Dodatkowa linia nocna

Nowy Dwór Mazowiecki - wszystko o tym, co dzieje się w naszym mieście. Wydarzenia, koncerty, imprezy, komentarze, polityka.

Dodatkowa linia nocna

Postprzez cot » 17 Mar 2011, 09:37

W dniu dzisiejszym na portalu nowodworski24.pl pojawiła się informacja o tym, iż
Radny Karol Bielec zamierza walczyć o dodatkową linię nocną na trasie
Modlin Twierdza - Warszawa - Modlin Twierdza.
Cel szczytny gdyby nie...
No właśnie.

Po pierwsze. To nie "Jego" pomysł, gdyż o takiej inicjatywie pisała
już Gazeta Nowodworska pod koniec stycznia w artykule "Chcą zmiany".

Po drugie. Dziwnym zbiegiem okoliczności informacja ta pojawiła się dwa dni
po tym jak Stowarzyszenie Rozwoju Twierdzy Modlin zaczęło zbierać podpisy
pod petycją, właśnie w tej sprawie.

Po trzecie. Ciekawe co Radny zrobił w tym kierunku oprócz nagłośnienia
na portalu nowodworski24.pl "Jego" pomysłu?

Chciałbym aby okazało się, że to zbieg okoliczności i o inicjatywie SRTM
Radny Bielec nic nie wiedział i nie czytał tego wydania Gazety Nowodworskiej.
W przeciwnym razie świadczyłoby to o tym, że pomimo młodego wieku,
jest już "starym politycznym wyjadaczem".
cot
Dobroczyńca
Dobroczyńca
 
Posty: 290
Rejestracja: 07 Gru 2010, 18:58

Re: Dodatkowa linia nocna

Postprzez mieszkaniec_OM » 17 Mar 2011, 10:24

Im więcej inicjatyw to moim zdaniem lepiej.
To może tutaj też zamieszczę moje propozycje.

OPTYMALNE ROZWIĄZANIE

Moim zdaniem optymalnym sposobem uruchomienia komunikacji nocnej z Warszawą byłoby wydłużenie linii N63 z Chotomowa do Nowego Dworu.

Autobus rusza spod dworca Centralnego w Warszawie, przez stare miasto, most Świętokrzyski, dalej Jagielońską, Modlińska, przez Tarchomin, Jablonnę, centrum Legionowa do Chotomowa.Całość trasy (wszystkie przystanki są na żądanie) pokonuje w około 60 minut. Myślę, że następne 15-20 minut wystarczyłoby, żeby dotarł z Chotomowa do Nowego Dworu. Może Zakroczym lub Pomiechówek miałby wolę dopłacać do tej linii to czemu by jej tam nie przedłużyć.

Zalety:
1) Mozliwość powrotu w nocy nie tylko z Centrum Warszawy ale też ze Starego Miasta, Tarchomina, Legionowa.
2) Realne ceny biletów - normalny 4,20 PLN (w tej chwili musiałby kursować w ramach II strefy ZTM, ponieważ III jeszcze nie powstała)
3) Dobra przymiarka do uruchomienia nocnego połączenia po starcie lotniska.
4) Duża niezawodność, regularność połączeń ZTM.
5) Kursowanie codzienne bez wyjątków.

Wady:
1) Czas przejazdu około 20 minut dłuższy niż typową trasą kursów dziennych firmy Translud. Ale myślę, że w nocy te 20 minut jest mniej ważne niż możliwość bezpośredniego dojazdu z różnych części Warszawy. Zresztą w dzień w korkach często autobusy tę trase pokonują w ponad 1,5 godziny.

INNE ROZWIĄZANIE

Wydłużenie ostatnich kursów SKM linii S9 z Legionowa do stacji Modlin. Oto one (wg odjazdów z dworca Gdańskiego)
23:14 (codziennie)
0:25 (weekendy)
1:45 (weekendy)

Zalety:
1) Krótki czas przejazdu (około 40 minut z dw. Gdańskiego)
2) Dogodne przesiadki przy metrze dw. Gdański.
3) Realne ceny biletów - normalny 4,20 PLN (w tej chwili musiałby kursować w ramach II strefy ZTM, ponieważ III jeszcze nie powstała)
4) Przejazd przez Legionowo.

