Strona 1 z 2

Będą dłuższe perony

PostWysłany: 16 Cze 2017, 13:16
przez rather
Jak podaje portal rynek-kolejowy.pl w Nowym Dworze Mazowieckim zostaną wydłużone perony http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 82069.html. O sprawie pisaliśmy na forum wielokrotnie, a osoby które podróżują pociągami dalekobieżnymi zapewne doświadczyły na własnej skórze, że perony są zdecydowanie za krótkie. Często jest tak, że konduktor przegania pasażerów do innego wagonu tłumacząc, że ten nie zatrzymuje się przy peronie. Folklor jak w niejednej wiosce...

Warto przy okazji zapytać o sens tej przebudowy, bo chyba ciągle jest w planach modyfikacja linii Warszawa - Gdańsk w taki sposób, żeby omijała zupełnie Nowy Dwór Mazowiecki. Obecny przebieg linii nie ma właściwie żadnego sensu - niepotrzebnie wydłuża czas przejazdu, więc poprowadzenie torów pomiędzy Legionowem i Nasielskiem wydaje się jak najbardziej uzasadnione.

Re: Będą dłuższe perony

PostWysłany: 21 Cze 2017, 11:41
przez FlashNDM
Nie tylko portal rynek-kolejowy pisze o tej przebudowie peronów.Lokalna prasa również.Ale co do tej modyfikacji,o której piszesz rather,a która miała by omijać Nowy Dwór,to chyba jakaś bujda.No,bo jak sobie to wyobrażasz? To jest wielomilionowa,jeśli nie wielomiliardowa nawet inwestycja,łącząca się z wykupem gruntów pod w/w odcinek,a do tego konieczność wybudowania zupełnie nowej przeprawy kolejowej przez Narew,w rejonie Orzechowa i Skrzeszewa,oraz bezkolizyjnych skrzyżowań z DK62 w rejonie również Orzechowa, i DW631 rejonie Kałuszyna i Olszewnicy,i z drogami lokalnymi Pomiechówek-Nasielsk w rejonie Psucina i Cegielni Psuckiej,oraz Budy Siennickie-Studzianki Nowe rejonie tychże miejscowości. Spowodowało by to poważne utrudnienia w ruchu na w/w drogach.Poza tym na trasie potencjalnej budowy w/w odcinka leżą liczne wsie,co mogło by się wiązać z protestami tamtejszych mieszkańców,dotyczących linii przebiegu torowiska i wykupu gruntów.A do tego są też tereny leśne,a Lasy Państwowe nie byłyby raczej zainteresowane zajmowaniem i karczowaniem lasów pod owe tory ani też chyba zadowolone z tej inwestycji.Dlatego myślę,że chyba raczej sensowne jest pozostawienie tego co już jest.Z resztą,nie po to chyba modernizowano ten szlak,by potem budować odcinek omijający nasze miasto.Wracając jeszcze do peronów,to wydłużenie jest jak najbardziej uzasadnione.Jako mieszkający w pobliżu często widzę,jak się składy TLK nie mieszczą i kilka wagonów "wystaje" poza peron.Ma to miejsce zwłaszcza w w weekendy,kiedy to jeżdżą wydłużone składy.Wtedy dwa,lub trzy wagony a niekiedy i więcej, nie mieści się po prostu w linii peronów.

Re: Będą dłuższe perony

PostWysłany: 21 Cze 2017, 16:39
przez tk28
Z tą nową linią kolejową to nie bujdy, kiedyś były takie plany, z których chyba już nic nie pozostało. Jest jednak jeden szczegół, to nie miała być normalna linia kolejowa ale taka na szybkie połączenia, po której miały jeździć tyko superszybkie pociągi na północ i na południe kraju. Linia ta miała pomijać wszystkie normalne linie kolejowe więc i nasza pozostałaby bez zmian. Biorąc pod uwagę obecne obłożenie i zatłoczenie naszej linii kolejowej te plany chyba nie byłyby takie złe, ale w takim przypadku stracilibyśmy zapewne możliwość podróżowania szybkimi dalekobieżnymi pociągami.

Co do przedłużenia peronów byłoby super gdyby jeszcze zbudowano zejścia na obu krańcach peronów, żeby podróżni mogli sobie zejść przy stadionie i basenie czy przy osiedlu Nowodworzanka i przy cmentarzu.

Re: Będą dłuższe perony

PostWysłany: 23 Cze 2017, 19:19
przez KacperPawelczyk
Linia o której mowa, powinna zamknąć się na spokojnie w niecałym miliardzie, a śmiem twierdzić że nawet w 600-700 milionach, ponieważ szła by ona w starym biegu linii Legionowo-Nasielsk (tak, wiadukt w Skrzeszewie to pozostałość po linii kolejowej). Gruntów nie trzeba wykupować - bo są one pod zarządem PKP.

Rozmowy o tej linii wracają wraz z rozmowami o KDP, byłaby ona dostosowana do 200km/h. Na trasie nie byłoby żadnych miejsc wymiany podróżnych.

Co do przebudowy, nie będzie to przebudowa stacji, a tylko peronów, jeśli okaże się że będzie taka konieczność, wraz z przebudową jednej głowicy rozjazdowej. O dodatkowych przejściach podziemnych zapomnijcie - za duża ingerencja w teren i obecną infrastrukturę. Szybciej możliwe byłoby budowanie wejścia na wiadukt, ale miasto położyło sprawę kilka lat temu, więc... cieszmy się z dłuższych peronów. Zapewne wygra wariant 300m.

