przez rather » 15 Lut 2013, 09:00
przez wtm » 15 Lut 2013, 14:12
przez rather » 15 Lut 2013, 15:02
przez rather » 15 Lut 2013, 17:38
przez wtm » 16 Lut 2013, 14:46
przez Heimat » 16 Lut 2013, 19:08
przez admin » 16 Lut 2013, 21:18
Nie w czerwcu tylko w grudniu, a może nawet w styczniu przyszłego roku może być otwarty port lotniczy w Modlinie. Tak powiedział w czwartek, w jednej ze stacji telewizyjnych, Dariusz Grzeszczak, członek zarządu Erbudu, który jest generalnym wykonawcą modlińskiego pasa startowego. Uszkodzony pas i milionowe odszkodowania mogą pogrążyć port w Modlinie.
Tymczasem na paraliżu podwarszawskiego lotniska chce skorzystać port w Radomiu, który przygotowuje się na przejęcie połączeń rejsowych.
przez wtm » 16 Lut 2013, 22:13
przez admin » 21 Lut 2013, 18:24
A jednak można! Erbud, wykonawca pasa startowego lotniska w Modlinie, deklaruje, że naprawi go w 67 dni. Wcześniej firma zapewniała, że nie da się tego zrobić szybciej, niż 140 dni.
O skróceniu o blisko połowę czasu, jaki potrzebuje Erbud na naprawę pasa startowego w Modlinie, poinformowały w czwartek władze portu. - Dokumenty przesłane wczoraj po południu do Lotniska Warszawa/Modlin przez Erbud zawierają harmonogram prac naprawczych progów drogi startowej w technologii betonowej, czyli takiej jakiej oczekiwał port lotniczy. Przedstawiony harmonogram przy technologii betonowej przewiduje 67 dni na wykonanie robót, co spełnia oczekiwania portu – informuje Edyta Mikołajczyk, doradca zarządu lotniska w Modlinie.
Warto dodać, że w najnowszym piśmie wykonawca do naprawy pasa wciąż rekomenduje technologię asfaltobetonową. Jednak władze lotniska zapewniają, że nie biorą już w ogóle jej pod uwagę. – Ta nowa propozycja to jeszcze nie jest porozumienie, ale duży krok naprzód. Teraz dokumenty są szczegółowo analizowane przez naszych specjalistów. Będziemy domagać się wyjaśnień kilku niejednoznacznych punktów – podkreśla Edyta Mikołajczyk.
Skąd taka nagła zmiana w harmonogramie naprawy pasa proponowanym przez firmę Erbud? - Modernizacja pasa przy pomocy technologii asfaltowej miałaby szanse zakończyć się w czerwcu, przy założeniu, że zaczęlibyśmy prace w marcu, przy sprzyjających warunkach atmosferycznych. Modernizacja technologią betonu cementowego jest dużo bardziej czasochłonna i nawet przy pełnym zaangażowaniu wszystkich stron nie da się tego zrobić szybciej, niż w okresie 140 dni – tak jeszcze 15 lutego powiedział Onetowi Dariusz Grzeszczak, prezes Erbudu.
Wpływ na zmianę proponowanego harmonogramu mogła mieć ostra reakcja lotniska na te 140 dni. Władze portu chcą bowiem, by pas był gotowy już w czerwcu. W związku z tym zapowiedziały, że jeżeli Erbud nie naprawi go szybciej, poszuka innego wykonawcy.
Znowu kretyni wymuszają na wykonawcy super ekstra krótki termin. I znowu będą wracali do tematu prędzej czy później. O tym już nie pomyślą. Mało kto w tym kraju rozumie, że lepiej zrobić coś drożej i troszkę później ale na pewno dobrze i mieć święty spokój. Liczą się wyniki i zadowolony prezes. Zupełnie jak w PRL. Wtedy malowali krawężniki na biało, bo jest 1. maja i pierwszy sekretarz musi być zadowolony.
przez rather » 21 Lut 2013, 18:45
przez Mavgan » 21 Lut 2013, 21:37
przez rather » 22 Lut 2013, 12:56
przez ena » 23 Lut 2013, 21:04
przez azghar » 24 Lut 2013, 16:44
ena napisał(a):„no i najważniejsze pytanie: jak wpłynie uruchomienie lotniska w Radomiu na funkcjonowanie lotniska Modlin? Jaki procent z 2 (słownie "dwóch") obecnych klientów portu Warszawa - Modlin zdecyduje się na przeniesienie operacji do Radomia?”
: