Strona 1 z 2

PPL szkodzi lotnisku

PostWysłany: 31 Paź 2017, 15:03
przez rather
Jak pisze prasa, PPL prowadzi dziwną kampanię mogącą zaszkodzić lotnisku Modlin http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7, ... NajCzytSST. Podłożem całej sprawy jest konflikt 3 głównych właścicieli, którzy drą ze sobą koty i nie mogą dojść do porozumienia w sprawie przyszłości i rozwoju lotniska. Tak to bywa jak w biznes bawią się urzędnicy i samorządowcy... Okazuje się, że będący u władzy PiS ma większy interes w inwestowaniu w lotnisko w Radomiu niż w dalszym wspieraniu Modlina.

Re: PPL szkodzi lotnisku

PostWysłany: 31 Paź 2017, 15:24
przez BURBUL

Re: PPL szkodzi lotnisku

PostWysłany: 01 Lis 2017, 12:20
przez rather
To oczywiście wygląda na zwykłą przepychankę i próbę przejęcia lotniska przez PPL - taki zamiar był zresztą sygnalizowany już wcześniej. Mnie bardziej niepokoją plany rozwoju Modlina - szczególnie liczba 40 milionów pasażerów jaka pojawia się w pierwszym linkowanym przez Ciebie artykule. Oznaczałoby to ok. 600 operacji dziennie czyli praktycznie co 2 minuty - uciążliwość takiego ruchu byłaby znacznie większa niż obecnie. Ciekawe co mieszkańcy powiedzą na takie ambitne plany rozwoju portu?

Re: PPL szkodzi lotnisku

PostWysłany: 01 Lis 2017, 12:45
przez utd
rather napisał(a):To oczywiście wygląda na zwykłą przepychankę i próbę przejęcia lotniska przez PPL - taki zamiar był zresztą sygnalizowany już wcześniej. Mnie bardziej niepokoją plany rozwoju Modlina - szczególnie liczba 40 milionów pasażerów jaka pojawia się w pierwszym linkowanym przez Ciebie artykule. Oznaczałoby to ok. 600 operacji dziennie czyli praktycznie co 2 minuty - uciążliwość takiego ruchu byłaby znacznie większa niż obecnie. Ciekawe co mieszkańcy powiedzą na takie ambitne plany rozwoju portu?

To nie sa plany rozwoju lotniska tylko luzne a nawet bardzo luzne rozawazania fachowca ktory , mowi ze, Modlin mozna rozbudowac do 40milionow PAX rocznie. A z realnych planow to na razie wladze naszego portu mecza sie z remontem drog kolowania i proba zebrania funduszy do rozbudowy terminala do przepustowosci 5 milionow pax rocznie.

Re: PPL szkodzi lotnisku

PostWysłany: 02 Lis 2017, 10:03
przez rather
Zakładam, że chęć rozbudowy terminala i budowania drugiego pasa startowego to trochę więcej niż "luźne rozważania". Oczywiście do planów realizacyjnych im jeszcze bardzo daleko, ale zakładam, że taki pomysł gdzieś jednak funkcjonuje. Oczywiście program budowy CPL mocno te plany ogranicza, ale nie są one zupełnie nierealne.

Tak czy inaczej - nie zakładam, że lotnisko rozwinie się w ten sposób pod zarządem samorządu mazowieckiego, AMW i PPL (o NDM nie wspominam, bo się zupełnie nie liczy). PPL są najbardziej zainteresowane rozwojem lotniska, ale na pewno nic nie zrobią dopóki nie będą miały decydującego głosu w spółce. A tego raczej nie uda się załatwić bez poparcia politycznego, bo raczej się nie zanosi żeby AMW i Struzikowy samorząd chciały robić prezent PPL i oddawać gratisowo swoje udziały...

Re: PPL szkodzi lotnisku

PostWysłany: 02 Lis 2017, 12:06
przez BURBUL
Akurat z AMW to pisowcy nie będą mieli większego problemu, nie takie prawa łamią, ale po przyszłorocznych wyborach samorządowych, różnie może być. Politycy to najgorsze kurest.o !!!

Re: PPL szkodzi lotnisku

PostWysłany: 02 Lis 2017, 14:34
przez utd
Pan Furgalski nie jest zwiazany z Modlinem i nie tworzy planow jego rozwoju. Jest to fachowiec od transportu kolejowego ale takze lotniczego. Jest wybitnym publicysta ktory, jak kazdy dziennikarz podkreslam dziennikarz moze pokusic sie o baaardzo luzne wywody. Po jego wypowiedzi mozna wywnioskowac ze, kazde lotnisko mozna rozbudowac do 40 milionow pax rocznie. Zdadzam sie z tym bo to nie jest kwestia potrzeb tylko zasobnosci portfela. Lotnisko Ciudad Real w Hiszpanii wybudowano dla 10milionow pax rocznie a gotowe bylo przyjac samoloty a380 ktore sa obecnie najwiekszymi pasazerskimi samolotami. Niestety to lotnisko juz zbankrutowalo bo kilka linii ktore tam lataly ( Ryanair byl jedna z nich) przestaly wykonywac operacje lotnicze na to lotnisko. A ze spraw wazniejszych to trzeba rozbudowac terminal to jest obecnie byc moze sprawa bycia lub nie lotniska a takze trzeba juz remontować drogi kolowania oraz zapewne pas.

Re: PPL szkodzi lotnisku

PostWysłany: 02 Lis 2017, 15:48
przez rather
Rzeczywiście te 40mln to liczba wzięta z sufitu. W swojej analizie ULC prognozuje dla Modlina ok. 4mln pasażerów w 2032 http://www.ulc.gov.pl/pl/publikacje/wia ... ch-lotnisk. Zakładam, że to też liczba wzięta raczej z prostego wyliczenia - wzrost ruchu w PL podzielony na udziały poszczególnych lotnisk. Moim zdaniem Modlin będzie się raczej rozwijał w części cargo (jeśli kiedykolwiek powstanie) niż w pasażerskiej - ze względu na położenie i komunikację raczej pozostanie low costem.

Re: PPL szkodzi lotnisku

PostWysłany: 02 Lis 2017, 17:44
przez BURBUL
Rater! Wkradła Ci się zasadnicza nieścisłość. Prognoza dla Modlina to rzeczywiście 4 mln pasażerów, ale dotyczy to roku 2022 a nie jak podałeś 2032 ;)

Re: PPL szkodzi lotnisku

PostWysłany: 02 Lis 2017, 23:36
przez rather
Masz oczywiście rację - 4 miliony mają być w 2022. Coś pokręciłem z datami z tej prezentacji. Nawet jeśli ruch wzrośnie do 2032 dwukrotnie (jak wynika z jednej z prognoz) to w Modlinie będzie maksymalnie 8 milionów pasażerów. No chyba, że zmieni się coś w strukturze przewozów i np. low costy zaczną wozić 90% ruchu i wszyscy będą latali z dziur takich jak nasza :D

Re: PPL szkodzi lotnisku

PostWysłany: 03 Lis 2017, 08:07
przez k.nowak32
Myślę, że ruch pasażerski i nowi przewoźnicy będą jak w końcu zmodernizują linię kolejową na lotnisko. To sprawi, że dojazd na MPL Modlin będzie porównywalny niż na Chopina. Wsiadasz w Centrum i w ciągu około 40-45 minut jesteś na terminalu. Z prawobrzeżnej części Warszawy ok. 30-35 minut -
to nawet szybciej - niż na Chopina. Połączenia min. co 30 minut, a rozważane jest nawet zwiększenie do 15 minut o ile przepustowość linii na to pozwoli.
Wtedy mogą nawet się zainteresować linie tradycyjne.

Obecne uciążliwe przesiadki, przestoje autobusów pod przejazdem po 15 minut bardzo negatywnie wpływa na ocenę połączenia do MPL Modlin.

Re: PPL szkodzi lotnisku

PostWysłany: 03 Lis 2017, 08:22
przez BURBUL
k.nowak32 ! 100 % racji . Dodam jeszcze rozbudowę terminala + co nieuniknione budowę drugiej drogi startowej, to tak jak mówisz przyjdą i inni przewoźnicy. Te inwestycje nie są problemem, tylko potrzebna jest dobra wola polityczna. Przy tej opcji trudno na to liczyć. Jak ja słyszę, że potrzeba budowy nowego Okęcia ( a pod ręką jest Modlin ), to nie powiem gdzie mnie " drze " ! :shock: Bogaty kraj !

Re: PPL szkodzi lotnisku

PostWysłany: 03 Lis 2017, 10:30
przez mmokrzycki
k.nowak32 napisał(a):Obecne uciążliwe przesiadki, przestoje autobusów pod przejazdem po 15 minut bardzo negatywnie wpływa na ocenę połączenia do MPL Modlin.

Problemem jest również silna pozycja Ryanaira w Modlinie, który płaci za obsługę pasażera kilka razy mniej niż płaciłaby nowa linia. Powoduje to, że Ryanair może bardzo łatwo zaoferować ten sam kierunek sporo taniej i wyeliminować konkurencję.

Re: PPL szkodzi lotnisku

PostWysłany: 03 Lis 2017, 10:54
przez rather
Na kiepską ocenę lotów z Modlina wpływa przede wszystkim fatalna obsługa pasażerów - wystarczy zajrzeć na profil lotniska na Facebooku. Jakość połączeń raczej niewiele tu zmieni. Co do pozycji Ryanaira to lotnisko musi sobie odpowiedzieć na pytanie czy chce robić dobrze tej linii lotniczej czy być normalnie funkcjonującym przedsiębiorstwem. Od 5 lat nie do końca potrafią się w tej kwestii zdecydować.

Re: PPL szkodzi lotnisku

PostWysłany: 03 Lis 2017, 11:32
przez BURBUL
Rather ! Masz rację, ale nikt inny tu nie przyjdzie jak nie będzie dobrego połączenia ( na pewno nie zachęca do korzystania z lotniska ostatnie spotkanie autobusu lotniskowego z pendolino ) i rozbudowy terminala ( poprawa obsługi ). Na razie to lotnisko jest " zakładnikiem " Ryanaira i tylko szkoda, że te polityczne pachołki dbają tylko o własne interesy. Ciekawe gdzie zaczęli wykupywać już ziemię pod Okęcie II ?