Strona 1 z 2

Światła przy BP

PostWysłany: 11 Gru 2012, 22:51
przez WND
Światła a raczej ich umiejscowienie od strony obwodnicy są wg mnie totalną fuszerką , lewa strona z reguły jest zasłaniana przez samochody próbujące zjechać na stację, chociaż to też niekoniecznie bo często nie jestem w stanie dojrzeć świateł znad dachu poprzedzającej mnie osobówki.

Natomiast prawa jest całkiem zasłonięta znakami drogowymi, które to odsłaniają światła dopiero tuż przed skrzyżowaniem.

Powoduje to że nie można dostosować się zawczasu żeby płynnie przejechać przez to skrzyżowanie i jedzie się oczekując na niespodziankę.

Czy tylko ja tak mam czy może inni mają podobne spostrzeżenia. A może się czepiam ?


Ps. pominąłem oczywiście temat super reklamy świetlnej która oczywiście nie ma wpływu na bezpieczeństwo na tym skrzyżowaniu a która to swoją iluminacją potrafi wprowadzić w błąd że jest burza ;)

Re: Światła przy BP

PostWysłany: 11 Gru 2012, 23:18
przez rather
WND napisał(a):(...)A może się czepiam ? (...)

Czepiasz się ;)

Według mnie nie ma problemu z widocznością w tym miejscu - ale może w moim przypadku to kwestia przyzwyczajenia. Powinno się natomiast poprawić oznaczenie lewoskrętu na stację, bo sam często wjeżdżam na ten lewoskręt chcąc skręcić w Malewicza. No i do poprawy jest synchronizacja świateł - na szczęście został wydłużony odstęp pomiędzy zapaleniem czerwonego i zielonego na poprzecznych ulicach (kiedyś powodowało to dużo wypadków), ale chyba ciągle jest problem z długością zielonego od strony miasta.

Re: Światła przy BP

PostWysłany: 12 Gru 2012, 08:00
przez Chelsea
Dle mnie też skrzyżowanie jest OK. Przejeżdżam tam codziennie kilka razy (z każdej ze stron) i uważam, że wszystko jest dobrze rozwiązane. Płynność ruchu zachowana.
Czasami tylko nie zapala się zielone światło dla pieszych, którzy chcą przejść Wojska Polskiego.

Re: Światła przy BP

PostWysłany: 12 Gru 2012, 08:08
przez kama
rather napisał(a):Według mnie nie ma problemu z widocznością w tym miejscu - ale może w moim przypadku to kwestia przyzwyczajenia. Powinno się natomiast poprawić oznaczenie lewoskrętu na stację, bo sam często wjeżdżam na ten lewoskręt chcąc skręcić w Malewicza. No i do poprawy jest synchronizacja świateł - na szczęście został wydłużony odstęp pomiędzy zapaleniem czerwonego i zielonego na poprzecznych ulicach (kiedyś powodowało to dużo wypadków), ale chyba ciągle jest problem z długością zielonego od strony miasta.


:D rzeczywiście manewr dość trudny do wykonania biorąc pod uwagę że ul. Malewicza jest w Modlinie Twierdza :D

Re: Światła przy BP

PostWysłany: 12 Gru 2012, 09:07
przez rather
No to już wiem jaka jest przyczyna problemu - ulica w którą skręcam jest niewłaściwie zlokalizowana :lol: :lol: :lol: . Oczywiście chodziło o Morawicza :oops: - dzięki za zwrócenie uwagi.

Re: Światła przy BP

PostWysłany: 12 Gru 2012, 12:02
przez KGrid
Sygnalizacja dla pieszych jest wzbudzana przez przechodniów. Bez naciśnięcia na czujnik nie zapali się zielone światło dla pieszych. Faza sygnalizacji jest wtedy delikatnie krótsza dla Morawicza - bodajże o około 5 sekund.

Co do tych lewoskrętów, Moim zdaniem nie powinno być oddzielenia między jedynym a drugim lewoskrętem - powinien być on jeden i przechodzić płynnie bez wyłączenia strefy ruchu.

Tak samo powinno być m.in przy lewoskręcie przy Długiej - ostatnio nad tym się poważne zastanawiałem i chyba do MZDW wyślę odpowiednie pismo w tej sprawie. Takie sytuacje spowalniają ruch i zwiększają niebezpieczeństwo "zatrzymania się na tyle" auta.

Re: Światła przy BP

PostWysłany: 05 Mar 2014, 09:47
przez Robert.wnd
Ja również kilka razy dziennie przejeżdżam przez to skrzyżowanie i uważam, że zainstalowanie świateł poprawiło bezpieczeństwo. Niestety nadal zdarzają się tam wypadki co wg. mojej oceny jest spowodowane nadmierną prędkością pojazdów poruszających się głównie ul. Wojska Polskiego. Z uwagi na tak dużą ilość wypadków na tym skrzyżowaniu uważam również, że zainstalowanie, a właściwie przeniesienie fotoradaru w ten rejon znacznie podwyższyło by bezpieczeństwo na tym skrzyżowaniu. Aktualna lokalizacja fotoradaru z punktu widzenia bezpieczeństwa jest beznadziejna. Na prostym odcinku w połowie drogi pomiędzy dwoma skrzyżowaniami zamontowanie fotoradaru służy jedynie celom wyłącznie zarobkowym. Każdy wie, że kierowcy zwalniają jedynie na kilkadziesiąt metrów przed radarem, a później znowu przyspieszają.

Re: Światła przy BP

PostWysłany: 05 Mar 2014, 10:34
przez jacekm
Prędkość jaką osiągają tam zarówno osobówki jak i Tiry należałoby faktyznie kontrolować fotororadarem. Mnie czasem mrozi jak w sobote rano albo wieczorem widze ciężarówke, która robi po prostu czerwone na pełnej prędkości, nawet nie hamując. Chyba im się po prostu nie chce/nie opłaca i wolą zatrąbić albo wykorzystać to, że ich widać z daleka i ludzie się boją.

Re: Światła przy BP

PostWysłany: 05 Mar 2014, 11:17
przez Robert.wnd
Dokładnie tak jest więc dlatego uważam, że fotoradar powinien stanąć na tym właśnie skrzyżowaniu.

Re: Światła przy BP

PostWysłany: 06 Mar 2014, 17:53
przez rather
Niestety fotoradar pozostanie w miejscu, w którym stoi, bo nikt nie widzi potrzeby przestawienia go w inne miejsce. O dziwo - takiej potrzeby nie widzą również mieszkańcy Osiedla Młodych, którzy brali udział w spotkaniu z burmistrzem pod koniec ub. roku. Niestety rozsądna argumentacja w dalszym ciągu nie ma szans na przebicie się przez myślenie "po co zmieniać jak może nie jest idealnie, ale też nie najgorzej" :evil:

Re: Światła przy BP

PostWysłany: 06 Mar 2014, 18:28
przez Robert.wnd
A jakiego zdania jest nowodworska policja? Przecież to oni są wzywani do wypadków na tym skrzyżowaniu.

Re: Światła przy BP

PostWysłany: 07 Mar 2014, 11:01
przez jacekm
Dwie kwestie.
Może teraz ta mentalność się zmieni. Przebudowa ulicy Wojska Polskiego z wysepkami na środku powinna pozytywnie wpłynąć na bezpieczeństwo na odcinku od świateł do stacji Orlen.

Druga sprawa, dla mnie chyba idiotycznie wręcz oczywista - to czemu nie można zrobić 2 fotoradarów ? :)

Re: Światła przy BP

PostWysłany: 07 Mar 2014, 11:23
przez melchizedek
Co sądzicie o wysepkach, które są stawiane jak się zjeżdza z obwodnicy?
Przecież to jest masakra, ktoś znowu wykazał się brakiem mózgu. W nocy w ogóle ich nie widać. Ciekawe kto pierwszy wpadnie i się rozwali...

Re: Światła przy BP

PostWysłany: 11 Mar 2014, 13:45
przez rather
Robert.wnd napisał(a):A jakiego zdania jest nowodworska policja? Przecież to oni są wzywani do wypadków na tym skrzyżowaniu.

A to akurat wiem, bo kiedyś dzwoniłem w tej sprawie do WRD. Policja też wolałaby ten fotoradar w innym miejscu, bo po prostu zależy im na poprawieniu bezpieczeństwa, a nie trzepaniu kasy z fotoradarów. Niestety to nie policja decyduje, gdzie stanie fotoradar - oni tylko opiniują lokalizację zaproponowaną przez urząd miasta. A urząd miasta ma w dupie bezpieczeństwo i stawia fotoradar tam, gdzie mogą natłuc najwięcej kasy z mandatów. Tak zresztą jest w całej Polsce gdzie w dziurach takich jak nasza radary stawia się na prostych odcinkach, gdzie w efektywny sposób poprawiają lokalny budżet, którego tzw. włodarze nie potrafią poprawić w inny sposób.

Zresztą fotoradar zapewne z tego miejsca wkrótce zniknie, bo budowana wysepka spowoduje ograniczenie prędkości, czyli mniejsze wpływy z mandatów.

Re: Światła przy BP

PostWysłany: 19 Mar 2014, 14:30
przez KGrid
Co sądzicie o wysepkach, które są stawiane jak się zjeżdza z obwodnicy?
Przecież to jest masakra, ktoś znowu wykazał się brakiem mózgu. W nocy w ogóle ich nie widać. Ciekawe kto pierwszy wpadnie i się rozwali...


Z punktu widzenia kierowcy - owszem, nie widać ich i owszem, tak będzie.
Z punktu widzenia sposobu prowadzenia ruchu i inżynierii ruchu - brama wjazdowa jest zbudowana poprawnie, ma za zadanie ograniczać prędkość pojazdów i to będzie robiła. Zwłaszcza że wg. SOR ograniczenie prędkości pojawi się już przed wysepką. Jak ktoś się na niej "rozpieprzy" to na własne życzenie, bo nie przestrzegał przepisów.
Fakt, oświetlenie w tym miejscu powinno się znaleźć, a znaki powinny być LEDowo oświetlane.

Mnie tylko dziwi sama firma która wykonuje te prace - nie raz widziałem że po środku jezdni latali w kamizelkach bez ustawienia żadnego ograniczenia, znaku o remoncie drogi. Niezły kryminał. Tak samo jak sytuacja z lewoskrętem na ulicy Długiej który nie został zamknięty. Znaki pionowe wykluczają znaki poziome, można skręcić w lewo tylko trzeba na lewoskręcie pokonać znak i wysepkę w sposób bezpośredni.

Pamiętajcie że sposób malowania pasów również się zmieni.