Szybki tramwaj do Młocin

Inwestycje i inne przedsięwzięcia na terenie Nowego Dworu Maz.

Szybki tramwaj do Młocin

Postprzez rather » 11 Paź 2012, 23:35

Pojawiła się koncepcja skomunikowania lotniska z warszawską linią metra http://www.nowodworski.info/index.php?o ... temid=108&. Zgodnie z tym pomysłem miałaby powstać linia kolejowa lub szybkiego tramwaju, biegnąca wzdłuż trasy E7.

Pomysł o tyle dziwny, że poza skomunikowaniem metra z lotniskiem, właściwie nie mający większego sensu. Po pierwsze - w tej chwili istnieje już linia kolejowa, która za chwilę połączy linię metra (od stacji W-wa Gdańska) z terminalem. Po drugie - planowana inwestycja w większości biegłaby przez tereny praktycznie niezamieszkane, więc ekonomicznie nie trzyma się kupy - chyba, że linia będzie miała trzy przystanki: Młociny, Łomianki i lotnisko...



Ogólnopolskie media donoszą o pomyśle Jana Żychlińskiego, starosty powiatu warszawskiego-zachodniego, który bezpośrednio dotyczy mieszkańców powiatu nowodworskiego. Chodzi o połączenie planowanej stacji metra Chrzanów przez Żelazową Wolę do Sochaczewa oraz stacji Młociny przez Łomianki do lotniska Warszawa – Modlin

Koncepcja wydaje się bardzo odważna, ale jak najbardziej możliwa. Środki na realizację tego pomysłu miałyby pochodzić z Unii Europejskiej. Pomysł został przedstawiony w środę (28 września)na Kongresie Transportu Publicznego. Obie linie mają funkcjonować na zasadzie kolei podmiejskiej.
- Trasa z Chrzanowa na II linii metra do Sochaczewa liczyłaby ok. 40 km. To naturalny kanał, nie trzeba byłoby dokonywać wielu wyburzeń. Nie byłoby też drogich wykupów gruntu, gdyż w większości należą one do Agencji Rolnej – przekonuje starosta Żychliński. Linia obsługiwałaby także Żelazową Wolę, odwiedzaną licznie przez turystów, którzy teraz docierają tam autokarami.
Druga linia wiodąca do modlińskiego lotniska zdecydowanie bardziej interesuje nowodworzan -liczyłaby około 30 kilometrów. Przed wojną na tym terenie istniała już kolej dojazdowa. Roboczo wyznaczona trasa wiedzie wzdłuż krajowej 7. Lotnisko obsłużyło już ponad 300 tysięcy pasażerów, zapowiada znacznie więcej, więc przedsięwzięcie ma rację bytu.
Wniosek z projektem kolei podmiejskiej został już złożony do marszałka przez starostę PWZ, który twierdzi, że już zyskał wstępne poparcie.
Inwestorem projektu miałby być samorząd województwa mazowieckiego. Zdaniem starosty i obecnych na kongresie przedstawicieli lokalnych samorządów, wspomniane inwestycje można byłoby zrealizować w perspektywie ok. 10 lat.
Przedstawiciele samorządów powiatu warszawskiego-zachodniego, nowodworskiego oraz miasta Nowy Dwór Mazowiecki wystosowali do marszałka województwa mazowieckiego list intencyjny. Piszą w nim:
„W związku ze wspólną inicjatywą powiatów i gmin województwa mazowieckiego, organizacji pozarządowych oraz przedstawicielí biznesu występujemy z wnioskiem o uwzględnienie w Strategii Rozwoju Województwa Mazowieckiego lokalizacji linii kolejowej relacji Młociny - Modlin.
Proponujemy rozważenie połączenia aglomeracji warszawskiej z Portem Lotniczym Warszawa - Modlin poprzez utworzenie kolei naziemnej w postaci szybkiego tramwaju bądź lekkiego taboru kolejki.
Stworzenie linii kolejowej relacji Młociny - Modlin przyczyni się do powstania zintegrowanego, bezpiecznego oraz przyjaznego systemu transportowego, mogącego konkurować z transportem índywidualnym. Sugerowany przez wnioskodawców koncepcyjny Wariant przebiegu linii kolejowej - wzdłuż drogi krajowej nr 7.
Zamierzenie to będzie miało kluczowe znaczenie dla połączenia aglomeracji warszawskiej z portem lotniczym Warszawa - Modlin oraz nawiązuje do planów utworzenia połączenia kolejowego relacji Modlin - Płock. Budowa linii skróci czas dojazdu, zwiększy bezpieczeństwo i standard podróżowania, przyczyni się do zrównoważonego rozwoju opartego na większej przyjazności środowisku naturalnemu oraz zwiększy niezawodność systemu transportowego.
Wyrażamy chęć współpracy i liczymy na przychylne stanowisko Pana Marszałka.”
Pozostaje mieć nadzieję, że proponowane nowa linia kolejowa nie pozostanie mrzonką, a za kilka lat będziemy się cieszyć możliwością szybkiego i nowoczesnego dojazdu do stolicy.

