Strona 1 z 1

Nowodworskie lotnisko obsłużyło ponad 1,6 mln pasażerów

PostWysłany: 06 Maj 2014, 21:22
przez Heimat

Re: Nowodworskie lotnisko obsłużyło ponad 1,6 mln pasażerów

PostWysłany: 07 Maj 2014, 01:40
przez rather
Co ma z tego miasto? Bo wciąż mam wrażenie, że 99,99% z tych ludzi nawet przez sekundę nie zatrzymuje się w Nowym Dworze. Niczego nie kupują, nie korzystają z lokalnych usług, po prostu wysiadają z samolotu i natychmiast opuszczają nasze piękne miasto...

Re: Nowodworskie lotnisko obsłużyło ponad 1,6 mln pasażerów

PostWysłany: 07 Maj 2014, 04:31
przez Heimat
Nawet trudno się temu dziwić, skoro NDM niewiele ma tym ludziom do zaoferowania (delikatnie rzecz ujmując).
Nie zapominajmy także o tym, iż z usług tanich linii lotniczych raczej nie korzystają krezusi :)

Re: Nowodworskie lotnisko obsłużyło ponad 1,6 mln pasażerów

PostWysłany: 07 Maj 2014, 08:28
przez azghar
rather napisał(a):Co ma z tego miasto? Bo wciąż mam wrażenie, że 99,99% z tych ludzi nawet przez sekundę nie zatrzymuje się w Nowym Dworze. Niczego nie kupują, nie korzystają z lokalnych usług, po prostu wysiadają z samolotu i natychmiast opuszczają nasze piękne miasto...


A czy na innych lotniskach jest inaczej?
Weźmy Londyn...
Czy miliony pasażerów lądujących na Luton czy Stansted "idą w miasto" czy zależy im aby jak najwygodniej dostać się do Londynu?
Nie miejmy złudzeń - to nie pasażerowie tworzą "otoczenie gospodarcze" wokół lotniska.
Bardziej obiecujące jest stworzenie strefy ekonomicznej na terenie gmin przylegających do lotniska.
Lokalizacja - z jednej strony blisko lotniska, z drugiej blisko Warszawy może skłonić firmy do otwierania swoich placówek i to dopiero może dać wymierny efekt dla mieszkańców naszego regionu.

Re: Nowodworskie lotnisko obsłużyło ponad 1,6 mln pasażerów

PostWysłany: 07 Maj 2014, 09:36
przez rather
Broń Boże nie twierdzę, że lotnisko jest inwestycją zbędną i nic nie da regionowi. Cały czas kwestionuję jedynie udział finansowy Nowego Dworu Mazowieckiego w tym przedsięwzięciu oraz profity o jakich wspominały władze miasta w kontekście zakupu udziałów w spółce. Na razie wygląda to tak, że miasto (a właściwie jego mieszkańcy) sfinansowali port lotniczy dla centralnej i północno-wschodniej Polski. Nawet jeśli w okolicy samego lotniska pojawią się jakieś inwestycje związane z powstaniem planowanego portu cargo (w trudnej do określenia przyszłości), to prawdopodobnie powstaną na terenie gmin sąsiadujących z NDM - w Pomiechówku, w Czosnowie lub w Zakroczymiu, gdzie są duże tereny inwestycyjne.

A zatem jaki ma sens utrzymywanie udziałów w porcie lotniczym? Może lepiej sprzedać je pozostałym udziałowcom lub prywatnemu inwestorowi, a pieniądze spożytkować na zaspokojenie rzeczywistych potrzeb mieszkańców?