Park Zachodni - historia

Dla wszystkich zainteresowanych historią naszego miasta. Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji, rozmowy, zdjęcia...

Moderator: KaloNDM

Park Zachodni - historia

Postprzez prezydent Francji » 23 Lip 2012, 22:20

Mieszkam w Nowym Dworze od 20 lat i dla starszych mieszkańców to może głupie pytanie: czy Park Zachodni był kiedykolwiek parkiem? Ostatnio biegałem i zaciekawił mnie ten teren - zwłaszcza te betonowe płyty w części bliżej DK85. Trochę przypomina mi powojskowy teren, ale w tej kwestii jestem laikiem. Czytałem, w którymś z wcześniejszych tematów o podnoszeniu tego terenu. Drzew też nie ma za wiele. Czy określenie "park" ma bardziej związek z parkiem ekonomicznym? Za rozwianie moich wątpliwości z góry dziękuję ;)
prezydent Francji
Użytkownik
Użytkownik
 
Posty: 27
Rejestracja: 09 Wrz 2011, 19:21

Re: Park Zachodni - historia

Postprzez rather » 23 Lip 2012, 22:41

W latach '80 były tam chyba jakieś ścieżki betonowe, drzewka i ławki. Pamiętam jak przez mgłę, bo rzadko się tam zapuszczałem, ale chyba to było coś w rodzaju parku rekreacyjnego. Czyli bardziej do spacerów niż siedzenia w zaciszu starych drzew - tam chyba takie nie rosły...
A ponadto uważam, że Straż Miejska powinna zostać zlikwidowana!
dietetyk Legionowo
Awatar użytkownika
rather
Administrator
Administrator
 
Posty: 5959
Rejestracja: 01 Paź 2010, 12:10
Miejscowość: Osiedle Młodych
Płeć: mężczyzna

Re: Park Zachodni - historia

Postprzez tk28 » 23 Lip 2012, 22:57

Tak to był park stworzony chyba jakoś pod koniec lat 60-tych lub na początku 70-tych. Teren podwyższono i wyrównano wykorzystując piach pochodzący z pogłębiania Narwi. W pracach przy parku brali udział w czynie społecznym między innymi uczniowie i nauczyciele nowodworskich szkół. Tutaj można zobaczyć kilka zdjęć z archiwum ZSZ nr 1 (dawniej technikum chemiczne) z prac przy parku: Link, Link, Link, Link, Link.