Organizacja pracy Urzędu Miasta

Forum poświęcone wyborom w Nowym Dworze Maz. Tutaj możesz ocenić swojego radnego. Pamiętaj - dla każdego radnego oddzielny wątek.

Organizacja pracy Urzędu Miasta

Postprzez Japko » 11 Paź 2014, 15:07

Drodzy Kandydaci,

Moje kolejne pytanie dotyczy organizacji pracy Urzędu Miasta: jakie macie plany na zmiany w tym zakresie?

Nie chodzi mi oczywiście o zmiany godzin otwarcia.

Chodzi mi o ewentualne:
* zmiany w sposobie informowania mieszkańców o ważnych sprawach
* zmiany w ocenie efektywności pracy poszczególnych pracowników (urzędników)
* zmiany w systemie premiowania pracowników (premie od wydajności, realizacji celów rocznych)
itp.

Dziękuję z góry za odpowiedź
Awatar użytkownika
Japko
Moderator globalny
Moderator globalny
 
Posty: 366
Rejestracja: 16 Cze 2012, 13:24
Płeć: mężczyzna

Re: Organizacja pracy Urzędu Miasta

Postprzez Angelika SosiÅ„ska » 11 Paź 2014, 22:48

Zmiany organizacyjne pracy urzędu to ustawowe kompetencje burmistrza (i tylko jego). Pisałam o tym tu viewtopic.php?f=2&t=1974
Angelika Sosińska
Aktywny Użytkownik
Aktywny Użytkownik
 
Posty: 95
Rejestracja: 14 Wrz 2014, 20:13
Płeć: kobieta

Re: Organizacja pracy Urzędu Miasta

Postprzez Japko » 13 Paź 2014, 19:38

Czyli czekamy na odpowiedź od jednego z kandydatów na Burmistrza.
Awatar użytkownika
Japko
Moderator globalny
Moderator globalny
 
Posty: 366
Rejestracja: 16 Cze 2012, 13:24
Płeć: mężczyzna

Re: Organizacja pracy Urzędu Miasta

Postprzez MichaÅ‚ Jakubowski » 25 Paź 2014, 22:44

Dodam swoje 0,03 PLN. Organizacja pracy urzędu to faktycznie kompetencja burmistrza, ale wydaje mi się, że to co jest ważne (i w tym zakresie będę lobbował i działał na rzecz wprowadzenie) to wprowadzenie e-urzędu z prawdziwego zdarzenia - takiego, w którym WSZYSTKO co tylko możliwe można załatwić przez internet, a do urzędu udać się już tylko po gotowy papierek. Miasto też powinno GWARANTOWAĆ terminy załatwiania tych wszystkich spraw i z tego rozliczać urzędników i ich premiować. Tak aby urząd był dla ludzi, a nie ludzie dla urzędu (a jak jest teraz? najlepszym obrazkiem jest parking przed urzędem, który zarezerwowany jest... nie, nie dla mieszkańców, bo kogo oni obchodzą? On jest zarezerwowany dla pracowników urzędu. A mieszkańcy? Przecież mogą zostawić sobie samochód na placu Solnym i się przejść - przynajmniej będą zdrowsi).

Pozdrawiam,
Michał Jakubowski

PS. To już jako anegdotka - 10. października złożyłem w urzędzie wniosek o Nowodworską Kartę Familijną. Formularz pobrałem sobie z internetu (+), szkoda, że nie mogłem go wypełnić elektronicznie i wtedy wydrukować (-) a najlepiej złożyć elektronicznie (-). Czy na prawdę miasto nie wierzy mi, że mam trójkę dzieci i muszę to robić osobiście z dowodem osobistym mojej żony, świadectwem urodzenia dwójki najmłodszych dzieciaków i legitymacją szkolną tego starszego? Czy karty nie można mi wysłać pocztą?... ale największym kuriozum jest to, że mamy 25 października, a urzędnicy nie poradzili sobie jeszcze z wydaniem tejże karty. Jak zatem mają zajmować się na prawdę poważnymi sprawami jak to ich przerosło?