Re: Będą dłuższe perony

PostWysłany: 04 Lip 2017, 08:28
przez rather
O wejściach na wiadukt można chyba zapomnieć, bo nie są porobione zejścia z wiaduktu na chodniki, więc cały ten pomysł bierze w łeb. Zresztą pewnie jak zawsze PKP zrobi swoje, a władze miasta słowem nie zająkną się o potrzebach mieszkańców.

Re: Będą dłuższe perony

PostWysłany: 26 Paź 2017, 14:59
przez BURBUL
Fajnie, że będą wydłużać perony. A jak to się ma do inwestycji PKP w dworce ( w tym w Pomiechówku ). Gdzie NDM ? Dalej okienko w cukierni ? link https://businessinsider.com.pl/wiadomos ... -r/33v0w1q

Re: Będą dłuższe perony

PostWysłany: 26 Paź 2017, 18:23
przez k.nowak32
Po prostu nasze miasto nie prowadziło rozmów w sprawie budowy dworca systemowego jak w Mławie, Ciechanowie, Nasielsku. Władzom bardziej zależało na przejęciu działki po dworcu niż na budowie dworca...
Moim zdaniem nie jest za późno, bo powstanie parkingu wielopoziomowego nie przekreśla budowy dworca, a przedłużenie peronów jest dobrą okazją do powrotu do tych rozmów.

Re: Będą dłuższe perony

PostWysłany: 04 Lis 2017, 07:50
przez BURBUL
Pomiechówek potrafi zadbać o swoich mieszkańców ! W 2018 ruszy budowa dworca PKP link http://www.nowodworska.pl/art,7516,w_ci ... ociag.html Pan JK w roku wyborczym strzeli sobie w kolano ?

Re: Będą dłuższe perony

PostWysłany: 04 Lis 2017, 08:00
przez tk28
Kowalski to już dawno tych kolan nie ma bo sobie je wielokrotnie odstrzelił.

Re: Będą dłuższe perony

PostWysłany: 04 Lis 2017, 09:51
przez BURBUL
:lol: :lol: :lol: No to jak ON się porusza ? Może zróbmy zbiórkę na wózek ? A może by tak JK pojeździł trochę do stolicy pociągiem, bo nic tak nie doskwiera ( uczy ) jak osobiste doznanie ?

Re: Będą dłuższe perony

PostWysłany: 05 Lis 2017, 11:21
przez rather
Kiedyś proponowałem żeby spróbował przejechać się po mieście w wózku dla niepełnosprawnych, żeby zobaczyć "ułatwienia", które czekają w Nowym Dworze Mazowieckim na osoby poruszające się na wózkach. Niestety rozumienie przez lokalnych władców potrzeb i problemów mieszkańców w naszym mieście nie istnieje. Władcy zajmują się pierdołami i trwaniem na swoich stołkach i nawet nie próbują zajmować się tym co jest ważne dla społeczności.

Re: Będą dłuższe perony

PostWysłany: 05 Lis 2017, 15:19
przez andrzej1974
aż tu nagle na stacji:

Zdjęcie-0005.jpg

Re: Będą dłuższe perony

PostWysłany: 05 Lis 2017, 19:22
przez FlashNDM
Włączyli,ale tylko te tablice na dole i te stojące na peronach,ale to są testy dopiero.U dołu tablicy wyświetlał się pasek z informacją o teście.Co do tych wiszących ,to wymienili wszystkie tablice na nowe,ale nie włączają ich na razie.Zdaje się,że wkrótce już ruszy cały system.Póki co,dziś tablice były znów wyłączone.

Re: Będą dłuższe perony

PostWysłany: 14 Lis 2018, 00:58
przez Heimat
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/najwazniejsze-osoby-na-kolei-oglosily-wydluzenie-peronow-w-nowym-dworze-89056.html

"Jak informuje PLK, konstrukcja obu peronów zostanie rozbudowana o 100 metrów w kierunku Modlina co oznacza że inwestor zdecydował się na skromniejszy zakres inwestycji; rozważano bowiem także budowę 400-metrowych peronów. Po zmianach perony będą jednak miały 300 metrów długości. Roboty zaplanowano do rozpoczęcia w marcu 2019 roku. Wartość inwestycji szacuje się na 3,7 mln zł. Środki pochodzą z budżetu spółki.
PKP PLK poszukuje wykonawcy w ramach zapytania ofertowego - inwestycja jest zbyt mała, by obejmowała ją ustawa prawo zamówień publicznych. Postępowanie wszczęto wczoraj, na oferty PLK czeka do 23 października. O wyborze wykonawcy zadecyduje cena (80 proc.) i termin wykonania (20 proc.). Prace mają się skończyć nie później, niż 19 września przyszłego roku."

Re: Będą dłuższe perony

PostWysłany: 14 Lis 2018, 11:28
przez tk28
Wybrano wariant może lepszy, ale dużo tańszy. W przypadku przedłużenia peronów w stronę Warszawy konieczne byłoby zbudowanie drugiego przejścia podziemnego, a tak wszystko pozostanie bez zmian czyli przejście podziemne bez podjazdów i z niekonserwowanymi windami, które skrzypią i trzęsą się jak w serialu "Daleko od noszy". Mam nadzieję, że chociaż zbudują zejścia na końcach peronów bo bez tego wiele osób musi nadrabiać drogi wysiadając z pociągu.