Jak widać Hit upadnie szybciej niż zakładaliśmy https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 5425187701. Otwieranie przybytku tego typu w dziurze wielkości Nowego Dworu Mazowieckiego mija się z celem.
Poniżej pełny tekst oświadczenia MaxiBazar dla tych, którzy nie mają fejsa:
W oparciu o tresc umowy najmu z dnia 5 sierpnia 2016 r. oraz przedstawione dokumenty dotyczące lokalu potozonego w Centrum Handlowym HIT w Nowym Dworze, ktorego najemcy jest spolka MB Polska Sp. z o.o., niniejszym informuję, co następuje.
W ocenie Kancelarii Wynajmujący — Grażyna Mikuśkiewicz prowadząca dziatalność gospodarczą pod nawą Galeria Handlowa HIT Grażyna Mikuskiewicz nie przestrzega postanowień wynikających z przedmiotowej umowy najmu z dnia 5 sierpnia 2016 r. Pomimo licznych pism kierowanych przez Spółkę do p. Mikuśkiewicz, Wynajmujący co miesiąc bezzasadnie wystawia i przesyta MB Polska Sp. z o.o. jako Najemcy faktury VAT z tytułu Czynszu Gwarantowanego i Opłat Eksploatacyjnych, pomimo niespełnienia warunku, o którym mowa w art. 6 ust. 3 Umowy najmu z dnia 5 sierpnia 2016 r., zgodnie z którym w przypadku, gdy w dacie otwarcia Centrum Handlowego nie będzie otwarte co najmniej 3/4 lokali handlowych lub usługowych w Centrum Handlowym łącznie z lokalem najemcy, najemca będzie mógł bądź rozpocząć działalność w lokalu z zastrzeżeniem, że obowiązek zapłaty Czynszu Gwarantowanego oraz Opłaty Eksploatacyjnej powstanie dopiero z chwilą otwarcia co najmniej 3/4 lokali lub nie rozpoczynać działalności do czasu otwarcia 3/4 lokali. Brak obowiązku zapłaty Czynszu Gwarantowanego i Opłaty Eksploatacyjnej będzie obowiązywał w każdym przypadku, gdy w Centrum Handlowym otwartych będzie mniej niż 3/4 lokali łącznie z lokalem najemcy. W związku z faktem, że w Centrum Handlowym od chwili jego otwarcia nigdy nie było otwarte co najmniej 3/4 lokali i na dzień dzisiejszy w dalszym ciągu otwartych jest mniej niż 3/4 lokali, MB Polska Sp. z o.o. nie ma obowiązku zapłaty Czynszu Gwarantowanego oraz Opłaty Eksploatacyjnej. Wszystkie inne płatności należne Wynajmującemu zgodnie z łączącą strony umową najmu zostały przez MB Polska Sp. z o.o. zrealizowane.
Z posiadanych przez Kancelarię informacji wynika, że pomimo realizowania przez MB Polska Sp. z o.o. wszystkich płatności, które zgodnie z postanowieniami umowy najmu były należne Wynajmującemu, Wynajmujący wystąpił do banku z żądaniem realizacji gwarancji bankowych wykonania umowy i gwarancje te zostały przez bank zrealizowane w dniu 4 kwietnia 2017 r. a kwoty wynikające z gwarancji przelane zostały na konto p. Mikuśkiewicz. Wskazać należy, że zgodnie z § 20 Umowy najmu z dnia 5 sierpnia 2016 r. zawartej pomiędzy
p. Grażyną Mikuśkiewicz jako Wynajmującym a MB Polska Sp. z o.o. jako Najemcą, gwarancja bankowa została ustanowiona w celu zabezpieczenia wszelkich roszczeń wynajmującego wobec najemcy mogących wynikać z niniejszej Umowy, w tym w szczegółności roszczeń o zapłatę Czynszu Gwarantowanego, Opłat Eksploatacyjnych, Czynszu od Obrotu, kar umownych oraz dodatkowego Czynszu Gwarantowanego, Opłat Indywidualnych oraz roszczeń z tytułu szkód wyrządzonych w Lokalu i Centrum Handlowym
— skorzystanie z gwarancji możliwe jest zatem przez Wynajmującego wyłącznie w sytuacji, gdyby Najemca nie regulował wymagalnych zobowiązań wynikających z umowy najmu. W przypadku zaś, co ma miejsce w niniejszej sprawie, gdy Najemca nie zalega wobec Wynajmującego z żadnymi należnymi opłatami i płatnościami, żądanie realizacji gwarancji należy uznać jako całkowicie nieuprawnione a kwoty uzyskane w związku z realizacją gwarancji jako w pełni nienależne.
Mając na uwadze przedstawione wyżej okoliczności w dniu 7 kwietnia 2017 r. do p. Grażyny Mikuśkiewicz zostało wystosowane wezwanie do zwrotu świadczenia nienaleźnego, które do dnia dzisiejszego pozostało bez odpowiedzi, a niezasadnie pobrana kwota gwarancji nie została zwrócona. W związku z powyższym brak jest również jakichkolwiek podstaw do żądania przez p. Mikuśkiewicz dostarczenia nowej gwarancji bankowej.