Niestety - moje wszystkie kontakty z urzędem kończą się zniesmaczeniem i poczuciem bycia gorszym, bycia petentem, który nie może o nic zapytać, "bo przecież jest napisane", "powinien Pan wiedzieć". Nie tak wyobrażam sobie pracę ludzi, którzy żyją z moich podatków i powinni służyć mi pomocą. Z mojego doświadczenia wynika jednak, że jest to kwestia organizacji pracy i kultury osób zarządzających, która dziedziczona jest w dół... ale spokojnie - razem możemy to zmienić!
Michał Jakubowski
Super Użytkownik
Super Użytkownik
 
Posty: 319
Rejestracja: 26 Wrz 2014, 07:49
Płeć: mężczyzna

Re: Organizacja pracy Urzędu Miasta

Postprzez Japko » 26 Paź 2014, 11:15

Panie Michale, proszę podać dwa przykładowe cele dla urzędnika. Interesuje mnie nazwa celu i sposób jego pomiaru. Ponadto jak miałoby wyglądać definiowanie takich celów, jak często byłyby wyznaczane i co gdy ktoś nie realizowałby ich skutecznie? Dziękuję.
Awatar użytkownika
Japko
Moderator globalny
Moderator globalny
 
Posty: 366
Rejestracja: 16 Cze 2012, 13:24
Płeć: mężczyzna

Re: Organizacja pracy Urzędu Miasta

Postprzez MichaÅ‚ Jakubowski » 26 Paź 2014, 11:46

Proszę bardzo (choć podaję trzy a nie dwa cele, bo trzeba je rozpatrywać łącznie):
- cel pierwszy (obiektywny, łatwo mierzalny) - czas załatwienia sprawy oraz ilość kontaktów z mieszkańcem, który doprowadza do załatwienia sprawy,
- cel drugi (który jednocześnie będzie kontrolować nadużycia przy celu pierwszym) - skuteczność załatwienia sprawy,
- cel trzeci (również związany z kontrolą pierwszego) - średnia ocena jakości pracy urzędnika (ankietowa - może być zrealizowana w prostej formie elektronicznej oceny - buźka uśmiechnięta, buźka zmartwiona - jak na pewnej sieci stacji benzynowych).

Są to procesy stosunkowo proste do wdrożenia, które można zautomatyzować.

Cele te powinny być weryfikowane miesięcznie i kwartalnie i od tego uzależnione byłyby ew. premie dla tych pracowników. Osoby, które odbiegałyby od średniej urzędu/wydziału (która powinna być również mierzona dla wszystkich urzędników i stale poprawiana) powinny być dodatkowo szkolone, aby pomóc im poprawić jakość obsługi. W przypadkach beznadziejnych (które jednak powinny być dokładnie weryfikowane - bo może się zdarzyć, że oceny jakiegoś urzędnika są bardzo niskie z uwagi na charakter spraw, którymi się on zajmuje) pozostaje cały katalog możliwości określonych kodeksem pracy. Warto byłoby zorganizować również jakiś super bonus roczny dla najlepszego urzędnika - tak aby ludzie Ci czuli, że ich wysiłek oprócz tego, że jest pożyteczny, ma dla nich sens i mają w tym swój własny interes.

Należałoby również powołać rzecznika mieszkańca - osoba taka nadzorowałaby procesy, była swoistym łącznikiem między mieszkańcami a urzędnikami - mogłaby w wyjątkowo trudnych sprawach skoordynować działania, odpowiadałaby również za rozliczanie jakości pracy urzędników (zgodnie z powyższymi założeniami). Mam świadomość, że taka dodatkowa osoba to koszt, ale osoba ta mogłaby również mieć wpływ na weryfikację czasu a co za tym idzie racjonalizację zatrudnienia w urzędzie, więc sumarycznie jej koszt mógłby być zerowy lub znikomy, a na pewno warto byłoby go ponieść. Również oszczędności wynikające z e-urzędu można skierować na wynagrodzenie takiej osoby. Dobrą weryfikacją (społeczną) byłoby publikowanie współczynników na stronie internetowej miasta (jakie by one nie były) - w ujęciu zbiorczym oraz w podziale na poszczególne wydziały (bez konkretnych osób - bo nie chodzi o wystawianie kogokolwiek na pręgierz).
Michał Jakubowski
Super Użytkownik
Super Użytkownik
 
Posty: 319
Rejestracja: 26 Wrz 2014, 07:49
Płeć: mężczyzna


Wróć do Wybory samorządowe 2014

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości