Strona 1 z 1

Radom konkurencją dla Modlina

PostWysłany: 14 Sty 2018, 00:33
przez rather
Po wejściu do rządu Marka Suskiego - posła ziemi radomskiej, było jedynie kwestią czasu kiedy wypłynie sprawa lotniska w Radomiu https://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul ... dla-Okecia. To więcej niż oczywiste, że PiS nie będzie wspierał inwestycji, która firmuje PO/PSL, więc siła rzeczy wolą popierać rozwój Radomia niż Modlina. Zobaczymy co przyniesie obecny rok.

Re: Radom konkurencją dla Modlina

PostWysłany: 16 Sty 2018, 19:23
przez rather
Kolejny artykuł w tej samej sprawie http://tvn24bis.pl/z-kraju,74/lotnisko- ... 06920.html. Za Modlinem przemawia tylko to, że leży na zadupiu. Cytując eksperta nie ma "żadnych ograniczeń środowiskowych, nie mieszkają tam ludzie" :D

Re: Radom konkurencją dla Modlina

PostWysłany: 19 Sty 2018, 13:34
przez rather
Temat się rozwija - tym razem mamy doniesienie LOT do UOKiK na działalność, którą prowadzi zarząd lotniska https://www.fly4free.pl/lot-skarzy-sie- ... -do-uokik/. Szkoda, że tak późno, bo pompowanie publicznej kasy do kieszeni Ryanaira woła o pomstę do nieba.

Re: Radom konkurencją dla Modlina

PostWysłany: 19 Sty 2018, 15:52
przez Kruzo
Nie do końca zgadzam się ze stwierdzeniem, że jest to pompowanie kieszeni Rayanaira. Ten przewoźnik sprytnie wynegocjował sobie warunki na jakich operuje w porcie Modlin ( wykorzystując głośne zamieszanie z partactwem przy budowie pasa ), ale przecież nikt nie bronił innym przewoźnikom podjąć ryzyka i związać się długoterminową umową z portem, którego działalność była mocno niepewna. Wizzair się wycofała z Modlina a Rayanair zaryzykował i to ryzyko mu się mocno opłaciło. Wynegocjował z przypartym do muru Modlinem mocną redukcję stawek za pasażera wraz ze wzrostem ich ilości na zasadzie " czym więcej pasażerów przepuszczę przez port tym mniej płacę za każdego z nich"
Z drugiej strony czy zachowanie udziałowca PPPL, który blokuje rozwój Modlina jest OK??
Modlin chciałby się rozwijać, Rayanair też chciałby przewozić więcej pasażerów ( i korzystać z jeszcze niższych stawek), a jeden z udziałowców to blokuje, czy takie zachowanie jest uczciwe?
Niestety ale tam gdzie w grę wchodzi polityka tam nie ma mowy o uczciwej konkurencji i funkcjonowaniu na zasadach wolnego rynku.

Re: Radom konkurencją dla Modlina

PostWysłany: 19 Sty 2018, 16:31
przez rather
Polityka to tutaj jest od samego początku - od kiedy grupa polityków z urzędnikami postanowiła bawić się w port. Zabawa polega głównie na tym, że pompują publiczną kasę w inwestycję, która może by i była dochodowa, gdyby nie ilość ludków z którymi trzeba się działkować tą kasą. W związku z tym z założenia dochodowa nie jest, co dodatkowo pogłębia fakt, że aby uniknąć przypału i móc pompować nadal kasę, znaleziono jedyną chętną do współpracy linię i pozwolono jej latać właściwie za darmo. Ale jak widać cały ten misterny plan może wkrótce wziąć w łeb, bo do pompowania kasy potrzebny jest życzliwy decydent, a tak się akurat złożyło, że życzliwością darzy się ostatnio port w Radomiu - mateczniku posła Marka Suskiego. Poseł Suski może najmądrzejszy nie jest, ale za to wie, gdzie leżą frukty i woli je zbierać w Radomiu niż w Modlinie, który jest raczej ogródkiem PSL/PO.

Re: Radom konkurencją dla Modlina

PostWysłany: 03 Kwi 2018, 19:15
przez Heimat
Prezes LOT pochodzi z Radomia. Cóż, koszula bliższa ciału...
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/ ... -azji.html

Re: Radom konkurencją dla Modlina

PostWysłany: 06 Kwi 2018, 08:56
przez rather
Prezes LOT o tym nie decyduje - Radom ruszył z miejsca dopiero wtedy kiedy Suski wskoczył do rządu.

Re: Radom konkurencją dla Modlina

PostWysłany: 06 Kwi 2018, 09:39
przez Heimat
Suski, Kosztowniak, Bąk, Kwiecień, Skurkiewicz i Milczarski to jedna klika.