Wady
1) Większość kursów wykonywane tylko w soboty i niedziele.
2) Prawdopodobnie wyższe koszty niż opcja autobusu linii N63 (choć trzeba by dokonać kalkulacji).

ROZWIĄZANIE ALTERNATYWNE
Ogłosić przetarg na obsługę takich połączeń.
Trzeba pamiętać, aby w przetargu zawrzeć maksymalną wysokość cen biletów oraz rozkład i pożądaną trase przejazdu.

Moim zdaniem potrzebne kursy z Warszawy to:
22:25 - codziennie, również w święta, w zamian za odwołany kurs PKS w niedziele i święta (może firma Translud będzie zainteresowana jego uruchomieniem)
23:30 - codziennie, również w święta
00:30 - w noc z piątku na sobotę i z soboty na niedzielę
01:30 - w noc z piątku na sobotę i z soboty na niedzielę

Problem może być we wszystkie święta, ponieważ firma Translud w wiele z nich wogóle nie kursuje. Pierwsze rozwiązanie jest pod tym względem idealne.
mieszkaniec_OM
Aktywny Użytkownik
Aktywny Użytkownik
 
Posty: 117
Rejestracja: 26 Lis 2010, 11:35

Re: Dodatkowa linia nocna

Postprzez nowodworzanin18 » 17 Mar 2011, 11:44

Przedsiębiorstwo logistyczne ma być ukierunkowane na odbiorce, nie na produkt. Ale niestety, nie w każdym przypadku, tutaj nikt nie wyłoży ręki, wiedząc że próg opłacalności nie będzie przekroczony. A tutaj jest pewne że owy próg nie będzie przekroczony. Konkretniej poniżej...

OPTYMALNE ROZWIĄZANIE

Moim zdaniem optymalnym sposobem uruchomienia komunikacji nocnej z Warszawą byłoby wydłużenie linii N63 z Chotomowa do Nowego Dworu.

Autobus rusza spod dworca Centralnego w Warszawie, przez stare miasto, most Świętokrzyski, dalej Jagielońską, Modlińska, przez Tarchomin, Jablonnę, centrum Legionowa do Chotomowa.Całość trasy (wszystkie przystanki są na żądanie) pokonuje w około 60 minut. Myślę, że następne 15-20 minut wystarczyłoby, żeby dotarł z Chotomowa do Nowego Dworu. Może Zakroczym lub Pomiechówek miałby wolę dopłacać do tej linii to czemu by jej tam nie przedłużyć.

Zalety:
1) Mozliwość powrotu w nocy nie tylko z Centrum Warszawy ale też ze Starego Miasta, Tarchomina, Legionowa.
2) Realne ceny biletów - normalny 4,20 PLN (w tej chwili musiałby kursować w ramach II strefy ZTM, ponieważ III jeszcze nie powstała)
3) Dobra przymiarka do uruchomienia nocnego połączenia po starcie lotniska.
4) Duża niezawodność, regularność połączeń ZTM.
5) Kursowanie codzienne bez wyjątków.

Wady:
1) Czas przejazdu około 20 minut dłuższy niż typową trasą kursów dziennych firmy Translud. Ale myślę, że w nocy te 20 minut jest mniej ważne niż możliwość bezpośredniego dojazdu z różnych części Warszawy. Zresztą w dzień w korkach często autobusy tę trase pokonują w ponad 1,5 godziny.