Zetka (na podstawie rynek-kolejowy.pl)
Ostatnio edytowany przez admin, 12 Paź 2012, 06:49, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Dodałem tekst z linka, na wypadek, gdyby ktoś miał mniej czasu, żeby klikać w link.
A ponadto uważam, że Straż Miejska powinna zostać zlikwidowana!
dietetyk Legionowo
Awatar użytkownika
rather
Administrator
Administrator
 
Posty: 5959
Rejestracja: 01 Paź 2010, 12:10
Miejscowość: Osiedle Młodych
Płeć: mężczyzna

Re: Szybki tramwaj do Młocin

Postprzez KGrid » 12 Paź 2012, 20:40

Jakbym czytał Gońca - E7: http://pl.wikipedia.org/wiki/E7_(trasa_europejska) czy oby na pewno o tej trasie myślałeś? Może jednak E77 - Droga Krajowa 7 z elementami drogi ekspresowej S7.

Inwestycja pomoże miejscowościom takie jaki Łomianki czy Czosnów. Nie NDM. Wydaje mi się że relacja nakład-wynik jest tutaj dość zaburzona. W pomyśle mówi się o linii kolejowej typu WKD (pseudo szybki tramwaj) - czyli czas jazdy minimum godzina (Vmax 80km/h, niskie parametry techniczne, duże zagęszczenie przystanków).

Upatrywałbym jednak większą potrzebę budowy 3 toru do NDM/Modlina niż budowę nowej linii kolejowej w tamtych rejonach. Na linie "tam" przyjdzie czas za 20 lat, nie teraz.

Swoją drogą - ktoś kto pisał teść tego listu oficjalnego rozbił mnie swoją fachowością w temacie:
1) "Linia kolejowa relacji" - relacji to może być raczej pociąg.
2) "kolei naziemnej w postaci szybkiego tramwaju bądź lekkiego taboru kolejki." - kolej naziemna w postaci lekkiego taboru - złota patelnia! Kolejki, kolejki to są w sklepie, tak jak na poczcie mamy systemy kolejkowe... czyli magiczne numerki.
3) "zwiększy niezawodność systemu transportowego" - tutaj chyba chodziło o efektywność...
Powyższy wpis jest poglądem prywatnym. Nie może być on przypisywany do żadnych organizacji czy inicjatyw, chyba że w tekście podano inaczej.
KGrid
Pewny Użytkownik
Pewny Użytkownik
 
Posty: 169
Rejestracja: 15 Wrz 2012, 13:08

Re: Szybki tramwaj do Młocin

Postprzez rather » 12 Paź 2012, 21:36

Linia być może pomogłaby Łomiankom, ale co do Czosnowa to mam już wątpliwości. Przy tej linii będzie mieszkało po prostu za mało ludzi. Czosnów rozwija się, ale głównie w kierunku usługowym (nowe przedsiębiorstwa ulokowane przy drodze krajowej nr 7 ;) ) - nie widać, żeby jakoś szybko przybywało mieszkańców. Kto w takim razie będzie korzystał z tej linii? Bo w tej chwili sensowne stacje to: Młociny, Łomianki (Buraków), Łomianki (okolice Wiślanej) i lotnisko...
A ponadto uważam, że Straż Miejska powinna zostać zlikwidowana!
dietetyk Legionowo
Awatar użytkownika
rather
Administrator
Administrator
 
Posty: 5959
Rejestracja: 01 Paź 2010, 12:10
Miejscowość: Osiedle Młodych
Płeć: mężczyzna

Re: Szybki tramwaj do Młocin

Postprzez prezydent Francji » 13 Paź 2012, 11:14

Ja taką linię widzę jako podobną do WKDki. Jedyny sensowny ekonomicznie przebieg, to odbicie na wysokości Czosnowa do Nowego Dworu Mazowieckiego, przez Osiedle Młodych. Wiązałoby się to z budową nowego mostu na Wiśle, który mógłby stanowić także część trasy drogowej (problem: ekolodzy, bo o ile pamiętam, na tym odcinku jest rezerwat).
Dalej na przeprowadzenie trasy przez NDM do lotniska nie mam żadnego pomysłu. Można poprowadzić po naszych wąskich ulicach tak, jak WKD do 1975 r. po Warszawie (WKDki jeździły m.in. ul. Szczęśliwicką), ale lepszym rozwiązaniem byłoby zakończenie przebiegu np. w okolicy "dworca" ( :) ) PKP. Wtedy NDM byłby podobny do Grodziska Mazowieckiego - z 2 niezależnymi równoległymi liniami do Warszawy. Lotnisko i tak będzie miało własną bocznicę, więc po co kolejna linia?
Budowa wiąże się z kosztami, ale gdyby zastosować linię jednotorową z mijankami na stacjach (składy WKDki są dosyć krótkie - wystarczy porównać długości peronów np. na Ochocie, albo na "zachodnim"), to byłoby to ciekawe rozwiązanie.
Co do argumentów, że linia będzie jeździć przez pola, to proponuję przejechać się z Czosnowa, przez Cząstków, do Łomianek. Cząstków Maz., Cząstków Polski, Łomna, Pieńków, Dziekanów, czy też Kiełpin to potencjalne stacje. I lepiej budować teraz niż za 20 lat, kiedy teren w okolicy Łomianek jeszcze bardziej się zabuduje.
Zalet jest bardzo dużo, ale ten most ... :(
prezydent Francji
Użytkownik
Użytkownik
 
Posty: 27
Rejestracja: 09 Wrz 2011, 19:21

Re: Szybki tramwaj do Młocin

Postprzez żyła » 21 Paź 2012, 11:11

Ludzie, nie potrafiono 2km torów położyć z Modlina na Lotnisko a Wy wierzycie w takie science-fiction? :lol:
żyła
Pewny Użytkownik
Pewny Użytkownik
 
Posty: 207
Rejestracja: 08 Wrz 2012, 15:43


Wróć do Inwestycje miejskie

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości

cron