Draństwo Kolei Mazowieckich Adama Struzika

Nowy Dwór Mazowiecki - wszystko o tym, co dzieje się w naszym mieście. Wydarzenia, koncerty, imprezy, komentarze, polityka.

Re: Draństwo Kolei Mazowieckich Adama Struzika

Postprzez kocur » 26 Lis 2014, 02:54

Wystąpię tutaj jako Advocatus Diavoli i podzielę się z Wami moją bardzo pozytywną opinią odnośnie Kolei Mazowieckich.
Mówiłem już kilkakrotnie, że gigantyczne oszczędności jakie mam na dojazdach do pracy znacznie podreperowały mój budżet, dlatego nawet drobne niedogodności jakie czasem występują ( zimą dwa razy wracałem po kilka godzin jak zamarzły zwrotnice ) nie są w stanie zburzyć mojego postrzegania KM jako naprawdę dobrego przewoźnika.
Zdarzają się sytuacje typu potrącenie dzika w lesie Chotomowskim i odwołanie pociągu ale są to opóźnienia niezależne od KM, podobnie jak np. awarie zwrotnic, wypadki, kradzieże elementów infrastruktury itp. Kluczowym czynnikiem jest tutaj dobra komunikacja - maja dobrą w miarę aktualizowaną stronę internetową. Szczęściem, że takie zaburzenia trafiają się ( w czasie gdy ja jeżdżę ) niezwykle rzadko.

Faktem jest - co też muszę przyznać, że jeżdżę tylko pociągiem 20.20 do Lotniska Chopina i wracam 6.57 z Lotniska Chopina ( tam pracuję ), więc są to godziny w których można jechać na leżąco ( co czasem mi się zdarza :lol: ) i nie wiem co to jest tłok więc dużo opisanych przez przedmówców faktów jest mi obca ale jeśli chodzi o całą resztę to jestem daleki od głębokiej krytyki tego przewoźnika.
Konduktorzy mnie znają, nawet biletów mi nie sprawdzają ( co nie znaczy, że jeżdżę na gapę :P ) ale takie zachowanie i stosunek do klienta/pasażera też kreuje dobry wizerunek firmy.
Awatar użytkownika
kocur
Aktywny Użytkownik
Aktywny Użytkownik
 
Posty: 126
Rejestracja: 17 Paź 2011, 22:38

Re: Draństwo Kolei Mazowieckich Adama Struzika

Postprzez żyÅ‚a » 26 Lis 2014, 10:26

ukasz napisał(a):dobrze wiedzieć, bo raczej z tą opcją nikt się nie reklamuje :)



Nie będę pisał, że nie wierzę, bo na pewno wiesz co widzisz lepiej ode mnie:) Ale szczerze to jestem w szoku, bo nie widziałem EN57 na naszej trasie ze 2 lata, a jeżdżę od 7lat codziennie :shock:
żyła
Pewny Użytkownik
Pewny Użytkownik
 
Posty: 207
Rejestracja: 08 Wrz 2012, 15:43

Re: Draństwo Kolei Mazowieckich Adama Struzika

Postprzez Heimat » 26 Lis 2014, 23:35

:? Ponoć nic nie poprawia nastroju tak, jak świadomość, że inni mają gorzej:

Image
Awatar użytkownika
Heimat
NVD Maniak
NVD Maniak
 
Posty: 1113
Rejestracja: 26 Gru 2011, 12:08
Miejscowość: נובידבור
Płeć: mężczyzna

Re: Draństwo Kolei Mazowieckich Adama Struzika

Postprzez żyÅ‚a » 27 Lis 2014, 10:47

dzisiejszy pociąg o 8.16 z NDM tak właśnie wyglądał. Podobno poprzedni się nie pojawił.
żyła
Pewny Użytkownik
Pewny Użytkownik
 
Posty: 207
Rejestracja: 08 Wrz 2012, 15:43

Re: Draństwo Kolei Mazowieckich Adama Struzika

Postprzez siasia » 27 Lis 2014, 13:26

żyła napisał(a):dzisiejszy pociąg o 8.16 z NDM tak właśnie wyglądał. Podobno poprzedni się nie pojawił.


