Likwidacje połączeń PKS (Translud)

Nowy Dwór Mazowiecki - wszystko o tym, co dzieje się w naszym mieście. Wydarzenia, koncerty, imprezy, komentarze, polityka.

Re: Likwidacje połączeń PKS (Translud)

Postprzez k.nowak32 » 25 Kwi 2014, 07:09

PKS POLONUS” w Warszawie S.A. informuje, że z dniem 05.05.2014r, ze względu na małą frekwencję, zostają zawieszone kursy następującej relacji:

Poniedziałek – Piątek Zawieszenia
Kurs 4:30 Nowy Dwór Maz – Zakroczym
Kurs 20:30 Zakroczym – Nowy Dwór Maz
Kurs 5:00 Zakroczym – Warszawa Gdańska
Kurs 8:00 Zakroczym – Warszawa Gdańska
Kurs 14:30 Warszawa Gdańska – Nowy Dwór Maz Warszawska
Kurs 16:45 Nowy Dwór Maz Warszawska – Warszawa Gdańska
Kurs 18:30 Warszawa Gdańska – Zakroczym
Kurs 8:10 Warszawa Gdańska – Polesie
Kurs 9:45 Polesie – Warszawa Gdańska
Kurs 14:30 Nowiny – Warszawa Gdańska
Kurs 17:00 Warszawa Gdańska – Nowiny
Kurs 6:10 Sowia Wola – Warszawa Gdańska p. Cybulice
Kurs 7:40 Warszawa Centralna – Nowy Dwór Maz Warszawska
Kurs 8:10 Warszawa Centralna – Zakroczym
Kurs 10:25 Modlin Twierdza – Warszawa Centralna
Kurs 11:50 Warszawa Centralna – Modlin Twierdza
Kurs 14:25 Warszawa Centralna – Modlin Twierdza
Kurs 17:00 Zakroczym – Warszawa Centralna
Kurs 18:20 Warszawa Centralna – Zakroczym
Kurs 12:40 Smoszewo – Warszawa Centralna

Sobota Zawieszenia
Kurs 5:20 Nowy Dwór Maz – Zakroczym
Kurs 16:40 Zakroczym – Nowy Dwór Mazowiecki
kurs 17:00 z Zakroczymia do Warszawy Gdańskiej
Kurs 5:40 Zakroczym – Warszawa Centralna
Kurs 6:20 Warszawa Centralna – Modlin Twierdza
Kurs 7:40 Modlin Twierdza – Warszawa Centralna
Kurs 8:20 Warszawa Centralna – Modlin Twierdza
Kurs 12:10 Zakroczym – Warszawa Centralna
Kurs 15:00 Warszawa Centralna – Zakroczym
Kurs 9:40 Nowiny – Warszawa Gdańska
Kurs 19:00 Warszawa Gdańska – Nowiny

Niedziela Zawieszenia
Kurs 6:35 Nowy Dwór Maz – Zakroczym
Kurs 8:05 Nowiny – Warszawa Gdańska
Kurs 12:50 Warszawa Gdańska – Nowiny
Kurs 10:00 Zakroczym – Warszawa Gdańska
Kurs 15:50 Zakroczym – Warszawa Gdańska
Kurs 10:15 Warszawa Gdańska – Zakroczym
Kurs 17:30 Warszawa Gdańska – Zakroczym
Kurs 5:40 Zakroczym – Warszawa Centralna
Kurs 7:40 Zakroczym – Warszawa Centralna
Kurs 6:20 Warszawa Centralna – Zakroczym
Kurs 8:20 Warszawa Centralna – Zakroczym

Jak widać odwołane zostały kursy w szczycie...
Tak jak mówiłem autobusy PolonusBus nawet w tygodniu w godzinach szczytu jeżdżą puste i są po kolei odwoływane.
Dlaczego były puste? Ponieważ w weekendy i poza godzinami szczytu już jakiś czas temu oferta pozostała szczątkowa, ludzie przestali kupować miesięczne bilety, na których wpływy były pewne i największe. Logiczne: jeśli kupuję miesięczny to chcę mieć też możliwość podróży w weekend, dlatego wybiorę Translud lub Koleje Mazowieckie.

