przez Heimat » 03 Lip 2012, 11:11
przez mcba » 03 Lip 2012, 11:43
przez ponury » 03 Lip 2012, 17:49
przez Heimat » 03 Lip 2012, 22:04
przez mcba » 03 Lip 2012, 23:31
przez Yogi » 04 Lip 2012, 08:04
ponury napisał(a):Mamy już jedno przejście podziemne.
Zasikane, niebezpieczne. Nikt nim nie chce chodzić wieczorami.
Potrzebne następne?
Bezpieczeństwa nie poprawimy. Co najwyżej zmienimy możliwe zagrożenie.
przez Heimat » 04 Lip 2012, 08:44
przez WND » 05 Lip 2012, 06:02
przez Inaz » 24 Lip 2012, 15:45
dahoovka napisał(a):Najlepsi są ci starsi, popylający o laseczce przez dwupasmówkę, najlepiej jeszcze 20-30 metrów od pasów...
Heimat napisał(a):Zgadzam się z opinią @rathera, że wybudowanie przejścia podziemnego pod ulicą Wojska Polskiego byłoby najlepszą opcją poprawienia bezpieczeństwa ruchu pieszych.
przez rather » 24 Lip 2012, 15:55
przez Inaz » 24 Lip 2012, 16:53
przez dahoovka » 24 Lip 2012, 18:37
Inaz napisał(a):O ile mi wiadomo osoby niepełnosprawne w tym "popylające o laseczce" mają prawo przechodzić w dowolnym miejscu.
przez ukasz » 24 Lip 2012, 19:33
Inaz napisał(a):Droga na czymś musi się trzymać. Tu trzeba pewnie liczyć około metra między jezdnią, a przejściem plus z 2 - 2,5m wysokości w przejściu, a nasyp na oko ma z 2m.
Inaz napisał(a):Zamiast schodów pochylnie, ok, ale im głębszy dół wykopiesz tym dłuższe będą pochylnie, bo nie mogą przekraczać pewnego kąta, może się okazać, że pochylnia będzie się zaczynać pod blokiem.
Inaz napisał(a):Tak sobie zajrzałam jeszcze apropos kosztów budowy jednego i drugiego. Artykuł z gazety olsztyńskiej z 2010 (http://kmo.borol.net/node/14). Koszt ustawienia świateł dla pieszych to około 200 000 zł (artykuł z 2012 mówi o kosztach 300 000 zł http://olsztyn.wm.pl/94295,14-latka-pot ... tynie.html), natomiast budowa przejścia podziemnego ponad 23 mln zł... chyba musimy o tym zapomnieć...
przez Inaz » 24 Lip 2012, 20:06
O ile mi wiadomo osoby niepełnosprawne w tym "popylające o laseczce" mają prawo przechodzić w dowolnym miejscu.
Który przepis o tym mówi, bom najwyraźniej ślepa?
http://www.kodeks-drogowy.org/ruch-drog ... h-pieszych
Pochylnie nie muszą być proste, mogą być przecież zakrzywione. Na dobrą sprawę jeśli konieczne byłoby spore zejście poniżej poziomu drogi, to max. wyszłoby pewnie z 5 schodków. Nigdy się nie przyglądałem - jak to jest teraz zrobione? Przecież przystanek i obecne pasy są sporo wyżej niż droga przy blokach (od strony MarcPolu chyba są schodki).
Tu byłbym bardzo ostrożny. Wiadomo, że przejście podziemne będzie kosztowniejsze, ale cena 23 mln zł.... Nie wiem jakimi technologiami miałoby być robione i jak byłoby długie, żeby wyszła taka cena
przez rather » 24 Lip 2012, 20:22