05:55 też zniknął w eterze...
siasia
Użytkownik
Użytkownik
 
Posty: 32
Rejestracja: 15 Mar 2011, 18:26
Płeć: kobieta

Re: Draństwo Kolei Mazowieckich Adama Struzika

Postprzez midas77 » 18 Gru 2014, 10:39

Dziś podwójny skład i to Elf! Z godziny 06.58 z PKP Modlin do Warszawy dotarł na PKP ZOO w czasie 1 godzina i 10 minut! W ostatnim czasie to jakiś rekord prędkości!
midas77
Pewny Użytkownik
Pewny Użytkownik
 
Posty: 199
Rejestracja: 16 Wrz 2011, 16:08

Re: Draństwo Kolei Mazowieckich Adama Struzika

Postprzez shad0w99 » 18 Gru 2014, 19:04

Wczoraj w pociągu lotniskowym maszynista zamknął sobie kluczyki w sterowni ( 15 minut opóźnienia), a dzisiaj była jakaś awaria na Choszczówce (50 minut opóźnienia).
shad0w99
Aktywny Użytkownik
Aktywny Użytkownik
 
Posty: 149
Rejestracja: 10 Lis 2011, 09:17

Re: Draństwo Kolei Mazowieckich Adama Struzika

Postprzez mishel » 18 Gru 2014, 19:32

midas77 napisał(a):Dziś podwójny skład i to Elf! Z godziny 06.58 z PKP Modlin do Warszawy dotarł na PKP ZOO w czasie 1 godzina i 10 minut! W ostatnim czasie to jakiś rekord prędkości!


Jeżeli obecne, cokolwiek by nie mówić ostatnio (przynajmniej ja tak je oceniam) rzadko występujące opóźnienia, doprowadzają was aż do takiego poziomu wzrostu ciśnienia to proponuję jednak zacząć przyzwyczajać się do jazdy autem/autobusami. Wszak za niecałe 4 lata do remontu ma iść cała warszawska linia średnicowa. Oczywiste, że wówczas większość pociągów będzie jeździła przez linię obwodową i Dw. Gdański - podobnie jak w (nie pamiętam czy 2014 czy 2013) mijającym/poprzednim roku w trakcie miesięcy wakacyjnych.

Elementem przygotowań do tej operacji, która na pewno skomplikuje dojazdy kolejowe do Warszawy ma być rozbudowa stacji Wa-wa Gdańska - więcej informacji pod linkiem http://www.rynek-kolejowy.pl/54997/pkp_ ... nskiej.htm
mishel
Dobroczyńca
Dobroczyńca
 
Posty: 56
Rejestracja: 10 Wrz 2011, 12:32
Płeć: mężczyzna

Re: Draństwo Kolei Mazowieckich Adama Struzika

Postprzez k.nowak32 » 21 Gru 2014, 09:26

Spokojnie możemy liczyć na Legionowo, które co roku kilka milionów dopłaca do SKMki i Kolei Mazowieckich i ma prawa żądać organizacji ruchu na czas prac, która pozwoli na zachowanie liczby połączeń. Nasze miasto nie dopłaca ale też mogłoby poprzeć Legionowa w kwestii wypracowania najmniej uciążliwego wariantu robót.

Zresztą z NDM problemem nie jest mała liczba pociągów tylko ich zestawienie. Dla mnie nie muszą jeździć tak jak teraz rano co 10-15 minut, tylko żeby wszystkie były zestawione z podwójnych składów a nie pojedynczych jak obecnie większość.

A remont dworca Gdańskiego to właściwie żaden remont tylko dokończenie ostatniej przebudowy w której zrezygnowano z budowy dwóch peronów. Będzie budowany peron po stronie Żoliborza więc nie powinno być żadnego problemu z ograniczaniem przepustowości.

No i spójrzmy z drugiej strony: jeśli już zacznie się remont średnicy to wszystkie pozostałe linie będą miały problem, my mamy tę komfortową sytuację, że mamy wybór - jeśli kursowanie pociągów do Centrum będzie ograniczone to zawsze pozostaną pociągi na rozbudowany Dw. Gdański i dalej wyremontowaną linią na Zachodni omijający ogromną przebudowę linii średnicowej z daleka :)


Co do opóźnień - wiele jest spowodowanych przepełnieniem pociągów (np. ostatnia słynna awaria drzwi) - mam pytanie, czy ktoś z Was już pisał w tej sprawie na podane adresy? Tylko w ten sposób możemy zwrócić uwagę na potrzebę skierowania wydłużenia składów i wręcz wymusić to na Kolejach Mazowieckich. Pamiętajcie - to nie jest przewoźnik prywatny - działa na zlecenie i według założeń samorządu terytorialnego.
k.nowak32
Maxi Użytkownik
Maxi Użytkownik
 
Posty: 690
Rejestracja: 21 Lut 2011, 09:51

Re: Draństwo Kolei Mazowieckich Adama Struzika

Postprzez mishel » 21 Gru 2014, 18:18

Tyle, że w związku z zamknięciem linii średnicowej część pociągów dalekobieżnych ma być przekierowana na linię obwodową. A to może spowodować problemy nawet gdyby KM zachowały dużą liczbę pociągów na linii nr 9. W tym sensie, że ewentualne opóźnienia "złapane" na trasie gdzieś w Polsce będą później miały przełożenie na ruch na dw. Gdańskim - wszak wjazd/wyjazd przez most to jedynie 2 tory. W dodatku teraz w celu wykorzystania torów przy peronie 2 (chyba - chodzi mi o ten najbliżej budynku dworca) pociągi jadące z mostu muszą przecinać przebiegi torów dla pociągów jadących "na wprost" z peronu nr 3 (ten dalszy w obecnym stanie rzeczy)
mishel
Dobroczyńca
Dobroczyńca
 
Posty: 56
Rejestracja: 10 Wrz 2011, 12:32
Płeć: mężczyzna

Re: Draństwo Kolei Mazowieckich Adama Struzika

Postprzez k.nowak32 » 23 Gru 2014, 09:40

mishel napisał(a): W tym sensie, że ewentualne opóźnienia "złapane" na trasie gdzieś w Polsce będą później miały przełożenie na ruch na dw. Gdańskim - wszak wjazd/wyjazd przez most to jedynie 2 tory. W dodatku teraz w celu wykorzystania torów przy peronie 2 (chyba - chodzi mi o ten najbliżej budynku dworca) pociągi jadące z mostu muszą przecinać przebiegi torów dla pociągów jadących "na wprost" z peronu nr 3 (ten dalszy w obecnym stanie rzeczy)

Problem przenoszenia opóźnień ma miejsce obecnie - pociągi kursujące po naszej linii nr 9 jadą prawie z całego kraju, a jeden nawet z Wiednia. Oczywiście - problemem będzie most Gdański - pociąg min. co 4 minuty. Gorsza sprawa perony. Mam nadzieję, że docelowo będzie 4 perony - wtedy jest szansa na przejecie większości ruchu z Centralnego. Co do przecinania przebiegów to przy 4 peronach tylko kwestia dobrej organizacji pracy.
k.nowak32
Maxi Użytkownik
Maxi Użytkownik
 
Posty: 690
Rejestracja: 21 Lut 2011, 09:51

Re: Draństwo Kolei Mazowieckich Adama Struzika

Postprzez Heimat » 07 Sty 2015, 03:41

Superszybki, supernowoczesny Pendolino w akcji:

Image

Nie ma to jak pociągi KM marszałka Struzika ;)
Awatar użytkownika
Heimat
NVD Maniak
NVD Maniak
 
Posty: 1113
Rejestracja: 26 Gru 2011, 12:08
Miejscowość: נובידבור
Płeć: mężczyzna

Re: Draństwo Kolei Mazowieckich Adama Struzika

Postprzez shad0w99 » 10 Sty 2015, 10:03

Każdemu się może zdarzyć, większość jednak jakoś jeździ. A ile razy były problemy z pociągami KM. Inna sprawa, że wykorzystanie aktualnie w pełni Pendolino przekracza możliwości infrastruktury.
shad0w99
Aktywny Użytkownik
Aktywny Użytkownik
 
Posty: 149
Rejestracja: 10 Lis 2011, 09:17

Re: Draństwo Kolei Mazowieckich Adama Struzika

Postprzez GrimReapers » 10 Sty 2015, 13:15

akurat to zdjęcie Pendolino to jak je sprowadzali do kraju i nie miały jeszcze homologacji więc same nie mogły jeździć......
Awatar użytkownika
GrimReapers
Użytkownik
Użytkownik
 
Posty: 21
Rejestracja: 03 Lis 2011, 11:36

Re: Draństwo Kolei Mazowieckich Adama Struzika

Postprzez GrimReapers » 10 Sty 2015, 13:20

shad0w99 to prawda co napisałeś, fotka pkp sprzed lat:
10846465_1593859707511655_229101289091070533_n.jpg
Awatar użytkownika
GrimReapers
Użytkownik
Użytkownik
 
Posty: 21
Rejestracja: 03 Lis 2011, 11:36

PoprzedniaNastępna

Wróć do Nasze miasto

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 11 gości

cron