Inspektor budowlany zamyka lotnisko

Na temat lotniska. Rozmawiamy tutaj wtedy kiedy lotnisko działa, nie działa lub jest w czymś pomiędzy działa - nie działa.

Re: Inspektor budowlany zamyka lotnisko

Postprzez admiralbar » 10 Sty 2013, 16:30

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... tuja_.html

Lokalny Sołtys też nawet zabrał zdanie - przecież lotnisko kupiło ILS i to jest sukces !!! A, że nie jest używany to już inna sprawa.
Tak samo, jak na lotnisku mogą lądować samoloty....chyba tylko te z papieru....
admiralbar
Super Użytkownik
Super Użytkownik
 
Posty: 274
Rejestracja: 21 Paź 2012, 09:46
Płeć: mężczyzna

Re: Inspektor budowlany zamyka lotnisko

Postprzez maja19 » 10 Sty 2013, 17:15

"lokalny sołtys" powiedział:
-Burmistrz Nowego Dworu Maz. Jacek Kowalski broni władz lotniska. Mówi, że te jako jedyne w Polsce za własne pieniądze kupiły system ILS do naprowadzania samolotów w czasie złej pogody (jeszcze nie działa). Przyznaje też jednak: - Teraz wszyscy musimy zakasać rękawy, żeby odzyskać zaufanie pasażerów.-
_________________________
zaufanie to najpierw trzeba mieć
a jak samemu się straciło to i samemu trzeba zakasać rękawki
maja19
Aktywny Użytkownik
Aktywny Użytkownik
 
Posty: 60
Rejestracja: 25 Lis 2011, 20:11

Re: Inspektor budowlany zamyka lotnisko

Postprzez kocur » 11 Sty 2013, 14:57

To co on powiedzial to po prostu chamstwo w krystalicznej formie. Partacze rozbudzili nadzieję, wydali masę pieniędzy, a teraz zamiast podać się do dymisji honorowej to jeszcze gonią uczciwych ludzi do roboty
Znacie najkrótszy dowcip o lotnictwie ?

Dreamliner wystartował z Modlina ...
Awatar użytkownika
kocur
Aktywny Użytkownik
Aktywny Użytkownik
 
Posty: 126
Rejestracja: 17 Paź 2011, 22:38

Re: Inspektor budowlany zamyka lotnisko

Postprzez rather » 14 Sty 2013, 11:35

Od paru dni żadnych niusów, nawet pani doradca nie ma żadnego komunału do wygłoszenia. Czyżby ciałem stało się porzekadło "ciszej nad tą trumną"?

Lotnisko trafiło ostatnio na demotywatory - możemy więc mówić o kolejnym sukcesie...

Image
A ponadto uważam, że Straż Miejska powinna zostać zlikwidowana!
dietetyk Legionowo
Awatar użytkownika
rather
Administrator
Administrator
 
Posty: 5959
Rejestracja: 01 Paź 2010, 12:10
Miejscowość: Osiedle Młodych
Płeć: mężczyzna

Re: Inspektor budowlany zamyka lotnisko

Postprzez Zirhan » 04 Lut 2013, 14:53

Jestem ciekaw czy w jakiś sposób zbadano powierzchnię betonową przykrytą asfaltem.
Bo tam gdzie beton jest odkryty to było widać, ale tego co pod asfaltem - nie.
Kto wie co tam siÄ™ kryje?
Może cały beton się już pokruszył i tylko dzięki asfaltowi wszystko trzyma się w kupie?
Przy lądowaniu/starcie ciężkich samolotów może wtedy dojść do katastrofy na niespotykaną skalę.
Czy zbadano to jakimiÅ› detektorami itp.?
"Nie każdy ksiądz to pedofil - zdarzają się wyjątki"! - abp. Głódź po pijaku.
http://www.antykler.frix.pl
Awatar użytkownika
Zirhan
Super Użytkownik
Super Użytkownik
 
Posty: 320
Rejestracja: 23 Gru 2010, 18:48
Miejscowość: Nowy Dwór Maz.

Re: Inspektor budowlany zamyka lotnisko

Postprzez dahoovka » 06 Lut 2013, 15:39

"Pas startowy w Modlinie nie nadaje się do dalszej eksploatacji i należy go wybudować od nowa - oświadczył w środę dyrektor Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych, prof. Ryszard Szczepanik. Władze portu odpowiadają, że nie mają ekspertyz, które by to potwierdzały."

link do całości: http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... eczny.html

mi nawet brak słów, żeby to skomentować...
dahoovka
Aktywny Użytkownik
Aktywny Użytkownik
 
Posty: 112
Rejestracja: 19 Sty 2011, 21:39

Re: Inspektor budowlany zamyka lotnisko

Postprzez rather » 06 Lut 2013, 16:08

To chyba możemy już pytać nie w którym miesiącu, ale w którym roku zostanie ponownie otwarte. Bo skucie obu progów oraz ich wylanie od nowa może nie będzie trwało jakoś spektakularnie długo, ale ustalenie kto za to zapłaci, w polskich warunkach potrwa pewnie ze 3 lata. No chyba, że okaże się, że te prace kosztują jakieś śmieszne pieniądze, ale wtedy pojawi się pytanie na co poszło 108mln złotych :D
A ponadto uważam, że Straż Miejska powinna zostać zlikwidowana!
dietetyk Legionowo
Awatar użytkownika
rather
Administrator
Administrator
 
Posty: 5959
Rejestracja: 01 Paź 2010, 12:10
Miejscowość: Osiedle Młodych
Płeć: mężczyzna

Re: Inspektor budowlany zamyka lotnisko

Postprzez Marian » 06 Lut 2013, 16:43

Tylko zapytajmy się jeszcze czy ten Pan jest na tyle kompetenty, żeby wydawać takie oświadczenia nie popierając ich żadnymi danymi, ekspertyzami. Według ekspertyz (tych które ostatnio mi podałeś Rather) tylko część pasa która się łuszczy jest do naprawy, reszta spełnia wymogi.
Marian
Maxi Użytkownik
Maxi Użytkownik
 
Posty: 454
Rejestracja: 10 Lis 2010, 11:50

Re: Inspektor budowlany zamyka lotnisko

Postprzez rather » 06 Lut 2013, 19:21

Nie pamiętam dokładnie, ale chyba było tam zastrzeżenie, że jeśli warstwy dolne nie trzymają parametrów to też mają być wymienione. Nie chce mi się szukać, ale gdzieś to widziałem - poza tym to logiczne. Jeśli warstwy poniżej zewnętrznej zaczną się kruszyć, to siłą rzeczy obniży to wytrzymałość całej konstrukcji.
A ponadto uważam, że Straż Miejska powinna zostać zlikwidowana!
dietetyk Legionowo
Awatar użytkownika
rather
Administrator
Administrator
 
Posty: 5959
Rejestracja: 01 Paź 2010, 12:10
Miejscowość: Osiedle Młodych
Płeć: mężczyzna

Re: Inspektor budowlany zamyka lotnisko

Postprzez wtm » 10 Mar 2013, 17:09

Jutro ponoć rusza naprawa pasa na lotnisku.
http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/wa ... omosc.html

Temperatury poniżej zera a oni mają coś robić. Wcześniej mówili, że czekają na dodatnie temperatury.
Ręce opadają.
wtm
Super Użytkownik
Super Użytkownik
 
Posty: 325
Rejestracja: 14 Lis 2010, 10:27

Re: Inspektor budowlany zamyka lotnisko

Postprzez rather » 10 Mar 2013, 17:24

Ja się już pogubiłem w tych oświadczeniach wydawanych przez zarząd i właściwie to nie wiem czy Onet w swojej wiadomości opiera się na oświadczeniu z dzisiejszego dnia, czy z ub. tygodnia, czy może sprzed miesiąca?
A ponadto uważam, że Straż Miejska powinna zostać zlikwidowana!
dietetyk Legionowo
Awatar użytkownika
rather
Administrator
Administrator
 
Posty: 5959
Rejestracja: 01 Paź 2010, 12:10
Miejscowość: Osiedle Młodych
Płeć: mężczyzna

Re: Inspektor budowlany zamyka lotnisko

Postprzez Betonowa WieÅ› » 10 Mar 2013, 21:05

Tego pasa nie da sie naprawic....frezowac to mozna Siódemke za Czosnowem....
Z reguły remont jest droższy niz budowa od zera. Niestety.
Lenistwo idzie tak wolno, że nedza je dogania. (Facet ze 100$ :)))))
Betonowa WieÅ›
Aktywny Użytkownik
Aktywny Użytkownik
 
Posty: 71
Rejestracja: 07 Sie 2011, 20:58

Re: Inspektor budowlany zamyka lotnisko

Postprzez Zirhan » 14 Mar 2013, 16:56

Wszyscy wiedzieli, że pas startowy w Modlinie to fuszerka. Ale lotnisko otworzyli

- W chwili wydawania pozwolenia na użytkowanie były wątpliwości co do stanu technicznego lotniska - przyznaje Jaromir Grabowski, inspektor nadzoru budowlanego, który dopuścił Modlin do użytkowania. - Ale bazowaliśmy na wiarygodnych ekspertyzach. Tomasz Hypki, ekspert w dziedzinie lotnictwa: - Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych wykonał ekspertyzę, z której wynikało, że port w Modlinie nie nadaje się do otwarcia. Ale nikt się tym nie przejął.
Port lotniczy w podwarszawskim Modlinie, budowany według zasady "szybko i tanio", zaczął się sypać już kilka miesięcy po oficjalnym otwarciu. 22 grudnia lotnisko zostało zamknięte dla samolotów pasażerskich, bo na betonowych 500-metrowych końcówkach jedynego pasa pojawiły się dziury w nawierzchni. Tego typu ubytki mogą poważnie zagrażać bezpieczeństwu startów i lądowań. Dlatego obecnie dostępna jest tylko półtorakilometrowa asfaltowa część pasa. Mogą na niej lądować jedynie niewielkie samoloty, w Modlinie ostatnio rzadko widywane. Samoloty linii korzystających do tej pory z tego lotniska zostały przekierowane na inne porty lotnicze, głównie na Lotnisko Chopina.

Ekspert: W kwietniu było jasne, że pas nie nadaje się do użytku

- Według mojej wiedzy Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych przeprowadził na początku roku analizę jakości wykonania pasa w Modlinie. W kwietniu przedstawił sprawozdanie, z którego wynikało, że pas nie nadaje się do użytku - powiedział portalowi Gazeta.pl Tomasz Hypki, prezes Agencji Lotniczej Altair, sekretarz Krajowej Rady Lotnictwa. - Użyto bowiem niewłaściwego kruszywa, a odłamki betonu będą niszczyć silniki lądujących w Modlinie samolotów - dodaje ekspert.

Jego zdaniem mroźna i zmienna pogoda nie jest przyczyną uszkodzenia pasa. - Jedynie przyśpieszyła proces destrukcji - twierdzi.

- Wykonawca i władze lotniska miały tę ekspertyzę. Jednak lotnisko uruchomiono, więc raczej się nią nie przejęli - twierdzi Hypki. - Popełniono błędy, które teraz powodują ogromne straty.

Inspektor nadzoru: Przecież zobowiązaliśmy inwestora do bieżących napraw

Kto zatem pozwolił na otwarcie lotniska, skoro pas był w tak fatalnym stanie? Decyzję administracyjną pozwalającą lotnisku na normalne działanie wydaje Urząd Lotnictwa Cywilnego.

Katarzyna Krasnodębska z ULC przyznaje, że urząd znał niekorzystną dla Modlina opinię Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych, ale nie wziął jej pod uwagę, bo - jak mówi - ITWL jest placówką naukowo-badawczą, a nie organem administracji czy urzędem, którego decyzje są wiążące dla ULC. Kluczowa dla urzędu była opinia wojewódzkiego inspektora nadzoru budowlanego. Merytorycznie to on decyduje o tym, czy dopuścić lotnisko do użytkowania.

- W momencie wydawania pozwolenia na użytkowanie mieliśmy wątpliwości co do stanu technicznego, ale bazowaliśmy na wiarygodnych ekspertyzach - twierdzi Jaromir Grabowski, mazowiecki inspektor nadzoru budowlanego. - Na ich podstawie udzieliliśmy pozwolenia na użytkowanie, jednocześnie zobowiązując inwestora do monitorowania stanu technicznego i do wykonywania bieżących napraw.

Ekspertyza o stanie nawierzchni jest objęta... tajemnicą handlową

Co właściwie jest w tej ekspertyzie, która zdaniem Tomasza Hypkiego była miażdżąca i dyskwalifikująca dla portu w Modlinie, a w opinii wojewódzkiego inspektora nadzoru budowlanego dawała możliwość dopuszczenia lotniska do użytkowania?

Zadzwoniliśmy do Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych, który ją wykonał. Rzecznik ITWL Michał Wąsiewicz potwierdził jedynie, że ekspertyza została wykonana, ale odmówił informacji o tym, jak zły był stan lotniska, co konkretnie musiało zostać naprawione i jakie były zalecenia. - Instytut na podstawie umowy z Mazowieckimi Portami Lotniczymi w Modlinie wykonał badania diagnostyczne i zaopiniował stan nawierzchni - powiedział lakonicznie Wąsiewicz. - Zostało opracowane sprawozdanie, którego szczegóły są objęte tajemnicą handlową.

Reporter TOK FM dotarł jednak do tej ekspertyzy. W zaleceniach dla zarządcy lotniska jest m.in. konieczność ciągłego monitorowania stanu technicznego pasa startowego (po każdym starcie i lądowaniu), zatrudnienia specjalnej ekipy remontowej, wykonywania bieżących napraw, opracowania instrukcji użytkowania i napraw pasa startowego.

Rzeczniczka portu w Modlinie: Odcinki pasa były pokryte czymś specjalnym

Próbowaliśmy się zatem dowiedzieć na lotnisku w Modlinie, co władze portu zrobiły w związku z zaleceniami z ekspertyzy dotyczącymi złego stanu nawierzchni pasa. - W kwietniu była informacja o mikroodpryskach. Wtedy ruszył program naprawczy - twierdzi Magdalena Bojarska, specjalistka ds. komunikacji Portu Lotniczego Warszawa/Modlin. - Odcinki pasa, na których wystąpiły mikroodpryski, były pokrywane czymś specjalnym. Potem cała droga startowa była kontrolowana. Były ekspertyzy, które wskazywały, że wszystkie warunki są spełnione. Potem były już normalne certyfikaty i pozwolenia na użytkowanie.

- Czyli po kontroli w kwietniu nie było już problemów z nawierzchnią? - pytamy.

- Nie było. Po wykonaniu prac wykonano ekspertyzy, które oceniały ich stan, czy to jest dobrze naprawione czy nie. Były pozytywne i na tej podstawie wydano certyfikat dla lotniska i pozwolenie na użytkowanie tej drogi startowej - twierdzi Bojarska.

Skąd się wzięły dziury w pasie? Albo beton niewłaściwy, albo źle położony

Jak to się zatem stało, że grudniowa kontrola wykazała tak duże dziury w pasie startowym, że dalsze użytkowanie lotniska groziło bezpieczeństwu startów i lądowań?

- Możliwości są dwie: albo ekspertyzy były nieco zbyt optymistyczne, albo zalecenia z nich wynikające nie zostały wykonane w sposób dostatecznie dobry - mówi Jaromir Grabowski. - Wiemy np., że w wielu miejscach, tam, gdzie wykonano naprawę, te załatane miejsca są znowu dziurawe. Z dużym prawdopodobieństwem można powiedzieć, że użyto niewłaściwego betonu albo go niefachowo ułożono. Błąd leży albo po stronie wykonawcy, albo dostawcy betonu.

Grabowski dodaje też: - Ze zjawiskiem, z którym mamy teraz do czynienia, czyli łuszczeniem się tej płyty, mieliśmy do czynienia wcześniej. Tylko teraz ma skalę nieporównywalną z momentem, gdy było wydawane pozwolenie na użytkowanie.

Modlin, ofiara przygotowań do Euro 2012

- Lotnisko w Modlinie to ofiara przygotowań do Euro 2012. Był wyznaczony termin, trzeba było się zmieścić w określonych widełkach czasowych. Port powstał więc w pośpiechu, czego efektem są zaniedbania, m.in. w budowie drogi startowej - twierdzi Jakub Górski, bloger lotniczy z AeroTravel.info. - Nikt chyba nie myślał o tym, co będzie za kilka miesięcy. Była marzycielska wizja drugiego lotniska dla Warszawy, zabrakło natomiast trzeźwego podejścia do sprawy, że jeśli coś zrobi się źle, niedbale, to prędzej czy później błędy wyjdą na wierzch i będzie duży kłopot - dodaje.

Podobnego zdania jest Tomasz Hypki. - Czy śpieszyli się na Euro? To nie ulega wątpliwości. Ale można się śpieszyć i coś zrobić dobrze, używając odpowiednich materiałów i przestrzegając reżimów technologicznych. W wypadku Modlina popełniono błędy, które teraz powodują ogromne straty - twierdzi.

"Skupiamy siÄ™ na uruchomieniu drogi startowej"

Port lotniczy przesłał nam też komunikat, w którym informuje, że generalny wykonawca, firma ERBUD SA, zobowiązał się do przywrócenia funkcjonalności drogi startowej na początku roku 2013. Następnie uruchomione zostaną procedury odbioru przez Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego oraz Urząd Lotnictwa Cywilnego. - Obecnie skupiamy się na uruchomieniu drogi startowej w stopniu pozwalającym na przyjmowanie samolotów kodu C, z których korzystają przewoźnicy operujący z naszego lotniska, tj. Wizz Air i Ryanair. Jeśli dalsze ekspertyzy potwierdzą, że konieczna jest naprawa na większą skalę, to również jesteśmy przygotowani na kompleksową wymianę nawierzchni progów drogi startowej - mówi Marcin Danił, zastępca prezesa lotniska. Dodaje także, że "od początku prowadzony był stały monitoring drogi startowej. Ponadto, wskutek negocjacji prowadzonych z ERBUD SA, zawarto porozumienie, w którym ustanowiono gwarancje bankowe zabezpieczające Spółkę na wypadek takich sytuacji jak ujawnienie się wad drogi startowej.
"Nie każdy ksiądz to pedofil - zdarzają się wyjątki"! - abp. Głódź po pijaku.
http://www.antykler.frix.pl
Awatar użytkownika
Zirhan
Super Użytkownik
Super Użytkownik
 
Posty: 320
Rejestracja: 23 Gru 2010, 18:48
Miejscowość: Nowy Dwór Maz.

Poprzednia

Wróć do Lotnisko Warszawa-Modlin

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości

cron