Strona 1 z 3

WizzAir grozi wycofaniem z Modlina

PostWysłany: 30 Lis 2012, 15:44
przez rather
Jak pisze Gazeta Wyborcza, WizzAir ma dosyć strat, które ponosi przez brak ILS na lotnisku w Modlinie. Linia chce przenieść operacje na Okęcie. Dla naszego wypasionego lotniska oznacza to dokładnie utratę 50% procent klientów, bo z lotniska latają tylko dwie linie. Pewnie za chwilę drugi operator też czegoś zażąda (i pewnie to dostanie), bo obie linie lotnicze nie zatrudniają idiotów (czego nie można powiedzieć o wszystkich ;)) i wiedzą, że w sytuacji kiedy lotnisko nie ma innych klientów - dostaną to czego będą chcieli.

Szczególnie cieszą przytoczone w artykule wypowiedzi jednego z "doświadczonych i kreatywnych managerów z odpowiednim know-how, który posiada specjalistyczne kompetencje w ramach dedykowanej funkcji", ale jak się okazuje know-how chyba nie dotyczy ILS, bo władze lotniska są zdziwione, że procedura uruchomienia systemu trwa tak długo. Warto także zajrzeć do komentarzy pod artykułem w GW, w których uczestnicy dyskusji nie pozostawiają na zarządzie lotniska suchej nitki.

Re: WizzAir grozi wycofaniem z Modlina

PostWysłany: 02 Gru 2012, 15:35
przez melchizedek
Dlaczego nie możemy poprosić o założenie tego systemu na lotnisku w Modlinie i podjąć jakieś działania zapobiegawcze, zanim sprawy przyjmą zły obrót?

Re: WizzAir grozi wycofaniem z Modlina

PostWysłany: 02 Gru 2012, 19:37
przez mmokrzycki
rather napisał(a):Jak pisze Gazeta Wyborcza, WizzAir ma dosyć strat, które ponosi przez brak ILS na lotnisku w Modlinie. Linia chce przenieść operacje na Okęcie. Dla naszego wypasionego lotniska oznacza to dokładnie utratę 50% procent klientów, bo z lotniska latają tylko dwie linie.

Chyba jest jakiś błąd z linkiem. Znalazłem jedynie informację, że Wizz rozważa przeniesienie części operacji na Okęcie:
Dodaje, że linie nie wykluczają częściowego powrotu na Lotnisko Chopina, z którego wyniosły się latem. - Prowadzimy rozmowy na ten temat. Jeżeli w Modlinie nie zostanie uruchomiony szybko ILS, możliwe jest, że zimą przeniesiemy na Lotnisko Chopina niektóre rejsy - mówi.

Zechcesz rather zamieścić odnośnik do właściwej informacji?
rather napisał(a):Warto także zajrzeć do komentarzy pod artykułem w GW, w których uczestnicy dyskusji nie pozostawiają na zarządzie lotniska suchej nitki.

A najsensowniejszy wydaje się komentarz:
A sam Wizz Air leci w kulki. Oni musieli doskonale znać statystyki i wiedzieć, że jesienią w Polsce mgły są zjawiskiem częstym, i w Modlinie będą. Zapewne też widzieli doskonale od miesięcy, jakie są postępy władz portu w instalacji ILS. Tylko po prostu wygodniej im było latać z Modlina, niż z droższego Okęcia, a dziś, wobec wkurzenia pasażerów, robią czysty marketing, usiłując całą winę zwalić na lotnisko. Widziały gały co brały.

Re: WizzAir grozi wycofaniem z Modlina

PostWysłany: 02 Gru 2012, 21:21
przez ukasz
mmokrzycki napisał(a):Chyba jest jakiś błąd z linkiem. Znalazłem jedynie informację, że Wizz rozważa przeniesienie części operacji na Okęcie:

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/ ... 51057.html
jakby link przestał działać, wrzucam zacytowany tekst:

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,12951057.html napisał(a):Tanie linie liczą straty z powodu mgieł w Modlinie i konieczności przekierowywania lotów. WizzAir żąda, by pokrył je port. I nie wyklucza powrotu z częścią rejsów na Lotnisko Chopina

Oddany w lipcu port w Modlinie całą jesień działa z komplikacjami. Co kilka dni mgły uziemiają samoloty. To spore utrudnienie dla podróżnych. Loty są odwoływane albo kierowane na inne lotniska, głównie na Okęcie. Narzekają także przewoźnicy, bo ponoszą duże dodatkowe koszty. Po pierwsze - na Okęciu uiszczają znacznie wyższe opłaty lotniskowe. Po drugie - muszą zapłacić za dowóz pasażerów autokarami do innego portu i ewentualnie za wyżywienie czy nocleg.

W Modlinie można by lądować w gorszych warunkach, gdyby był tam zamontowany system ILS. Jego brak ostro skrytykował właśnie WizzAir, który zapowiedział zdecydowane kroki. - Wcześniej lotnisko obiecywało nam, że system ILS będzie działał w październiku. Szacujemy, że przez jego brak w sezonie zimowym poniesiemy aż 8 mln zł dodatkowych kosztów. Żądamy, by to lotnisko w Modlinie pokryło te straty - mówi Daniel de Carvalho, dyrektor ds. komunikacji linii WizzAir.

Dodaje, że linie nie wykluczają częściowego powrotu na Lotnisko Chopina, z którego wyniosły się latem. - Prowadzimy rozmowy na ten temat. Jeżeli w Modlinie nie zostanie uruchomiony szybko ILS, możliwe jest, że zimą przeniesiemy na Lotnisko Chopina niektóre rejsy - mówi.

W Modlinie przyznają, że system ILS zacznie działać najwcześniej na wiosnę. - Liczyliśmy, że uda się go uruchomić wcześniej, ale to trwa. Nie wystarczy kupić odpowiednie urządzenia, trzeba spełnić mnóstwo żmudnych procedur. Niektóre z nich, np. przyznanie częstotliwości fal radiowych, trzeba uzgadniać na szczeblu międzynarodowym - mówi Piotr Okienczyc, szef lotniska w Modlinie.

Nie chce odpowiedzieć, czy port zgodzi się pokrywać dodatkowe koszty, które ponosi WizzAir. - Rozmawiamy z nimi na ten temat. Zależy nam na dobrych relacjach z klientami i liczymy, że przewoźnik nie będzie likwidował żadnych lotów z Modlina - mówi dyplomatycznie. Zaznacza, że podobnych roszczeń nie wysuwa drugi tani przewoźnik, czyli irlandzki Ryanair.

Modlin zapłaci za system ILS 3,5 mln zł. Wiosną zacznie działać według najniższej, I kategorii, gdy widzialność pozioma wynosi przynajmniej 550 metrów. Dopiero po kilku miesiącach testów jego kategoria będzie mogła być podwyższona do drugiej, gdy widzialność pozioma to 300-400 metrów, a pilot widzi pas z wysokości 30 metrów. - Takie parametry ILS powinien osiągnąć przed następną jesienią i wtedy zła pogoda nie będzie już tak paraliżować ruchu na lotnisku - zapewnia Okienczyc

Re: WizzAir grozi wycofaniem z Modlina

PostWysłany: 02 Gru 2012, 21:30
przez mmokrzycki
ukasz napisał(a):http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,12951057.html
jakby link przestał działać, wrzucam zacytowany tekst:

Dzięki za dobre chęci. Niestety to nie to. Sam zaznaczyłeś, że Wizz rozważa ewentualne przeniesienie części lotów na Okęcie. Nie ma nic o tym, że Modlin miałby stracić Wizz Aira całkowicie.

Musi chodzić o jakiś inny tekst.

Re: WizzAir grozi wycofaniem z Modlina

PostWysłany: 03 Gru 2012, 00:08
przez rather
O braku ILS pisze w oświadczeniu Edyta Mikołajczyk - doradca zarządu (swoją drogą - fajny zarząd, który potrzebuje doradcy; rozumiem, że doradca posiada jeszcze szerszą wiedzę niż management i odpowiednio dużo zarabia?). Wynika z niego, że WizzAir mija się z prawdą, twierdząc że "lotnisko obiecywało nam, że system ILS będzie działał w październiku", bo według informacji z oświadczenia byli informowani, że ILS nie ma i że będzie instalowany dopiero jesienią. Rozmowa z klientami za pomocą oświadczeń, a jeszcze zarzucaniem im, że podają nieprawdę w kontaktach z mediami dobrze wróży przyszłej współpracy lotniska i linii lotniczych.

Może przy okazji pani doradca odniesie się też do krytycznych uwag dotyczących obsługi klienta i znajomości języków obcych przez osoby pracujące przy odprawie pasażerów i kontroli bezpieczeństwa?

Re: WizzAir grozi wycofaniem z Modlina

PostWysłany: 10 Gru 2012, 11:42
przez dahoovka
To już pewne:

"Wizz Air podjął decyzje o przeniesieniu lotów na trasie Warszawa - Budapeszt z powrotem na lotnisko Chopina w Warszawie. Linia operuje na tej trasie cztery razy w tygodniu. Jednocześnie przewoźnik wzywa lotnisko w Modlinie do zapłacenia za utrudnienia, na które narażeni zostali pasażerowie. Budapeszt to najważniejszy port przesiadkowy tych linii."

Całość: http://pieniadze.gazeta.pl/Kupujemy/1,1 ... SlotII3img

Lotnisko

PostWysłany: 10 Gru 2012, 13:27
przez Zbyszek
sława naszego lotniska coraz większa : http://pieniadze.gazeta.pl/Kupujemy/1,1 ... na.html#MT
może to i dobrze ze to jest Lotnisko Modlin a nie NDM

Re: WizzAir grozi wycofaniem z Modlina

PostWysłany: 10 Gru 2012, 13:58
przez Mavgan
szkoda, bo co by nie mówić bliskość portu lotniczego zawsze jest plusem. No ale skoro tam nie mogą lądować samoloty przy gorszej pogodzie to jest to porażka na całej linii. Mamy XXI wiek, technika jest niesamowicie do przodu......tylko jakoś władze lotniska chyba o tym zapomniały. Szkoda!

Re: WizzAir grozi wycofaniem z Modlina

PostWysłany: 10 Gru 2012, 14:20
przez Mavgan
właśnie temat jest na onecie:
http://biznes.onet.pl/wizz-air-wraca-na-okecie,18571,5327040,1,news-detal
i w komentarzach ktoś napisał iż połączenie z Warszawy na lotnisko Modlin autobusem kosztuje 33 zł. Nie mam pojęcie czy to prawda, ale jeśli tak to ktoś chyba oszalał.

Re: WizzAir grozi wycofaniem z Modlina

PostWysłany: 10 Gru 2012, 14:27
przez Zirhan
Widziałem w centrum Warszawy super eleganckie autobusy z napisem Warszawa - lotnisko Modlin.
Ponoć nigdzie po drodze nie stają i śmigają prosto na lotnisko.
Może te 33 zł to ich cena za przewóz?

Re: WizzAir grozi wycofaniem z Modlina

PostWysłany: 10 Gru 2012, 15:25
przez Mavgan
Zirhan napisał(a):Może te 33 zł to ich cena za przewóz?


W zasadzie to co za różnica kto jeździ, cena jest wręcz absurdalna.

Re: WizzAir grozi wycofaniem z Modlina

PostWysłany: 10 Gru 2012, 19:31
przez ukasz
Nie wiem jak autobusem, ale pociągiem to tylko 12 zł. Do tego tym samym biletem przez godzinę możesz poruszać się komunikacją miejską w Warszawie.

Re: WizzAir grozi wycofaniem z Modlina

PostWysłany: 10 Gru 2012, 21:13
przez wtm
"Wzywamy Modlin do poniesienia kosztów za zakłócenia pasażerskie do czasu, aż ILS nie będzie w pełni funkcjonalny - konkluduje dyrektor ds. komunikacji w Wizz Air"

"Tej zimy, koszty związane z odszkodowaniami lub zmianami terminu lotów, szacowane są na około 8 milionów złotych" - czytamy w komunikacie"

No to jak teraz? Miasto ma udziały to zabuli z naszych podatków za koszty?
A miało być ku..wa tak pięknie.

Re: WizzAir grozi wycofaniem z Modlina

PostWysłany: 10 Gru 2012, 22:39
przez rather
Ciekawe kiedy drugi przewoźnik zorientuje się, że można wydoić spółkę i zażąda karnych opłat? Za chwilę ten superbiznes będzie się sprowadzał do płacenia opłat liniom lotniczym za to, że korzystają z lotniska :)