Do władz Polonusa powiem tak: oszczędźcie wstydu i od razu zwińcie się z powiatu nowodworskiego...
k.nowak32
Maxi Użytkownik
Maxi Użytkownik
 
Posty: 690
Rejestracja: 21 Lut 2011, 09:51

Re: Likwidacje połączeń PKS (Translud)

Postprzez cekalto » 25 Kwi 2014, 12:56

Jestem za zwinięciem zagli Polonusa z powiatu może znajdą się solidniejsi przewoźnicy
Awatar użytkownika
cekalto
Aktywny Użytkownik
Aktywny Użytkownik
 
Posty: 109
Rejestracja: 11 Mar 2011, 12:47

Re: Likwidacje połączeń PKS (Translud)

Postprzez alcman » 27 Kwi 2014, 16:07

po 1- nie wszyscy jeżdżą do pracy w Warszawie;
po 2 - do Czosnowa, Łomianek czy choćby Kazunia ciężko dojechać Transludem bądź pociągiem
Czasem Polonus to jedyna możliwość dojazdu.
alcman
Użytkownik
Użytkownik
 
Posty: 3
Rejestracja: 21 Paź 2011, 14:15

Re: Likwidacje połączeń PKS (Translud)

Postprzez k.nowak32 » 28 Kwi 2014, 08:08

alcman napisał(a):po 2 - do Czosnowa, Łomianek czy choćby Kazunia ciężko dojechać Transludem bądź pociągiem
Czasem Polonus to jedyna możliwość dojazdu.

Już przy obecnym rozkłądzie do pracy w Łomiankach trudno dojechać Polonusem, godziny kursowania nie przystosowane do różnych zmian roboczych. Ale Polonus ostrzegał od kilku lat władze i mieszkańców NDM, że nie będzie uruchamiał żadnych połączeń bez dofinansowania i po prostu realizuje swoje plany. Żeby zmniejszyć protesty społeczne robi to stopniowo - wygasza popyt.
Pytanie:
czy miasto zostawi nas bez komunikacji do Czosnowa, Kazunia, Łomianek i metra Młociny czy też zdecyduje się ogłosić przetarg na obsługę tej linii (moim zdaniem najlogiczniejsze rozwiązanie to wydłużenie Ł-ki lub umowa z ZTM (docelowo dojazd na lotnisko).
k.nowak32
Maxi Użytkownik
Maxi Użytkownik
 
Posty: 690
Rejestracja: 21 Lut 2011, 09:51

Re: Likwidacje połączeń PKS (Translud)

Postprzez KGrid » 29 Kwi 2014, 07:37

Tylko co ma do tego miasto? Miasto nie będzie dotować autobusów do Łomianek, z których korzystać będą m.in mieszkańcy gminy Łomianki czy Czosnów. Miasto ma za zadanie organizować miejską komunikację, która de facto leży. Tutaj potrzeba porozumienia na poziomie bankruta....znaczy powiatu.

Ale trzeba zauważyć że obecnie pociągi wygrywają z autobusami nie tylko czasem przejazdu, ale i kosztami. Komfort w pociągu jest też lepszy, a i większe możliwości przesiadki. Jak skończy się remont mostu średnicowego znowu bezpośrednio do Centrum będą dojeżdżać pociągi lotniskowe. Miasto powinno przybliżać mieszkańcom kolej - a tego nie robi.

Wracając do kursów do miejsc gdzie pociągów brakuje. PolonusBUS jest tak nieudolną firmą, że ich marketing leży. Opinię wśród pasażerów czy ogólnie mieszkańców mają gorzej niż kiepską. Zobaczcie, Translud jakoś tam wykorzystał swoją szansę w kwestii lotniska. Polonus... nie zrobił nic. Translud ma przyjaźniejszy rozkład jazdy. Nie dziwmy się że do Warszawy autobusem Polonusa nie jeździ zbyt wiele osób - dzieje się tak m.in z powodu tego że rozkład jest tylko na papierze, autobusów brak. Transludowi czasem też się to zdarza, ale chyba nie na taką skalę.

To jak, odważylibyście się jechać takim Polonusem do miejscowości pod Nowym Dworem, abstrahując już od Łomianek z których jeszcze jakoś można się wydostać (przez Warszawę, ale jednak)? Ja wybrałbym rower, samochód. Ludzie też to wolą, bo chcą być pewni tego że dojadą i wrócią. Polonus tej gwarancji ostatnimi czasy nie daje.

A najbardziej śmieszą mnie jakże twórcze wyjaśnienia że to wina pasażerów, którzy Polonusa opuścili. Że to wina gmin które nie dotują. Takie wpisy często można przeczytać na pewnym portalu (albo konsorcjum portalów) internetowym. Ktoś zapomina kto tutaj jest dla kogo. Sytuacja jest analogiczna do wygaszania popytu na kolei w latach 98-00.

Polonusowi nie opłacało się jeździć w kierunku Nowin, czy Wojszczyc. Prywatne firmy jakoś z tym problemów nie mają i busiki śmigają tu i tam, nawet w niedziele do kościoła - na prośbę mieszkańców, jeden z operatorów "busików" uruchomił kursy. Można?
Powyższy wpis jest poglądem prywatnym. Nie może być on przypisywany do żadnych organizacji czy inicjatyw, chyba że w tekście podano inaczej.
KGrid
Pewny Użytkownik
Pewny Użytkownik
 
Posty: 169
Rejestracja: 15 Wrz 2012, 13:08

Re: Likwidacje połączeń PKS (Translud)

Postprzez andrzej1974 » 01 Maj 2014, 05:29

Wczoraj na Starzyńskim czekałem na Translud o 18.12. Do 18.30 nic. Aż tu nagle... o godzinie 18.36 pojawia się... Polonus. (Fanfary, werble, wystrzały na wiwat.) I tylko naszła mnie filozoficzna refleksja, czy był to punktualnie kurs o 18.34 czy raczej spóźniony o 40 minut kurs o 17.55. I kto rozstrzygnie?
andrzej1974
NVD Master
NVD Master
 
Posty: 790
Rejestracja: 09 Kwi 2012, 08:06

Re: Likwidacje połączeń PKS (Translud)

Postprzez k.nowak32 » 30 Cze 2014, 07:37

OD POCZĄTKU WAKACJI tj. od 30 CZERWCA 2014 r. DO ODWOŁANIA ZAWIESZONE ZOSTANĄ PONIŻSZE KURSY TRANSLUD W DNI POWSZEDNIE:
dla linii 2 i 6:
5:40 z Modlina
6:45 z Modlina
6:40 z Warszawy

Z Modlina Twierdzy do Warszawy pozostało:
- w dni robocze - 29 kursów
- w soboty - 21
- w niedziele - 15 kursów
k.nowak32
Maxi Użytkownik
Maxi Użytkownik
 
Posty: 690
Rejestracja: 21 Lut 2011, 09:51

Re: Likwidacje połączeń PKS (Translud)

Postprzez k.nowak32 » 07 Lip 2014, 12:17

Ciekawe co powie władza gdy na miesiąc przed wyborami dowie się, że Polonus zawiesza działalność na terenie miasta Nowy Dwór Mazowiecki. Czy zostawi nas ze szczątkową komunikację miejską kursującą w dni robocze 7:30-18:00 czy na gwałt będzie starała się zorganizować nam normalną komunikację miejską.
k.nowak32
Maxi Użytkownik
Maxi Użytkownik
 
Posty: 690
Rejestracja: 21 Lut 2011, 09:51

Re: Likwidacje połączeń PKS (Translud)

Postprzez mich8 » 07 Lip 2014, 22:32

k.nowak32 napisał(a):Ciekawe co powie władza gdy na miesiąc przed wyborami dowie się, że Polonus zawiesza działalność na terenie miasta Nowy Dwór Mazowiecki.

Ponieważ Polonus jest nadal przedsiębiorstwem państwowym, więc myślę, że przedsięwzięcia takie jak zawieszenia działalności na terenach miast odwleką się aż do po wyborów.
mich8
Pewny Użytkownik
Pewny Użytkownik
 
Posty: 189
Rejestracja: 19 Lut 2013, 00:20
Miejscowość: NDMaz
Płeć: mężczyzna

Re: Likwidacje połączeń PKS (Translud)

Postprzez k.nowak32 » 09 Lip 2014, 07:52

W tym temacie:

CO TAM PANIE W PKSIE?
Od kilku tygodni pasażerowie autobusów POLONUS BUS zauważają, że kierowcom towarzyszą często osoby spisujące, gdzie wsiada ile osób. Zastanawiają się, czemu ma to służyć. Czy Spółka planuje likwidację kolejnych, jej zdaniem nierentownych kursów?

- Kiedy jechałem ostatnio z Zakroczymia do Nowego Dworu, z kierowcą podróżował sobie jakiś pan, który na każdym przystanku zapisywał, ile osób wsiadło i czy mieli bilet miesięczny, czy też kupowali jednorazowy. Po co to wszystko? - pyta nas jeden z mieszkańców Zakroczymia.
Stój całą trasę
Nie jest to jedyna niepokojąca pasażerów praktyka. Relacjonują oni także, że POLONUS sukcesywnie wymienia swoje autobusy, zastępując duże pojazdy mniejszymi autobusami. Według osób, które podróżują codziennie na długich trasach, dojeżdżając do Warszawy, nowe autobusy często są zbyt ciasne i wiele osób musi stać przez dłuższy czas.
- Po to płacimy za bilet, żeby móc usiąść wygodnie, a nie stać w ścisku przez całą trasę do Warszawy – denerwuje się jedna z pasażerek.
POLONUS BUS znajduje jednak odpowiedź na te zachodzące zmiany. Jak poinformował nas Prezes Zarządu Spółki, Piotr Grzegorczyk, podróże osób liczących pasażerów w autobusach są praktyką stałą, która ma na celu potwierdzenie, ilu pasażerów jest przewożonych, na jakich odcinkach, ilu w danym kursie jedzie na podstawie biletów miesięcznych.
- Często osoby te przeprowadzają badania ankietowe np. dotyczące satysfakcji pasażera z naszych usług, a dnia 6 grudnia 2013 r. wydawały one naszym klientom słodycze – podkreśla Piotr Grzegorczyk.
Prezes nie zaprzecza także wprowadzaniu na teren powiatu nowodworskiego mniejszych autobusów. Ma to być biznesowa praktyka mająca na celu dostosowanie środka transportu do ilości przewożonych pasażerów, co poprawia koszty ze względu na znacznie mniejsze zużycie paliwa.
- Działanie takie ma również mieć charakter proekologiczny, ponieważ zmniejsza emisje spalin i związków chemicznych w nich zawartych do atmosfery. - twierdzi prezes Grzegorczyk.
Intencja jest z pewnością zbożna, jednak nie zmienia to faktu, że na niektórych kursach, zwłaszcza porannych, autobusy po prostu pozostają za małe i pasażerowie muszą stać.
Nie wszędzie docierają
Nie usłyszeliśmy wprost, że wprowadzanie mniejszych pojazdów ma na celu całkowitą likwidację bazy w Nowym Dworze. Obecnie POLONUS BUS zatrudnia w Bazie Nowy Dwór Mazowiecki 62 kierowców i ok. 20 osób pozostałego personelu. Duża grupa pracowników zdefiniowana jest jako „55+”, zatrudnianych jest również siedem osób o głębokim stopniu niepełnosprawności. Likwidacja kolejnych kursów pozostaje jednak faktem. Kasowane były we wrześniu i październiku ubiegłego roku – wtedy całkiem zlikwidowane zostały kursy do Zaręb/Śniadowa, zaś wraz z nowym rokiem – kolejny kurs z Czosnowa do Nowin.
Na terenie naszego powiatu działają oczywiście prywatni przewoźnicy. W tej chwili zarejestrowanych jest w Urzędzie Marszałkowskim w Warszawie dwunastu przewoźników przejeżdżających przez powiat nowodworski, w tym pięć spółek PKS łącznie z POLONUSEM oraz duża konkurencja TRANSLUD Jana Domosławskiego. Resztę stanowią pomniejsi przewoźnicy, wożący pasażerów niedużymi busami. Oni korzystają na likwidacji kursów POLONUSA. Nie wszędzie jednak docierają. Stwierdzając nierentowność, część właścicieli prywatnych busów także zawiesza swoją działalność.
- Razem ze mną w Palmirach pracuje koleżanka z Pomiechówka, która dojeżdżała do pracy busem. Kiedy bus przestał całkiem jeździć, straciła możliwość bezpośredniego dojazdu. Musi najpierw dojechać do Nowego Dworu, a potem czekać nie wiadomo ile na PKS do Palmir – opowiada nam mieszkanka Zakroczymia.
Pozostają pociągi?
POLONUS usprawiedliwia likwidację kolejnych kursów wieloma czynnikami. Wpływ na to mają m.in. zmniejszenie ilości pasażerów z uwagi na zmiany demograficzne, zmniejszenie aktywności komunikacyjnej ludności powiatu np. kryzys gospodarczy czy starzenie się społeczeństwa, mniejsza ilości dzieci uczęszczających do szkół oraz rozwój połączeń kolejowych, jaki nastąpił po uruchomieniu lotniska w Modlinie.
Dobrym rozwiązaniem faktycznie wydaje się przerzucenie się na pociągi, które dojeżdżając do portu lotniczego kursują coraz częściej, szybciej, są wygodne i tańsze. Minus jest jednak oczywisty – pociągi nie dojeżdżają wszędzie i zapomnieć mogą o nich mieszkańcy chociażby Zakroczymia, Czosnowa czy Leoncina.