Owe "optimum" było by prawdziwie optymalnym rozwiązaniem gdyby NDM został przyłączony do strefy. A nie jest. Przyłączenie do strefy, wymagałoby dotowanie tych przewozów przez miasto. Wszystko fajnie, ale. Po co robić coś połówkowo? Skoro wprowadzać strefę, to raz, a porządnie, czyli i na KMy i na autobusy ZTM które można by wprowadzić do NDM. Wiadome jest że to by zniszczyło Translud i PKS na tej lini, dlatego nie ma co o tym marzyć. Szybciej zostanie wprowadzona strefa tylko na pociągi... Optimum obalone. Gdyż jest nie realne w najbliższym czasie. A my poszukujemy obecnie rozwiązań DORAŹNYCH, a nie PRZYSZŁOŚCIOWYCH.

INNE ROZWIĄZANIE
Wydłużenie ostatnich kursów SKM linii S9 z Legionowa do stacji Modlin. Oto one (wg odjazdów z dworca Gdańskiego)
23:14 (codziennie)
0:25 (weekendy)
1:45 (weekendy)

Zalety:
1) Krótki czas przejazdu (około 40 minut z dw. Gdańskiego)
2) Dogodne przesiadki przy metrze dw. Gdański.
3) Realne ceny biletów - normalny 4,20 PLN (w tej chwili musiałby kursować w ramach II strefy ZTM, ponieważ III jeszcze nie powstała)
4) Przejazd przez Legionowo.

Wady
1) Większość kursów wykonywane tylko w soboty i niedziele.
2) Prawdopodobnie wyższe koszty niż opcja autobusu linii N63 (choć trzeba by dokonać kalkulacji).


Przerwa techniczna by na to nie pozwoliła. Niestety jest ona teraz wprowadzona w nocy, zupełnie nie wiem po co, ale jest. Poza tym wymaga to wprowadzenie strefy, a co nadal sie nie zanosi. No i koszty,trzebaby było przeliczyć próg opłacalności, biorąc pod uwagę że jeździ na tym jedna jednostka, zapełnienie do Legionowa sięga ledwo 20-30%, dotacje na ten cel byłyby mimo wszystko nadwyżające się w porównaniu do wykorzystania realnego. Każdy doświadczony logistyk to obali przy obecnej sytuacji gdy nie ma ani biletu ani strefy w NDM.

ROZWIĄZANIE ALTERNATYWNE
Ogłosić przetarg na obsługę takich połączeń.
Trzeba pamiętać, aby w przetargu zawrzeć maksymalną wysokość cen biletów oraz rozkład i pożądaną trase przejazdu.

Moim zdaniem potrzebne kursy z Warszawy to:
22:25 - codziennie, również w święta, w zamian za odwołany kurs PKS w niedziele i święta (może firma Translud będzie zainteresowana jego uruchomieniem)
23:30 - codziennie, również w święta
00:30 - w noc z piątku na sobotę i z soboty na niedzielę
01:30 - w noc z piątku na sobotę i z soboty na niedzielę

Problem może być we wszystkie święta, ponieważ firma Translud w wiele z nich wogóle nie kursuje. Pierwsze rozwiązanie jest pod tym względem idealne.


Nadwyżka dotacji w porównianiu do realnego wykorzystania. Wprowadzenie małych autobusów, zerowe wykorzystanie na odcinku Warszawa-Jabłonna, do tego wymaga jednak wprowadzenia kolejnego kierowcy, autobusu. Cięzka sprawa, ja bym przy obecnej sytuacji ciągle to obalił.

Tak naprawdę najbardziej OPTYMALNE rozwiązanie jest banalne i zupełnie inne. Mianowicie, obecnie jest doba transportu zbiorowego łączonego. Jak najmniejsze wykorzystanie autobusów na rzecz pociągów i tramwajów. SKMka do Legionowa jeździ, nawet w nocy, a linia dojazdowa do Legionowa jeździ już z Janówka (ale nie w takich godzinach). Myślę że wprowadzenie przez firmę Translud czy PKS (bardziej tę drugą ponieważ ma pozwolenia na wykorzystywanie Legionowskich przystanków, Translud nie do końca na wszystkich), linii nocnych dowozowych byłoby najlepszym rozwiązaniem. Autobus relacji NDM - Legionowo. Wraz z zastrzeżonym w rozkładzie skomunikowaniem z SKM. Autobus dowozowy czeka sobie w Legionowie na stacji na pasażerów którzy SKMką dojechali do Legionowa (na wspólnym bilecie), dalej przesiadają się do autobusu, jadą na swoim miesięcznym czy kupują bilet jednorazowy, dojeżdzają dalej do domów. Obecnie to jest najlepsza alternatywa, bo mamy tutaj styczność z efektywnym wykorzystaniem SKMki (bez wykorzystania dotacji na ten cel!) a dalej kursy PKSu czy Transludu (tutaj możliwe dotowanie, nawet wskazane). Miasto nie płaci za całą trasę, tylko za jej kawałek, korzystają wszyscy. Z punktu widzenia logistyki rozwiązanie najlepsze. Próg opłacalności przekroczony ze względu na wykorzystanie obecnych kursów SKMki.
W dalszym kontekscie uruchomienie miejskiej spółki przewozowej która by obsługiwała takie kursy, nawet w dzień, w ramach uzupełnienia oferty KM/PKS/Translud.

Ktoś obala?
nowodworzanin18
 

Re: Dodatkowa linia nocna

Postprzez mieszkaniec_OM » 17 Mar 2011, 12:10

Sam twierdzisz, że wprowadzenie wspólnego biletu na kolej, kursy ZTM dzienne i nocne to rozwiązanie nie realne do wprowadzenia od zaraz. Dlatego piszę na razie tylko o wydłużeniu trasy nocnej linii z Chotomowa w ramach II strefy. W Chotomowie od tego zaczęło się, a potem był to argument za wprowadzeniem wspólnego biletu oraz linii ZTM dziennych. Metoda małych kroków.

Co do Twojej propozycji:
Ktoś kiedyś stwierdził, że przesiadka zniechęca część pasażerów, tym bardziej przesiadka w Legionowie, które nie wszyscy znają. Z Legionowa kilka kilometrów też jest, a z Warszawy może 10-15 km więcej ale za to bezpośrednia podróż z Warszawy i więcej chętnych.
Poza tym przy obecnym rozkładzie SKM trudno byłoby skoordynować przesiadki, tak aby pasowały zarówno z Warszawy do NDM jak i w drugą stronę. Ewentualnie potrzeba kilku autobusów.
Wydłużenie N63 to wykorzystanie linii, która prawie dojeżdża do NDM.

Pozwolę sobie wobec tego zmodyfikować pomysł moim zdaniem optymalny:
LINIA N63 wydłużona z Chotomowa do Nowego Dworu skomunikowana z kursami SKM w Legionowie. Można skorzystać zarówno z połączenia z przesiadką (krótszy czas) jak i bezpośredniego połączenia, np. ze Starówki do NDM.
A jednocześnie wprowadzenie tej linii w ramach II strefy to duża motywacja do wprowadzenia wspólnego biletu (w Chotomowie kilka miesięcy potem rozszerzono wspólny bilet do Chotomowa, bo wcześniej sięgał najdalej do Legionowa Przystanku).

Każde takie połączenie będzie deficytowe, ale myślę, że warto ponieść koszty.

P.S. Jabłonna przymierza się swoją N63 wydłużyć do Bożej Woli, więc na pewno byłaby zainteresowana współfinansowaniem.

edit: macie rację, kiepsko się czyta z takimi dużymi cytatami.
Ostatnio edytowany przez mieszkaniec_OM, 17 Mar 2011, 12:26, edytowano w sumie 1 raz
mieszkaniec_OM
Aktywny Użytkownik
Aktywny Użytkownik
 
Posty: 117
Rejestracja: 26 Lis 2010, 11:35

Re: Dodatkowa linia nocna

Postprzez rather » 17 Mar 2011, 12:21

Błagam o nie cytowanie całych postów, bo nie daje się tego później czytać. Nie idźmy tą drogą! (jak mawiał klasyk).

