod górkę po oblodzonej nawierzchni. Co prawda też niewiele to by zmieniło, bo auta nadal by stały przed rondem w Modlinie.
****tchórzliwie pomrukujący forumowicz****
ukasz
Dobroczyńca
Dobroczyńca
 
Posty: 1129
Rejestracja: 25 Lut 2011, 13:28

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inwestycje miejskie

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości

cron