Na przełomie marca/kwietnia czytałem w prasie, że inwestycja rozbudowy terminala o peron kolejowy oraz bocznice i wykonanie odcinka torowiska od stacji Modlin do terminala Wojewoda przekazał PKP i to zarząd spółki PKP PLK ma zarządzać tą rozbudową, więc fruktów wojewoda może mieć już z tego tytułu mało.
rather napisał(a):Jak się okazuje - poza brakiem klimatyzacji, terminal ma więcej felerów - ś.p. Kuryłowicz chyba miał średnie pojęcie o wymogach dotyczących funkcjonalności tego typu obiektów.
Orientując się trochę w relacjach inwestor - architekt, a zwłaszcza gdy inwestorem jest organ publiczny, inwestor miał zapewne wielkie wymagania, a chciał to zrobić oczywiście za przysłowiową złotówkę. Dodatkowo prawdopodobnie miał za doradców najlepszych specjalistów na świecie czyli "Panią Bożenkę z działu inwestycji która skończyła zarządzanie i marketing i najlepiej zna się na Architekturze i problemach infrastruktury technicznej".
Z autopsji wiem, że współpraca z inwestorem publicznym to naprawdę bardzo ciężki orzech do zgryzienia. Często się zdarza, że po prostu Architektowi się nie ufa, a osoby od inwestora negują wszystko co zaprezentuje projektant. Ba powiem nawet więcej, zdarza się często, że w konkursie na projekt np. terminala wygrywa projekt który na etapie realizacji przez inwestora jest zmieniany o 180 stopni. Dlatego też bym tak pochopnie takich osądów nie wydawał.