Problem, o którym mówicie nie polega tak naprawdę na braku pomysłów. Każdy przecież wie co trzeba zrobić, żeby ludzie mogli dojechać do domu również w godzinach nocno - wieczornych. Po prostu trzeba uruchomić kolejne połączenia. Niestety prywatni przewoźnicy nie godzą się na to, ponieważ te połączenia z założenia będą deficytowe. Zapominają jednocześnie, że jest dużo połączeń, na których zarabiają krocie (te opisywane w innym wątku przepełnione kursy). Fajnie jest zlikwidować deficytowe połączenia zamiast np. racjonalizowania kosztów lub redukcji zysku.

Z drugiej strony można chyba nacisnąć na prywatnych przewoźników i wyegzekwować od nich wożenie ludności również w godzinach, kiedy kursy są deficytowe. Przewoźnicy korzystają z infrastruktury miejskiej, powiatowej czy jakiej tam jeszcze i można im ograniczyć np. dostęp do przystanków jeśli nie godzą się na świadczenie usług na określonych zasadach.
A ponadto uważam, że Straż Miejska powinna zostać zlikwidowana!
dietetyk Legionowo
Awatar użytkownika
rather
Administrator
Administrator
 
Posty: 5959
Rejestracja: 01 Paź 2010, 12:10
Miejscowość: Osiedle Młodych
Płeć: mężczyzna

Re: Dodatkowa linia nocna

Postprzez mieszkaniec_OM » 17 Mar 2011, 12:35

Nie sądzę, żeby można było zmusić przewoźnika do ograniczenia jego zysków w taki sposób. Chyba, że potraktuje to jako pretekst do kolejnej podwyżki cen biletów.

Komunikacja publiczna z zasady nie musi być dochodowa. Samorządy widząc w niej działania marketingowe dla gminy czy miasta oraz biorąc pod uwagę niższe koszty zewnętrzne transportu publicznego powinny dofinansowywać taką działalność.

Dlaczego wolałbym, żeby nie był to Translud ani Polonus? Otóż jak pisałem wyżej linia nocna ZTM byłaby pierwszą jaskółką wejścia w system Wspólnego Biletu aglomeracji warszawskiej.
Ponadto, jeśli mowa o ekonomii, to byłoby to chyba zdecydowanie najtańsze rozwiązanie (prawdopodobnie miasto musiałoby wnieść dofinansowanie wspólnie z gminą Jabłonną tylko na dodatkowym odcinku z Chotomowa do NDM).
A jednocześnie linia ta kursuje codziennie bez wyjątków więc nie okaże się nagle, że na przykład 01.01.2012 nie kursuje.
mieszkaniec_OM
Aktywny Użytkownik
Aktywny Użytkownik
 
Posty: 117
Rejestracja: 26 Lis 2010, 11:35

Re: Dodatkowa linia nocna

Postprzez nowodworzanin18 » 17 Mar 2011, 13:30

Nadal zapominacie o logistycznym podejściu do tej sprawy. Logistycznym - czyli najważniejszym dla przewoźnika. Wy patrzycie pod swoim kątem, aby wam było wygodnie, a nie żeby każdy miał jakieś korzyści z tej sprawy. No to krytykujemy wasze pomysły, niestety.

1) Wydłużenie linii nocnej ZTM = dopłaty. Dopłaty = wprowadzenie wspólnego biletu do NDM. Ale tutaj będzie wiele kontrowersji, po co wprowadzać strefę na 2/3 kursy? Jest to iście nieopłacalne, metoda małych kroków w NDM się nie sprawdzi bo jest to za duże miasto. Poza tym Chotomów obsługiwany jest małymi mikrobusami, które są delikatnie przepełnione w weekendy. Długi teren pomiędzy Chotomowem a NDM wyprowadzi w las współczynnik który ma ZTM do spraw opłacalności kursów. Dużo pieniędzy na to pójdzie, niestety, jest to nie opłacalne w porównaniu do reszty rozwiązań.

2) Polska zawsze była zacofana. W każdym miejscu w zachodniej europie stosuje się metodę przesiadek "drzwi-drzwi". Efektowne, łatwe do zrozumienia, jeżeli jest to zrobione poważnie. A taką rzecz dałoby radę zrobić. Musi to być tylko skoordynowane i powiązane ze sobą, prawie jak komunikacja w Berlinie.

3) Trudne przesiadki do skoordynowania? Biorąc pod uwagę że SKMa w Legionowie stoi od 15 do 20 minut, to pozostawienie 10 minut na przesiadkę pasażerom powinno być wystarczające.

Obecnie musimy myśleć o rozwiązaniu tymczasowym, a dalej możemy myśleć o rozwiązaniu prawdziwym na czas nieokreślony z wprowadzeniem wspólnego biletu włącznie.

4) Przypominam że my nie mamy styczności z komunikacją publiczną, tylko prywatną. Nawet jeżeli ZTM wjedzie na nasz teren. Za Warszawą ZTM działa na zasadzie firmy prywatnej, która musi na tym zarobić, albo wyjść na zero, dlatego są dopłaty.
nowodworzanin18
 

Re: Dodatkowa linia nocna

Postprzez mieszkaniec_OM » 17 Mar 2011, 15:43

Ad.1
Linia nocna do Chotomowa nie jest obsługiwana mikrobusami.
Wprowadzenie wspólnego biletu na 3-4 kursy to niewielki koszt. Sądzę, że tańszy niż dofinansowanie nocnych kursów Transludu do Legionowa. Translud, co wydaje się bardzo prawdpopodobne, zaproponuje cenę wysoką, ze względu na to, że nie chce zatrudniać kierowców na nocną zmianę (wyższe wydatki). Z Legionowa już dawno mógłby jeździć jako nocny, tam mnóstwo ludzi by korzystało, ale po prostu nie mógł się dogadać z miastem (prawdopodobnie zbyt wysokich dopłat oczekiwał) i Legionowo wybrało ZTM.

Moja propozycja:
- dowiedzieć się na ile ZTM to wycenia, porównać z kosztami innych wariantów i wybrać kompromis pomiędzy ceną a wygodą pasażerów.

Ad.3.
A co w przypadku opóźnień pociągów?? Wtedy autobus nie zdąży na następny kurs SKM.

Ad.4 Komunikacja publiczna może być obsługiwana zarówno przez podmioty prywatne i samorządowe. ZTM to cały czas spółka samorządowa gdziekolwiek jeździ.

Ponadto co proponujesz w tygodniu? SKMka tylko w weekendy kursuje w nocy. Przyczyna: w tygodniu za małe potoki ludzi na uruchamianie pociągu, tańsze i praktyczniejsze uruchomienie autobusu. Podobnie jak metro w Warszawie - w tygodniu zamiast nocnych kursów metra mają kursować autobusy nocne, ze względu na mniejsze potoki pasażerów w tygodniu.

A więc jeszcze raz fakty:
1. Komunikacja nocna musi być dofinansowywana.
2. Nie ma co porównywać kosztów dopóki władze nie wystąpiły do konkretnych firm i organów o wycenę ich usług ==> wtedy można dyskutować o tym czy warto płacić więcej i fundować pasażerom przesiadki, czy też zapłacić być może mniej i zapewnić bezpośrednie połączenie nocne z centrum Warszawy kursujące codziennie (przy okazji rozbijające monopol Transludu i PKSu w naszym mieście).
mieszkaniec_OM
Aktywny Użytkownik
Aktywny Użytkownik
 
Posty: 117
Rejestracja: 26 Lis 2010, 11:35

Re: Dodatkowa linia nocna

Postprzez ninel » 17 Mar 2011, 17:29

mieszkaniec_OM napisał(a):W Chotomowie od tego zaczęło się, a potem był to argument za wprowadzeniem wspólnego biletu oraz linii ZTM dziennych.

…kursujących ze śmieszną częstotliwością co 60-90 minut, przez co większość nadal się tłucze zdezelowanymi autobusami Transluda/Translud-bisa. Yeah.

Za to w takim Karczewie w ogóle władza się wzbrania od uruchomienia komunikacji podmiejskiej ZTM-u, „bo przecież mamy prywaciarza”. Ding, facepalm.

Zresztą, taki Karczew pewnie na komunikację ZTM-owską by wcale nie musiał wcale tak dużo dopłacać, bo starczyłaby pewnie linia typu L-cośtam kursująca tylko do stacji kolejowej w Otwocku.

(bajdełej, IMO śmiesznie by wyglądały ZTM-owskie przystanki w NDM, ale tylko obsługujące linię nocną…)

mieszkaniec_OM napisał(a):Wprowadzenie wspólnego biletu na 3-4 kursy to niewielki koszt. [b]Sądzę, że tańszy niż dofinansowanie nocnych kursów Transludu do Legionowa.

Oj nie wiem, znając to co potrafi ZTM odpierdalać z żądaniami dofinansowania… Podobno już czasem darmobusy są bardziej opłacalne, niż dofinansowanie ZTM-u.
Ať žije vláda! Ale za svoje.
ninel
Aktywny Użytkownik
Aktywny Użytkownik
 
Posty: 130
Rejestracja: 12 Lis 2010, 13:51

Re: Dodatkowa linia nocna

Postprzez mieszkaniec_OM » 18 Mar 2011, 07:36

ninel napisał(a):
mieszkaniec_OM napisał(a):W Chotomowie od tego zaczęło się, a potem był to argument za wprowadzeniem wspólnego biletu oraz linii ZTM dziennych.

…kursujących ze śmieszną częstotliwością co 60-90 minut, przez co większość nadal się tłucze zdezelowanymi autobusami Transluda/Translud-bisa. Yeah.


To i tak nieskończenie większa częstotliwość niż u nas, a ma być systematycznie uzupełniania, być może powstaną kolejne linie. Mają też pociągi na Wspólny Bilet;)
Poza tym nawet kursowanie raz na godzinę autobusów ZTM trzyma w szachu Translud, który był zmuszony obniżyć ceny biletów, aby nie stracić większości klientów.


ninel napisał(a):Za to w takim Karczewie w ogóle władza się wzbrania od uruchomienia komunikacji podmiejskiej ZTM-u, „bo przecież mamy prywaciarza”. Ding, facepalm.


http://www.minibus.com.pl/
Ale przy takiej ofercie jak z Karczewa (80 kursów na dobę tylko jednej firmy), przy cenie biletów do Warszawy za 5zł (miesięczny 140zł) (mniej więcej taka sama odległość jak z NDM do Warszawy) to nie dziwię się, że ludziom nie zależy na ZTM.
I przy okazji - mają kursy wieczorne (które niektórzy nazwą nocnymi) o 23.00 i o 24.00 z Warszawy, kursujące codziennie nawet w święta.
mieszkaniec_OM
Aktywny Użytkownik
Aktywny Użytkownik
 
Posty: 117
Rejestracja: 26 Lis 2010, 11:35

Re: Dodatkowa linia nocna

Postprzez ninel » 18 Mar 2011, 17:08

mieszkaniec_OM napisał(a):Mają też pociągi na Wspólny Bilet;)

Za to ile mają tych pociągów…

przy cenie biletów do Warszawy za 5zł (miesięczny 140zł)

Nadal wychodzi drożej, niźli by puszczono autobusy ZTM – bilet miesięczny ZTM na 1 strefę + bilet Mini-busa kosztuje 218 PLN, zaś miesięczny ZTM na 2 strefę – 116 PLN.
Ať žije vláda! Ale za svoje.
ninel
Aktywny Użytkownik
Aktywny Użytkownik
 
Posty: 130
Rejestracja: 12 Lis 2010, 13:51

Re: Dodatkowa linia nocna

Postprzez mieszkaniec_OM » 19 Mar 2011, 20:30

ninel napisał(a):
mieszkaniec_OM napisał(a):Mają też pociągi na Wspólny Bilet;)

Za to ile mają tych pociągów…

Jakieś kilkanaście par więcej niż NDM ;)
mieszkaniec_OM
Aktywny Użytkownik
Aktywny Użytkownik
 
Posty: 117
Rejestracja: 26 Lis 2010, 11:35

Re: Dodatkowa linia nocna

Postprzez ninel » 20 Mar 2011, 13:01

mieszkaniec_OM napisał(a):Jakieś kilkanaście par więcej niż NDM ;)

To chyba pospiesznych…
Ať žije vláda! Ale za svoje.
ninel
Aktywny Użytkownik
Aktywny Użytkownik
 
Posty: 130
Rejestracja: 12 Lis 2010, 13:51

Re: Dodatkowa linia nocna

Postprzez mieszkaniec_OM » 20 Mar 2011, 19:30

Pośpieszne w Chotomowie??
Mówię o kilkunastu pociągach Kolei Mazowieckich do Warszawy i kilkunastu z Warszawy, w których można jeździć do/z Warszawy na karcie miejskiej.
Nowy Dwór nie ma żadnego.
Ostatnio edytowany przez mieszkaniec_OM, 23 Mar 2011, 08:40, edytowano w sumie 1 raz
mieszkaniec_OM
Aktywny Użytkownik
Aktywny Użytkownik
 
Posty: 117
Rejestracja: 26 Lis 2010, 11:35

Re: Dodatkowa linia nocna

Postprzez mieszkaniec_OM » 23 Mar 2011, 08:39

nowodworzanin18 napisał(a):Tak naprawdę najbardziej OPTYMALNE rozwiązanie jest banalne i zupełnie inne. Mianowicie, obecnie jest doba transportu zbiorowego łączonego. Jak najmniejsze wykorzystanie autobusów na rzecz pociągów i tramwajów. SKMka do Legionowa jeździ, nawet w nocy, a linia dojazdowa do Legionowa jeździ już z Janówka (ale nie w takich godzinach). Myślę że wprowadzenie przez firmę Translud czy PKS (bardziej tę drugą ponieważ ma pozwolenia na wykorzystywanie Legionowskich przystanków, Translud nie do końca na wszystkich), linii nocnych dowozowych byłoby najlepszym rozwiązaniem. Autobus relacji NDM - Legionowo. Wraz z zastrzeżonym w rozkładzie skomunikowaniem z SKM. Autobus dowozowy czeka sobie w Legionowie na stacji na pasażerów którzy SKMką dojechali do Legionowa (na wspólnym bilecie), dalej przesiadają się do autobusu, jadą na swoim miesięcznym czy kupują bilet jednorazowy, dojeżdzają dalej do domów. Obecnie to jest najlepsza alternatywa, bo mamy tutaj styczność z efektywnym wykorzystaniem SKMki (bez wykorzystania dotacji na ten cel!) a dalej kursy PKSu czy Transludu (tutaj możliwe dotowanie, nawet wskazane). Miasto nie płaci za całą trasę, tylko za jej kawałek, korzystają wszyscy. Z punktu widzenia logistyki rozwiązanie najlepsze. Próg opłacalności przekroczony ze względu na wykorzystanie obecnych kursów SKMki.


Legionowo wycofuje się z finansowania kursów nocnych SKM, wybiera autobus N63.
http://www.ztm.waw.pl/zmiany.php?c=102&i=1083&l=1
mieszkaniec_OM
Aktywny Użytkownik
Aktywny Użytkownik
 
Posty: 117
Rejestracja: 26 Lis 2010, 11:35

Następna

Wróć do Nasze miasto

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 37 gości