gadas napisał(a):Pierwotnie 100 proc. udziałów w firmie należało do Portów Lotniczych. Obecnie wspólnikami w spółce Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa- Modlin są: Agencja Mienia Wojskowego (40,01 proc.), Przedsiębiorstwo Porty Lotnicze (26,17 proc.), Województwo Mazowieckie (30,6 proc.), Miasto Nowy Dwór Mazowiecki (3,22 proc.).
Trochę to mało dla miasta, natomiast jest kilka istotnych kwestii o których nic nie wiem.
Do którego Urzędu Skarbowego będzie odprowadzany podatek dochodowy? Jeżeli do naszego to ok' ale czy jesteście pewni, że nie do Warszawy?
Poza tym posiadając udziały będziemy mieli zyski, jeżeli jednak będą straty to je proporcjonalnie też będziemy musieli pokrywać!
Pod koniec lat 90-tych doszło do swoistego kuriozum. Okęcie wypracowało mniejszy zysk niż bar McDonalds'a znajdujący się opodal! Z tym też trzeba się liczyć.
Kolejna sprawa to transport ładunków. Nie od dziś wiadomo, że tego typu usługi generuje większość zysków portów lotniczych.
Gdzie są magazyny, drogi dojazdu i wyjazdy, w ogóle cała ta infrastruktura?
Dlaczego my skupiamy się głównie na przewozie osób i to tym mniej lukratywnym, bo najtańszych linii lotniczych?
Cała śmietanka pozostanie i tak na Okęciu!
Nie ma więc co porównywać zyskowności MPL Chopin z zyskownością MPL Modlin. Przypuszczalnie pozostanie ona na maksymalnie niskim poziomie.
Jeżeli zaś chodzi o zatrudnienie, to miejsca pracy będą głównie dla osób z Warszawy. Brak aktualnie odpowiednio przygotowanych osób na naszym terenie. Pozostają nam jedynie zajęcia typowo fizyczne, dla osób bez wykształcenia. Jednym słowem przynieś, podaj, pozamiataj...
I to tyle.
Nie chcę się rozpisywać i drążyć tego tematu bo tu nie miejsce na to.
Ps. Transport towarów odbywa się głównie nocą. Czy mieszkańcy wyraziliby na to zgodę?
Pod tym względem Mszczonów ma o niebo lepszą lokalizcję i nadal jest dla Modlina zgrożeniem.
Wystarczy tylko, że popadniemy w stagnację i lotnisko oraz infrastruktura nie będą rozwijane!