Monika Borowiec


http://www.nowodworski.info
k.nowak32
Maxi Użytkownik
Maxi Użytkownik
 
Posty: 690
Rejestracja: 21 Lut 2011, 09:51

Re: Likwidacje połączeń PKS (Translud)

Postprzez k.nowak32 » 27 Lip 2014, 09:43

Mimo ograniczeń połączeń Translud i Polonus nadal twierdzą, że połączenia są nierentowne i trzeba podnieść ceny:

http://translud.pl/index.php?ap=113&lang=pl&l=
NOWE CENY BILETÓW JEDNORAZOWYCH firmy TRANSLUD OD 01.08.2014
Nowy Dwór Maz. Tw. Pętla- Warszawa P.Traugutta/ DTCentrum 9,00 zł
Nowe ceny biletów miesięcznych :
Normalny – 300,00 zł,


Przypomnę ceny niektórych biletów Kolei Mazowieckich:
Bilet jednorazowy:
NDM - Warszawa Centralna/ Warszawa Gdańska - 11,10 zł
NDM - Warszawa Choszczówka (jeśli posiadasz kartę miejską): 7,70 zł
Bilet jednorazowy KM35 (dla osób do 26 lat i powyżej 60 lat):
NDM - Warszawa Centralna/ Warszawa Gdańska - 7,21 zł
NDM - Warszawa Choszczówka (jeśli posiadasz kartę miejską): 5,00 zł

Bilet miesięczny (od dowolnego dnia miesiąca) :
NDM - Warszawa Centralna/ Warszawa Gdańska - 233,10 zł
NDM - Warszawa Choszczówka (jeśli posiadasz kartę miejską): 161,70 zł
Ze zniżką KM35 (dla osób do 26 lat i powyżej 60 lat): odpowiednio: 151,51 zł / 105,10 zł

Bilet strefowy (ważny w całej aglomeracji warszawskiej w pociągach KM):
6-godzinny normalny (nieraz wystarcza na podróż w tamtą i z powrotem) : 13,20 zł
6-godzinny ze zniżką KM35 (dla osób do 26 lat i powyżej 60 lat): 8,58 zł
miesięczny normalny: 247 zł

źródło:
http://www.mazowieckie.com.pl/g2/orygin ... 4ff592.pdf

Na miesięcznym różnica jest coraz większa.
k.nowak32
Maxi Użytkownik
Maxi Użytkownik
 
Posty: 690
Rejestracja: 21 Lut 2011, 09:51

Re: Likwidacje połączeń PKS (Translud)

Postprzez k.nowak32 » 31 Lip 2014, 15:50

Wiem, że to już nudne, ale kolejne zawieszenia Polonus zaplanował od 01.08.2014:

http://polonusbus.pl/index.php?option=c ... 03&lang=pl

Dla przykładu w niedzielę zostaną tylko dwa połączenie do centrum Warszawy. Ostatni autobus Polonusa o 15:30 z centrum Warszawy.
k.nowak32
Maxi Użytkownik
Maxi Użytkownik
 
Posty: 690
Rejestracja: 21 Lut 2011, 09:51

Re: Likwidacje połączeń PKS (Translud)

Postprzez Massndm » 15 Sie 2014, 16:42

Jeśli ktoś uważa że podróżowanie pociągami jest wygodne to chyba nie jeździł w szczycie w jedno składowych pociągu stojąc całą drogę w pełnym ludzi pociągu lub nie wracal z centrum o 16 lub 17. To jest skandal żeby za 3 stawki miesięcznie gniesc się w takich warunkach. O wiele wygodniej obecnie jest w autobusach tyle, że dłużej.
Massndm
Użytkownik
Użytkownik
 
Posty: 13
Rejestracja: 15 Sie 2014, 14:15
Płeć: mężczyzna

Re: Likwidacje połączeń PKS (Translud)

Postprzez k.nowak32 » 16 Sie 2014, 17:06

Massndm napisał(a):Jeśli ktoś uważa że podróżowanie pociągami jest wygodne to chyba nie jeździł w szczycie w jedno składowych pociągu stojąc całą drogę w pełnym ludzi pociągu lub nie wracal z centrum o 16 lub 17. To jest skandal żeby za 3 stawki miesięcznie gniesc się w takich warunkach. O wiele wygodniej obecnie jest w autobusach tyle, że dłużej.

Kwestia za ile. Jeśli płacę miesięcznie za pociąg 150 zł (mam kartę miejską) i jadę rano przyśpieszonym w 23 minuty na Dw. Gdański z klimatyzacją to mi nawet nie przeszkadza tłok.
A z Warszawy tłok jest tylko do Legionowo czyli max. 15-20 minut, dalej znacznie luźniej.

Płacenie za autobus 300zł miesięcznie i jechanie 50 minut do Warszawy jak dla mnie się nie opłaca. Ale może to tylko moje zdanie.

Fakt, że jest coraz ciaśniej w pociągach to prawda, szczególnie te szybkie są zapchane. Ale miejmy nadzieję, że od grudnia zwiększą liczbę połączeń. Proponuje pisać w tej sprawie do Urzędu Marszałkowskiego. Oni odpowiadają w przeciwieństwie do Polonusa;)
k.nowak32
Maxi Użytkownik
Maxi Użytkownik
 
Posty: 690
Rejestracja: 21 Lut 2011, 09:51

Re: Likwidacje połączeń PKS (Translud)

Postprzez siasia » 17 Sie 2014, 05:57

A czy przy stacji w NDM są stojaki, żeby przypiąć rower?
W ogóle porażką jest, że nie ma dojazdu komunikacją miejską do PKP, bezpośrednio pod stację, a nie żeby iść jeszcze kawał drogi....
siasia
Użytkownik
Użytkownik
 
Posty: 32
Rejestracja: 15 Mar 2011, 18:26
Płeć: kobieta

PoprzedniaNastępna

Wróć do Nasze miasto

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości